Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jopen kuolema ajoi perheen rahavaikeuksiin: henkivakuutukset yms.puuttuivat?

Vierailija
20.09.2020 |

Itsellä on tavis palkansaajana henkivakuutus, jonka kuolemantapaussumma on moninkertainen nykyisiin velkoihini nähden. Ei jää edunsaaja puille paljaille. Nykyään on olemassa myös vakuutuksia vakavien sairauksien varalle jne. Ihmettelen hieman, miten kädestä suuhun julkkikset sitten elävät. En halua rienata edesmennyttä huippukoomikkoa mitenkään.,

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä saanut vakuutusta edes nuorena. Nivelreuma ja astma estää. Tapaturmavakuutuksen saisi mutta voi olla että kaikki murtumat yritettäisiin kuitenkin väittää reumasta johtuvaksi, joten en viitsi ottaa sitäkään.

Et saanut edes henkivakuutusta? Kysyitkö eri vakuutusyhtiöt läpi? Nehän pitää kilpailuttaa. Itsellä on ammattiliiton kautta edullinen henkivakuutus. 21

Mitä tekee henkivakuutuksella jossa on rajattu melkein kaikki sairaudet pois? Korvaus tulisi suunnilleen vain jos jäisi auton alle.

Et taida ymmärtää koko systeemia. Terveysselvitykseen tarvitsee ilmoittaa vain ne senhentkiset sairaudet, joita itsellä on ja paperissa kysytään. Ne voivat vaikuttaa vakuutuksen myöntämiseen. Jos mitään ei ole, niin sehän on hyvä. Sen takia henkivakuutus olisikin hyvä ottaa nuorena ja terveenä.

Vierailija
42/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmisen kuolema ajaa rahavaikeuksiin? Ei kai se sen kummempi asia ole kuin avioerokaan. Ovatko ihmiset tosiaan täysin riippuvaisia kumppanin tuloista? 

Tokihan perheen pääasiallisen elättäjän kuolema on kova taloudellinen isku. Onko tämä tosiaan sinulle ihan uutinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkivakuutusta en saanut kun on masennus diagnoosi. Eiköhän se ala olla jo aika monella.

Vierailija
44/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

– Meillä oli perheessä sellainen työnjako, että Jope hoitaa keikkansa rauhassa ja minä pysyn kotona työttömänä ja hoidan perheen. Tämä järjestely oli Jopelle kunnia-asia, Mari sanoi.

No ei sitten muuta kuin kipin kapin töihin. Juu, kuolema on varmasti tosi kamala asia ja elämä on nyt täysin sekaisin, mutta ei minulla nyt kyllä heru empatiaa mihinkään raha-asioihin. Muutkin joutuvat käymään töissä elantonsa tienaamiseen. Jos järjestely on ollut Jopelle kunnia-asia, miksi ihmeessä ei ole järjestänyt mitään vararahastoa yllättäviä tilanteita varten. 

Ei tainnut arvata, miten kallista loppuvaiheen sairastaminen on. Ei täälläkään moni sitä näy tajuavan.

Vierailija
45/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ohiksena: monella ei ole mitään käsitystä raha-asioiden hoitamisesta, lainoista ja vakuutuksista, kun kotoa ei saa mitään neuvoa, ehkä on sössitty raha-asiat jo valmiiksi yms. Ennen kuin nuori lähtee omilleen, oliis kaikki tämä käytävä läpi. Ei ihme, että pikavippejä on niin hemmetisti ja sen takia kusessa monet!

Vierailija
46/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkivakuutusta en saanut kun on masennus diagnoosi. Eiköhän se ala olla jo aika monella.

Minä onneksi ehdin ottamaan vakuutuksen ennen masennuskauttani, mutta yhtiön vaihtaminen ei sen osalta enää onnistu.

Vierailija
47/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmisen kuolema ajaa rahavaikeuksiin? Ei kai se sen kummempi asia ole kuin avioerokaan. Ovatko ihmiset tosiaan täysin riippuvaisia kumppanin tuloista? 

Tokihan perheen pääasiallisen elättäjän kuolema on kova taloudellinen isku. Onko tämä tosiaan sinulle ihan uutinen?

Kyllä, minulle tosiaan on uutinen, että kahden aikuisen taloudessa ainoastaan toinen on perheen elättäjä eikä ole minkäänlaista varasuunnitelmaa tai puskurirahastoa. Tuossa aiemmassa kommentissanihan sitä nimenomaan ihmettelinkin, ovatko jotkut tosiaan täysin riippuvaisia kumppanin tuloista. 

Vierailija
48/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

– Meillä oli perheessä sellainen työnjako, että Jope hoitaa keikkansa rauhassa ja minä pysyn kotona työttömänä ja hoidan perheen. Tämä järjestely oli Jopelle kunnia-asia, Mari sanoi.

No ei sitten muuta kuin kipin kapin töihin. Juu, kuolema on varmasti tosi kamala asia ja elämä on nyt täysin sekaisin, mutta ei minulla nyt kyllä heru empatiaa mihinkään raha-asioihin. Muutkin joutuvat käymään töissä elantonsa tienaamiseen. Jos järjestely on ollut Jopelle kunnia-asia, miksi ihmeessä ei ole järjestänyt mitään vararahastoa yllättäviä tilanteita varten. 

Ei tainnut arvata, miten kallista loppuvaiheen sairastaminen on. Ei täälläkään moni sitä näy tajuavan.

