Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko sinun ja perheesi taloudellinen tilanne turvattu, jos miehesi kuolisi nyt yllättäen?

Vierailija
20.09.2020 |

Olettko koskaan miettineet tätä? Onko esimerkiksi käteistä jossain piilossa jokunen tuhat euroa, koska miehesi ja yhteiset tilit jäädytetään saman tien perunkirjoitukseen saakka.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan minulla oma tili ja puskuria muutama tonni sekä visakortti, joten joku mutaman tonnin piilotus tyynyn alle ei kuulosta järkevältä. Ja se muutama tonni ei mihinkään riittäisikään.

Isommassa mittakaavassa meillä on lainavakuutus, joka kuittaa talon loppuvelan, jota on 20 000.

Taloon, asumiseen ja vakuutuksiin liittyvät kulut ovat 800e per kk ilman lainalyhennystä. Tienaan nettona 2300 plus lapsilisät eli n. 2500. Meillä on budjetoitu koko vuoden menot, joten mikään lasku ei tule yllätyksenä.

Varmasti menisi muutama kuukausi, jotta talous olisi tasapainossa. Menoja pitäisi hieman mukauttaa.

Jos puolison menettäisi pitkän sairastelun jälkeen tilanne olisi kaiketi huonompi.

Vierailija
2/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteistä tiliä ja säästöillä pärjään siihen asti että perunkirjoitukset on ohi tai henkivakuutukset maksettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen mieheni kuoli yllättäen. Meillä oli käyttöoikeudet toistemme tileihin ja minun omalla tililläni oli luonnollisesti omat palkkatuloni. Ei ollut se talous se vaikein asia leskeksi jäämisessä suinkaan. OLi ihan aidosti isommat ongelmat. Nykyisen mieheni kanssa meillä on omaisuutta moninkertaisesti verrattuna velkoihin ja olisimme lapsen kanssa taloudellisesti turvattuja hyvin.

Vierailija
4/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meillä on molemmilla oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu perheestä.

Vierailija
5/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olemme velattomia, hyvä henkivakuutus ja saisin ison leskeneläkkeen.

Vierailija
6/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mutta hetken olisi tiukkaa. Sovimme juuri mieheni kanssa pari päivää sitten, että jos toinen meistä kuolee sairauteen, niin sairauden loppuvaiheessa teemme niin, että se tästä maasta poistuva tyhjentää koko tilinsä sille toiselle. Äkillinen kuolema tosiaan olisi kinkkisempi asia.

Vierailija
7/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi.

Meillä on kummallakin oikeus tiloille ja lisäksi on vakuutus joka kuittaisi loppuasuntolainamme jota ei montaa kymppiä edes ole jäljellä. Lisäksi miehen saama perintö on tilillä että osakkeissa, minulle ne jäisi, koska avioliitossa eikä tehty aikanaan avioehtoa.

Ja onhan minulla myös oma, vakituinen, työni joka ei pääty eikä asiakkaat lopu.

Vierailija
8/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäisin, mutta hetken olisi tiukkaa. Sovimme juuri mieheni kanssa pari päivää sitten, että jos toinen meistä kuolee sairauteen, niin sairauden loppuvaiheessa teemme niin, että se tästä maasta poistuva tyhjentää koko tilinsä sille toiselle. Äkillinen kuolema tosiaan olisi kinkkisempi asia.

Tuota raha siirto ei kannata tehdä. Sitä voidaan pitää tahallisena omaisuuden pimittämisenä.

Vierailija
9/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen että laskut ja käyttömenot pitää kattaa kolmen kuukauden ajan. Sen se paperisota voi viedä.

Vierailija
10/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Meillä on kummallakin oikeus tiloille ja lisäksi on vakuutus joka kuittaisi loppuasuntolainamme jota ei montaa kymppiä edes ole jäljellä. Lisäksi miehen saama perintö on tilillä että osakkeissa, minulle ne jäisi, koska avioliitossa eikä tehty aikanaan avioehtoa.

Leski ei peri...

Vierailija
11/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä tiliämme ei jäädytettäisi, koska se on tai-tili. Se on varmistettu pankista.

Henkivakuutusrahoilla, sijoituksilla, leskeneläkkeellä ja säästöillä eläisin ihan suhteellisen mukavasti. Meillä on myös keskinäinen testamentti, joten avio-oikeuden lisäksi perisin mieheni. Lapset ovat jo aikuisia.

Vierailija
12/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkivakuutus kattaisi kaikki nykyiset velat. Okt, niin kuukausikulut on pienet.

Vierailija
13/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hätää ei ole, kun tekee lapsia vain sen verran mitä pienituloisempi pystyy tarvittaessa yksin elättämään.

Vierailija
14/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Leski ei peri...

Testamentilla perii.

Vierailija
15/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä tiliä ei jäädytetä, jos omistussuhde on TAI. JA-tili jäädytetään perunkirjoitukseen asti.

Vierailija
16/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut leski kohta 30 vuoden ajan. Saan leskeneläkettä edelleen ja käyn töissä.

Avoliitossa parhaillaan ja ero nykyisestä puolisosta ei elintasooni vaikuta mitenkään.

Vierailija
17/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota raha siirto ei kannata tehdä. Sitä voidaan pitää tahallisena omaisuuden pimittämisenä.

Ei sitä kuollutta voi ruveta syyttämään omien rahojensa antamisesta puolisolle.

Vierailija
18/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Tuossa miehen perinnössä voi olla monta muttaa, joista teidän kannattaa ottaa selvää.

Vierailija
19/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Teillä pitäisi olla keskinäinen testamentti, jotta saisit miehesi omaisuuden. Muussa tapauksessa jäät ilman ja miehesi sukulaiset perii hänen omaisuuden.

Vierailija
20/56 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi.

Leski ei peri...

Perii kaiken, jos ei ole lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä