Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vitsi, tylsistyn täällä korvessa! Aika valuu hukkaan...

Vierailija
16.11.2013 |

Täällä ei ole oikein mitääääään tekemistä. Lapset alkavat olla sen verran isoja, että heihinkään ei enää saa hirveästi menemään aikaa. Itse on vielä kuitenkin nuorehko, olisi haluja tehdä jotain kivaa iltaisin töiden jälkeen. Täällä ei voi kotitöiden tekemisen lisäksi kuin lenkkeillä, käydä kuntosalilla, tai kirjastossa. Tai sitten elokuvissa, mutta tämä kun on tällainen pieni kyläpahanen, niin elokuvateatterissa menee kerrallaan vain yksi elokuva. Tälläkin hetkellä sellainen filmi, että evvk.

Mä niin tylsistyn. Tuntuu että elämä jää elämättä, kun ei oikein ole mitään kivaa tekemistä. Käyn lenkillä, joskus kuntosalilla, toisinaan teen käsitöitä (vitsi mitä actionia!), syön tylsyyteni ja sitten loppuillan tuijotan televisiota, surffaan täällä ja ravaan tylsistyksissäni jääkaapilla ja mietin, mihin kaikkeen hauskempaan voisin aikaani kuluttaa, jos vaan asuttaisiin isommassa paikassa!

Kävisin tanssitunneilla, näyttelyissä, useammin elokuvissa, istuskelemassa eri kahviloissa yms yms.

Mies on ilonpilaaja, olen ehdottanut, että muutettaisiin joskus jonnekin muualle. Ei suostu. No, onhan meillä molemmilla työt täällä, onhan se totta. Mutta on vaan niin hitsin tylsää toisinaan, hoh-hoijaa. Mitähän sitä keksis? Jotain hauskaa ja inspiroivaa, jotain jota odottaa työpäivien jälkeen tapahtuvaksi/tehtäväksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee... mä kun kuvittelin että sä asut jossain maalla kaukana noista kirjastoista ja kaupoista... sellaisessa paikassa missä ei ole kuin luontoa, järviä, puita ja ei missään nimessä katuvaloja. Olin valmiina ilmaisemaan kateuteni. Mutta sä asutkin siis pikkukaupungissa, aivan kuin minä. Ja mulle tää on aivan liian hektistä ja kaupunkilaista =). Kun mä en jaksa edes näitä sosiaalisuuden piirteitä, vaan haluaisin sinne maalle "tylsistymään". Niin meitä on moneen lähtöön.

Vierailija
2/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pikkukaupunkielämä on tylsää ja onnetonta. Tuliko yllätyksenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun suht isossa kaupungissa, ja kyllä se tekeminen täälläkin aika nopeasti loppuu :) Kaupoilla ei jaksa kierrellä kun lompakko ei kuitenkaan ihan pohjaton ole, sama koskee kahviloita ja ravintoloita. Lisäksi tämän hetken muoti on mielestäni suurimmaksi osaksi melko järkkyä, joten vaatekaupoillekin on turha mennä. Kuntosalit täällä maksaa niin hirveästi, etten siihen viitsi rahojani laittaa (40-70e/kk + tietenkin pakko liittyä vuodeksi ja maksaa liittymismaksut jne) vaikka halua olisi, minun käytölläni yksi kerta tulisi siis maksamaan noin 10e mikä on mielestäni kohtuuttoman paljon. Elokuvissa pyörii kymmeniä elokuvia, mutta aika vähän mitään kiinnostavia. Julkisilla liikkuminen on melko kallista, joten jos ei ole tarvetta lähteä kaupungille tai sovittua menoa, niin ei viitsi vaivautua lähtemään minnekään.

Kotonakin on tylsää. Telkkarista tulee nykyään vain kokkiohjelmia ja turhanpäiväisiä tositv ohjelmia joista en jaksa innostua. Siivotakaan ei jaksaisi joka päivä. Pyykkiäkään ei joka päivä tarvitse pestä, eikä tiskata.

Käytän vapaa-aikani pitkälti neulomiseen (tilaustöitä sukulaisille ja ystäville, pikkusen saa tienattuakin siis samalla) ja lukemiseen.

Jeeee, ihanaa asua isossa kaupungissa!