.Julkisen puolen hoidoissa ja lääkkeissä on maksuissa vuosikatto ja Kela korvaa loput. Suomessa ei mennä konkurssiin syövän takia kuten Usassa.

Vierailija
49/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua rienata edesmennyttä huippukoomikkoa mitenkään." Tämä olisi onnistunut loistavasti, kun et olisi avauksellasi viitannut häneen.

Mitä henkivakuutuksiin yleisesti ottaen tulee, on esimerkiksi masentuneen vaikea sellaista saada. Joissain paikkoissa myöntävät, kun masennusdiagnoosista on kulunut tietty aika eikä sairaus ole aiheuttanut työstä poissaoloa.

Noin 10% suomalaisista käyttää masennuslääkkeitä.

Vierailija
50/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ohiksena: monella ei ole mitään käsitystä raha-asioiden hoitamisesta, lainoista ja vakuutuksista, kun kotoa ei saa mitään neuvoa, ehkä on sössitty raha-asiat jo valmiiksi yms. Ennen kuin nuori lähtee omilleen, oliis kaikki tämä käytävä läpi. Ei ihme, että pikavippejä on niin hemmetisti ja sen takia kusessa monet!

Ei ne vanhemmat ole tämän asian suhteen välttämättä yhtään sen viisaampia, jos omaa kokemusta ei ole. Näkeehän sen tälläkin palstalla. Monet on pihalla kuin puutarhaletkut. Yksikin kyseli, mitä tehty avioehtonsa tarkoittaa. Nimi on laitettu paperiin, jonka sisältöä ei edes ymmärretä.

Vierailija
51/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis puhutaanko tässä nyt sairastamisen kalleudesta vai kuoleman kalleudesta? Aloituksesta käsitin, että kuolema olisi johtanut rahavaikeuksiin eikä sairastamisaika. 

Vierailija
52/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.Julkisen puolen hoidoissa ja lääkkeissä on maksuissa vuosikatto ja Kela korvaa loput. Suomessa ei mennä konkurssiin syövän takia kuten Usassa.

Kokeilepa.

Vierailija
53/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis puhutaanko tässä nyt sairastamisen kalleudesta vai kuoleman kalleudesta? Aloituksesta käsitin, että kuolema olisi johtanut rahavaikeuksiin eikä sairastamisaika. 

Ne olivat tietyllä lailla yhteydessä toisiinsa.

Sairauden aikana tulee ansionmenetyksiä. Kuollessa vielä lisää.

Vierailija
54/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkivakuutushan suositellaan otettavaksi, kun ensimmäinen lapsi syntyy. Monet ajattelevat olevansa ikuisesti terveitä ja säästävät juuri vakuutuksissa.

Jos lapsi vaarantaa terveyden noinkin pahasti, että kaikki on sen syntymän yhden vakuutuksen varassa niin eikö silloin kannattaisi olla kokonaan lisääntymättä?

Vierailija
55/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukas korvaa menetetyt tulot?

Vierailija
56/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minulle tosiaan on uutinen, että kahden aikuisen taloudessa ainoastaan toinen on perheen elättäjä eikä ole minkäänlaista varasuunnitelmaa tai puskurirahastoa. Tuossa aiemmassa kommentissanihan sitä nimenomaan ihmettelinkin, ovatko jotkut tosiaan täysin riippuvaisia kumppanin tuloista. 

Et ole aiemmin kuullut esim. työttömistä? Ihan puskan takaa tuli, että perheessä saattaa olla vain yksi työssäkäyvä, jonka tuloista todellakin ollaan riippuvaisia?

Vierailija
57/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole aiemmin kuullut esim. työttömistä? Ihan puskan takaa tuli, että perheessä saattaa olla vain yksi työssäkäyvä, jonka tuloista todellakin ollaan riippuvaisia?

Ihan puskan takaa ollaan myös siinä, ettei oteta etukäteen selvää eri varsutumissuinnitelmista, vakuutuksista jne. vaikka ollaan olevinaan aikuisia ihmisiä.

Vierailija
58/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkivakuutushan suositellaan otettavaksi, kun ensimmäinen lapsi syntyy. Monet ajattelevat olevansa ikuisesti terveitä ja säästävät juuri vakuutuksissa.

Jos lapsi vaarantaa terveyden noinkin pahasti, että kaikki on sen syntymän yhden vakuutuksen varassa niin eikö silloin kannattaisi olla kokonaan lisääntymättä?

Idiooteille on turha selittää mitään.

Vierailija
59/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.Julkisen puolen hoidoissa ja lääkkeissä on maksuissa vuosik0atto ja Kela korvaa loput. Suomessa ei mennä konkurssiin syövän takia kuten Usassa.

Olen täältä oppinut, että lyhytaikaisesta laitoshoidosta menee maksua kuitenkin, täällä HUS-alueella olisi reilu 500 euroa kuukaudessa maksukaton täytyttyä {17,90 päivässä). Varmasti kirpaisee, jos muutenkin on tiukkaa. Ei välttämättä tässä mainitussa perheessä, mutta hyvä tiedostaa tällainenkin.

https://www.hus.fi/potilaalle/potilasmaksut/maksukatto/Sivut/default.as…

Vierailija
60/67 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ne henkivakuutukset pitäisi älytä ottaa jo nuorena ja terveenä. ^ Onks näin?

Kaikkihan on nuorena terveitä. Jepulis.