Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammashoitajaksi? Kertokaa plussat ja miinukset =)

Vierailija
17.11.2013 |

Siinähän se tuli otsikossa.....

Olen lähihoitaja.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisköhän vielä jotain kokemuksia asiasta?

Vierailija
2/39 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin kanssa meillä kädet koskettelee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun ensi keväänä lähihoitajaksi suun terveydenhoito suuntautumisalana. Kannattaa ehdottomasti lähteä hammashoitoalalle; mielenkiintoinen työ ja tekemistä työpäivän aikana riittää hirmuisesti joten päivät menee todella nopeasti. :) Suosittelen!

Vierailija
4/39 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUlla on! Mä oon hammashoitaja ja pidän työstäni. Muita lähihoitajan hommia en jaksaisi.. lapsia, vanhuksia ja kehitysvammaisia.. Tää on siistiä päivätyötä! Eikä oo saman toistamista kokoajan. Itse olen avustamassa ollut, se on mukavaa kun on mukava lääkäri parina! Mutta hyvää tekee vaihtelukin, annan harjaus opetusta eskari ikäisistä yläasteikäisiin. Käyn kouluilla puhumassa suun terveydestä. Todella mukavaa :) Joskus on myös tylsiä päiviä, raskaita työasentoja, selkäkipua, ärsyttäviä lääkäreitä joiden päivät venyy ja venyy.... muttta kyllä kannattaa, eikä meillä niin paha palkka ole muihin lähihoitajiin verrattuna ;) Hei! sä voit kysyy multa mitä vaan, mä osaan vastata sulle :)

Vierailija
5/39 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin hammashoitajaksi keväällä, ei ollut aikaisempaa lähärin tutkintoa taustalla joten suuntauduin suoraan.
Mun mielestä työ on kivaa. Tottakai siinäkin on huonot puolensa, kuten just huono ergonomia johon itse ei aina voi vaikuttaa, jne, mutta parhaimmillaan ihan tosi mukavaa. Mä olen toistaiseksi ollut vain perushammashoidossa ja jonkinverran oikomishoidossa avustamassa. Palkka on ihan sama ku muillakin lähihoitajilla, lisiä ei tietenkään samalla tavalla tule kun ei ole samalla lailla vuorotyötä. Tosin, yksityisellä nykyään iltavuorot kuuluu kuvioon kyllä, kunnallakin monesti ainakin yksi viikossa. Tk-puolella asiakaskunta monenkirjavaa, mun mielestä se on rikkaus. Yksityispuolella sitten valikoidumpaa (ei juuri lapsia tai kehitysvammaisia). Jos tykkäät välineurheilusta, niin siitä vaan kouluttautumaan! Ja työt ei tosiaan lopu, hammashoitajista on jatkuva pula.

Vierailija
6/39 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista =) Taidankin maanantaina käydä oppisopimustoimistolla keskustelemassa asioista taas, jos vaikkkapa osaisivat kertoa mistä kannattaa oppisopimuspaikkaa hakea =)

Vierailija
7/39 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

about 2000 €

Vierailija
8/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo valmis lähihoitaja joka ei ole suuntautunut hampaisiin, et  enää pääse niihin hommiin.

Vierailija
9/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai pääsee niihin hommiin. Mitä ihmettä kakkonen meinaa?

Vierailija
10/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä moni ei palkkaa koska joutuu kouluttamaan lähihoitajan joka ei ole hammashoitoa opiskellut eikä se kannata koska valmiitakin löytyy.

Kai siihen tiskille pääsee vastaamaan puhelimeen mut miten vanhuksiin tai lapsiin suuntautunut tietää mitä lääkäri tahtoo tai ylipäätään niiden välineiden nimet?

p.s En ole lähihoitaja.

Vierailija
11/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käsitin, että ap meinasikin kouluttautua vielä siihen suuntautumiseen.

Vierailija
12/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että lähihoitajan koulutuksellä äly riittää lääkikseen. Sori.

Vierailija
13/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 23:20"]

En usko, että lähihoitajan koulutuksellä äly riittää lääkikseen. Sori.

[/quote]

Itselläsi ei näytä äly riittävän normaaliin kanssakäymiseen.

Vierailija
14/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Työ saman toistoa. 

Vierailija
15/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin hammashoitajakoulutuksen kesken ekan vuoden jälkeen. Tuntui, että ei sittenkään ole niin kiinnostavaa. Huonot työasennot, työ itseään toistavaa, huono palkka, aina avustavassa asemassa ilman työn itsenäisyyttä.... Mutta varmaan joillekin sopii tuokin.

Vierailija
16/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin hammashoitajakoulutuksen kesken ekan vuoden jälkeen. Tuntui, että ei sittenkään ole niin kiinnostavaa. Huonot työasennot, työ itseään toistavaa, huono palkka, aina avustavassa asemassa ilman työn itsenäisyyttä.... Mutta varmaan joillekin sopii tuokin.

Vierailija
17/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 23:38"]

En suosittele. Työ saman toistoa. 

[/quote]

Eikös kaikki työt ole vähän sitä saman toistoa tavalla tai toisella?

Vierailija
18/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palasi hetkeksi.

Olen siis valmis lähihoitaja, suunt. Lapsiin ja nuoriin. Tehnyt töitä myös kehitysvammaisten ja vanhusten parissa. 

Nyt pitäisi taas palata työelämään kun vanhempainvapaa loppuu, ja mikään vaihtoehto ei nyt tunnu "kivalta".. Tammikuussa alkaisi lähihoitajille tarkoitettu, oppisopimuksena suoritettava, hammashoitajan koulutus. Mietin että kannattaisiko hakea. 

Vierailija
19/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up jos joku olisi tauolla palstailemassa =)

Vierailija
20/39 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko hammashoitajan palkka on?