Vierailija
4/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opiskelemaan jotain, mikä kiinnostaa sinua. Kansalaisopistossa voi opiskella mitä vaan, niiden liikuntatunnit on melkein ilmaisia verrattuna kuntosaleihin. Kansalaisopistoja on jos ei nyt ihan joka kunnassa, niin naapurikunnassa ainakin. Myös avoimessa yliopistossa voi opiskella melkein mitä tahansa. Ja jos lähistöllä ei satu olemaan avointa yliopistoa, niin nettikurssejakin löytyy aika moneen lähtöön. 

Vierailija
5/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että se tylsistyminen ei ole asuinpaikasta kiinni, vaan ihan itsestään. Ne leffat ja kahvilat ei ehkä ihan täytä tyhjyyttä. Etkö kaipaa ollenkaan sosiaalista kanssakäymistä? Onko se tekeminen pakko olla kuluttamista?

Vierailija
6/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu mitä ap:lla. Kuolen tylsyyteen, mies ei jaksa tehdä mitään ja itse yritän keksiä juttuja lasten kanssa harmaaseen arkeen. Asuisin niin paljon mielummin kaupungissa lähellä äksöniä.  Asuin aiemmin Helsingissä ja nyt täällä korvessa. Mietin jopa eroa ja muuttoa kaupunkiin, mutta tuntuu ettei tämän takia viitsisi rikkoa perhettä...

mies ei halua muuttaa ja tuntuu, että oma elämä valuu hukkaan. Käyn myöskin salilla ja lenkillä säännöllisesti  ja ajelen läheiseen (pikkukaupunkiin) shoppaamaan, kun tylsistyn. Aaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhhhhhh!!!!!! 

Vierailija
7/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät?? Kahvittelua ja lenkkeilyä kavereiden kanssa. Saisin sillä illat täytettyä. Verkostoidu hyvä ihminen!

Vierailija
8/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin elämäni ensimmäiset 40 vuotta Helsingissä, nyt maalla, takaisin en lähtisi. Ei se tekeminen ole paikkakunnan koosta, vaan ihan itsestä kiinni.

Vierailija
9/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko sä psykologi ap?

Vierailija
10/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sienestämään. Saat vähän happea ja negatiiviset ajatukset katoaa päästäsi

Vierailija
11/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu. Ei ole mitään tekemistä. Muutin tänne pakottavista syistä, joita en ala tässä kertomaan. Lasten takia en ainakaan kymmeneen vuoteen voi muuttaa minnekään, kun en halua, että joutuvat vaihtaa koulua ja kaveripiirejä. Minun työkin on nykyisin täällä. Vapaa-aikani vietän kotona television ääressä. Viikon kohokohta on kirjastossa käynti tai kylän ainoassa mäkkärissä käyminen. Kuntosalilla käyn, mutten jaksa joka päivä. Kavereita ei ole paljoa, joten ei heidänkään kanssa aika kulu. Missä sinä ap asut? Jos asut lähellä mya, tuu joskus käymään. Asun pohjanmaalla.

Vierailija
12/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu. Ei ole mitään tekemistä. Muutin tänne pakottavista syistä, joita en ala tässä kertomaan. Lasten takia en ainakaan kymmeneen vuoteen voi muuttaa minnekään, kun en halua, että joutuvat vaihtaa koulua ja kaveripiirejä. Minun työkin on nykyisin täällä. Vapaa-aikani vietän kotona television ääressä. Viikon kohokohta on kirjastossa käynti tai kylän ainoassa mäkkärissä käyminen. Kuntosalilla käyn, mutten jaksa joka päivä. Kavereita ei ole paljoa, joten ei heidänkään kanssa aika kulu. Missä sinä ap asut? Jos asut lähellä mya, tuu joskus käymään. Asun pohjanmaalla.

Vierailija
13/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös muuttanut pikkupaikkakunnalle Helsingistä. Asunsyrjäkylällä. Mä oon tutustunut täällä ihmisiin, joten kaikenlaisia menoja ja kyläpaikkoja on. Mulla on harrastuksia, esim. ohjattua liikuntaa. Asun täällä luonnon helmassa, joten siitäkin voi nauttia (tosin tää vuodenaika ei ole oikein nautittava, mutta sitten taas kun lumi tulee). 

Oon myös tekemisissä kaukana asuvien kaverien kanssa, reissataan kyläilyreissuille ja meillä käy paljon yövieraita.

Vierailija
14/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tylsistyn vähän väliä ja kaipaan usein vaihtelua. Minulle sopisi vaikka kolmessa eri paikassa asuminen ja tarkoitan sillä myös eri maita. Helsinki on niiiin nähty ja mikään ei uudistu. Tulisi vaikka miljoona ihmistä saman tien kaupunkiin eri puolilta maailmaa tuomaan jotain uutta tähän ainaiseen samanlaisuuteen. 

Vierailija
15/23 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole ystäviä/sukulaisia?

Jos asutte korvessa niin luulisi että tilaa on niin kutsut joka viikonloppu tuvan täyteen porukkaa ja yhdessä kokkaatte, ulkoilette, saunotte ja juhlitte niin johan on äksöniä :)

Vierailija
16/23 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vasta nyt lukemaan kommentteja ja vastaamaan. Kiitos kommenteista :)

Moni ehdotti ystävien kanssa tekemistä, ja kyllä, se on yleisesti ottaen ihan hyvä idea, keskimäärin 2-4 kertaa/kk näenkin ystäviäni kyläilyn ym. merkeissä, mutta se määrä ystävien tapaamista on itselleni sillä saralla tarpeeksi!

Mä olen kuitenkin jollain tapaa introvertti, siis nautin ihmisten seurasta (tietyssä määrin), ja minulla on tarpeeksi ystäviä ja omiin tarpeisiini tarpeeksi sosiaalista kanssakäymistä, mutta kaipaisin lähinnä sellaista omaa tekemistä, itsekseni (muualla kuin kotona). Tykkään siis olla ihmisten ilmoilla, mutta useimmiten ihan itsekseni tai korkeintaan mieheni kanssa (istua kahviloissa, shoppailla, käydä elokuvissa). Jos joudun liikaa olemaan ihmisten seurassa, siis muuten kuin vain ns. tarkkailijan roolissa, eli ylläpitämään small talkia, se rasittaa, vaikka kyseessä olisi hyväkin ystävä.

No mutta kansalaisopistojen kurssit oli ihan kohtalaisen hyvä idea, täytyypä alkaa selailemaan, mitä löytyy...

ps. joku kysyi olenko psykologi (?), en ole, miten niin? :D

ap

Vierailija
17/23 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 22:22"]

Lasten takia en ainakaan kymmeneen vuoteen voi muuttaa minnekään, kun en halua, että joutuvat vaihtaa koulua ja kaveripiirejä.

[/quote]

Elämä on tavattoman lyhyt. Toivottavasi uhrauksesi on sen arvoinen.

Vierailija
18/23 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pikku kyläpahasessa ap asustaa? Itsekin asun. Lapissa.

Vierailija
19/23 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 12:27"]

Tykkään siis olla ihmisten ilmoilla, mutta useimmiten ihan itsekseni tai korkeintaan mieheni kanssa (istua kahviloissa, shoppailla, käydä elokuvissa). Jos joudun liikaa olemaan ihmisten seurassa, siis muuten kuin vain ns. tarkkailijan roolissa, eli ylläpitämään small talkia, se rasittaa, vaikka kyseessä olisi hyväkin ystävä.

[/quote]

Kaupunkiasuminen sopii tällaiselle ihmiselle erinomaisen hyvin, minkä varmasti tiedätkin. Olen itse suht epäsosiaalinen introvertti (muunkinlaisia on), ja minusta juuri kaupungissa saa olla rauhassa. Maaseudun pakkososiaalisuus ahdistaa.

Vierailija
20/23 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on että yleensä miehet vastustaa tätä isompiin kuvioihin muuttamista..jos ovat juuri syntyneet jonnekin pienempään pitäjään..naiset ovat avoimempia mielestäni tässä asiassa ja haluavat nähdä muitakin seutuja.. Muutin miehen perässä pari vuotta sitten pienelle (10 000as) paikkakunnalle....tylsää on ja kaipaan kokoajan parempia kuntosaleja, kauppoja yms yms leffateattereita....ja olen samalla tavalla hieman introvertti että en "jaksa" jatkuvaa ihmisten seuraa..mutta välillä tietysti kiva nähdä ystäviä..tässä 40min päässä on kyllä iso kaupunki, joka ei sinänsä ole matka eikä mikään...mutta ei viitsi jatkuvasti ajaa tuota matkaa jo rahan takia...koska ajan työmatkaa taas toiseen suuntaan ja työmatkakulut vievät jo satoja euroja kuukaudessa ja iso lovi palkasta menee jo tuohon... viikonloppuisin tuntuu olevan aika jumittunut tänne.....liikunnankin harrastaminen on vähentynyt minimiin kun täällä ei ole niitä lajeja mitä harrastelin isommassa kaupungissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan