Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira on vain koira!

Vierailija
16.11.2013 |

Verrattavissa kissaan, poniin tai vaikka lemmikkisikaan. Miten joku voi nostaa koiran ihmisen tasolle, pitää koiraa ihmiselämän arvoisena tai jopa arvokkaampana?  Miten joku voi korvata ihmissuhteet koiralla?

Säälittävää minusta.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään ihmettele miksi on olemassa koiravihaajia kun näitä vastauksia lukee...joku ihan tosissaan kyselkee että mikä velvollisuus on yrittää pelastaa lapsi onnettomuudessa? Ei herraisä mistä näitä mielenvikaisia sikiää?

Vierailija
62/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken elävän elämää tulisi kunnioittaa, ei ihminen vain voi tuhota kaikkea ympäriltään. :( Pelottaa millaisen arvomaailman annatte lapsillenne näillä ainaisilla "tekisi mieli potkia koira hengiltä" - tyylisillä jutuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat, joilla lapsi: miltä tuntuisi, jos pelastaisin ensin oman chihuni, minkä seurauksena teidän lapsenne jäisi kuolemaan? 

Vierailija
64/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:28"]

Kaiken elävän elämää tulisi kunnioittaa, ei ihminen vain voi tuhota kaikkea ympäriltään. :( Pelottaa millaisen arvomaailman annatte lapsillenne näillä ainaisilla "tekisi mieli potkia koira hengiltä" - tyylisillä jutuilla.

[/quote]

Tässä avauksessa ei kukaan puhunut mitään elämän tuhoamisesta senkin aivokääpiö vaan siitä miten kauheaa on kun sairaat ihmiset pitävät koiraa inhimillisenä olentona jonka elämä on arvokkaampi kuin ihmislapsen elämä!

Vierailija
65/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:31"]

Koiranomistajat, joilla lapsi: miltä tuntuisi, jos pelastaisin ensin oman chihuni, minkä seurauksena teidän lapsenne jäisi kuolemaan? 

[/quote]

Hei näille sekopäille olisi varmaan se oikea pelastusjärjestys tapahtunut...pääasia että rekku selvisi hengissä!

Vierailija
66/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 17:37"]

Ihmisen pelastajat jotka vihaatte koiran pelastajia, yrittäkääpä selittää mikä on se mittari jonka mukaan ihminen menee koiran edelle? Mitä periaatetta silloin sovellatte? Selittäkää miksi ihminen on arvokkaampi kuin eläin?

[/quote]

Totta kai ihmisen elämä menee aina koiran edelle oletko joku ihan dille sekopää? Et kai tosissas vertaa esim ihmislasta ja koiraa keskenään? HALOO pässi!

[/quote]

Et kuitenkaan pysty selittämään miksi se on näin.

Vierailija
67/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku ystävällisesti hoitaa tuon raivomamman iltalääkityksen kuntoon?

Vierailija
68/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että tästä hysteerisestä kanalaumasta ei ole yksikään onnistunut perustelemaan, miksi vieraan lapsen elämä olisi arvokkaampi kuin vieraan lapsen.

Vierailija
69/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:45"]

Jännä juttu, että tästä hysteerisestä kanalaumasta ei ole yksikään onnistunut perustelemaan, miksi vieraan lapsen elämä olisi arvokkaampi kuin vieraan lapsen.

[/quote]

Häh?

Vierailija
70/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraan lapsen, vieraan lapsen. Koirakoira!

Vierailija
71/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 13:41"]

Kaikista sekopäisimpiä ovat kyllä koiranomistajat keskimäärin. Joskus mua naurattaa kun katselen tuon naapurini touhuja koiriensa kanssa. 50v nainen kulkee tossa kahden rekkunsa kanssa, juttelee niille kuin ihmisille, lässyttää ja varmaan peittelee illalla petiinkin ja lukee iltasadun. Jokaiselle vastaantulijalle selittää miten rekuilla on taas kylpyilta ja mamma antaa herkkuja kylvyn jälkeen ja jalkahieronnan...niin ja tavinneeko edes mainita että kyseessä lapseton vanhapiika.

[/quote]

No voi jestas, miten se on sinulta pois jos jonkun elämän valo on rakas lemmikki?

Ei yhtään mitenkään.

Ja älkää kiltit kiskoko nyt sitä " se on poissa minulta siten ettei hän pelastaisi jonkun lasta palavasta talosta lässynlää"- korttia. Miksi tämä koiraihminen olisi velvollinen pelastamaan teidän lapsenne sieltä palavasta talosta? Miksi lapsi olisi edes samassa tilassa hänen kanssaan että tälläinen tilanne olisi mahdollinen? Pitääkö koiraihmisen mielestänne syöksyä liekkien sekaan etsimään kadonnutta lasta, vaikka piha olisi täynnä koirattomia?

En TAJUA miten tälläinen mustavalkoinen tilanne olisi edes realistinen. Teoreettisessa mielessä viattomana galluppina ihan ok, jos sen tarkoitus on herättää keskustelua eikä silmitöntä raivoa ja fanaattisuutta.

[/quote]

Jaa miksikö joku olisi velvollinen yrittämään pelastaa ihmishengen koiran sijaan? Kysykö nyt ihan tosissasi? Oikeasti minusta tämä kuulostaa niin sairaalta että joku edes mainitsee tällaista :( millainen ihminen oikeasti kykenisi jättämään lapsen palavaan taloon hakeakseen eläimen ensin ulos? Kuulostatko mielestäsi jotenkin terveeltä?

Jos joku edes viitsii kysyä että mikä velvollisuus olisi yrittää pelastaa ihmislapsi kertoo jo siitä että hän ei ole inhimillinen olento itsekään vaan on koiransa tasolla.

[/quote]

Ja päläpälä. Sinäkin olet vain yksi niistä ihmisistä joka ei tiedä koirien emotionaalisesta maailmasta hevon paskaakaan. "Minä suuri ja hieno ihminen. Minä ja minun lapseni". Huolehdi sinä vain niista omista lapsistasi ja anna muiden huolehtia omistaan - koirat mukaan lukien. Todellakin otan omani ensin turvaan. 

Halveksu sinä vain rauhassa ja pidä mielipiteesi, niin minäkin halveksin sinunlaisiasi.

[/quote]

Jollain koirasekopäällä iltalääkkeet ottamatta :D mitäpä jos menisit nyt kiltisit vaan samalle kupille sen kuolaavan ja haisevan aivottoman karsakasasi kanssa?

[/quote]

Kukas älykäs ihminen se täällä puhuu? Ei ole yllätys ettet parempaa argumenttia keksinyt. 

Teille provosoituville vouhottajille yleisesti. Miksi hitossa pelastaisin teidän lapsenne hengen, koska te itse ette ole millään tavalla empatiaan kykeneviä ettekä niin ollen täytä ihmisyyden kriteerejä. Minulla ei ole mitään velvollisuutta tuollaisille ihmisille. Miksi minun pitäisi auttaa teitä, jotka toivotte minulle tärkeälle - eli koiralle - pahaa? 

Huolehtikoon jokainen omistaan, kuten jo sanoin. Minun perheeni todellakin menee jonkun toisen edelle ja siihen perheeseen kuuluu se koira. Sellaista päivää ei tule, ettenkö tekisi kaikkeni saadakseni sen turvaan.

Vierailija
72/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon whitetrash-sakkia nämä koiranvihaajat täällä. Sekopää sanaa käytetään niin paljon, että korvissa soi. Suosittelen vilkaisemaan sivistyssanakirjaa.

Vierailija
73/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:32"]

Kaikista sekopäisimpiä ovat kyllä koiranomistajat keskimäärin. Joskus mua naurattaa kun katselen tuon naapurini touhuja koiriensa kanssa. 50v nainen kulkee tossa kahden rekkunsa kanssa, juttelee niille kuin ihmisille, lässyttää ja varmaan peittelee illalla petiinkin ja lukee iltasadun. Jokaiselle vastaantulijalle selittää miten rekuilla on taas kylpyilta ja mamma antaa herkkuja kylvyn jälkeen ja jalkahieronnan...niin ja tavinneeko edes mainita että kyseessä lapseton vanhapiika.

[/quote]

No voi jestas, miten se on sinulta pois jos jonkun elämän valo on rakas lemmikki?

Ei yhtään mitenkään.

Ja älkää kiltit kiskoko nyt sitä " se on poissa minulta siten ettei hän pelastaisi jonkun lasta palavasta talosta lässynlää"- korttia. Miksi tämä koiraihminen olisi velvollinen pelastamaan teidän lapsenne sieltä palavasta talosta? Miksi lapsi olisi edes samassa tilassa hänen kanssaan että tälläinen tilanne olisi mahdollinen? Pitääkö koiraihmisen mielestänne syöksyä liekkien sekaan etsimään kadonnutta lasta, vaikka piha olisi täynnä koirattomia?

En TAJUA miten tälläinen mustavalkoinen tilanne olisi edes realistinen. Teoreettisessa mielessä viattomana galluppina ihan ok, jos sen tarkoitus on herättää keskustelua eikä silmitöntä raivoa ja fanaattisuutta.

[/quote]

Jaa miksikö joku olisi velvollinen yrittämään pelastaa ihmishengen koiran sijaan? Kysykö nyt ihan tosissasi? Oikeasti minusta tämä kuulostaa niin sairaalta että joku edes mainitsee tällaista :( millainen ihminen oikeasti kykenisi jättämään lapsen palavaan taloon hakeakseen eläimen ensin ulos? Kuulostatko mielestäsi jotenkin terveeltä?

Jos joku edes viitsii kysyä että mikä velvollisuus olisi yrittää pelastaa ihmislapsi kertoo jo siitä että hän ei ole inhimillinen olento itsekään vaan on koiransa tasolla.

[/quote]

Ja päläpälä. Sinäkin olet vain yksi niistä ihmisistä joka ei tiedä koirien emotionaalisesta maailmasta hevon paskaakaan. "Minä suuri ja hieno ihminen. Minä ja minun lapseni". Huolehdi sinä vain niista omista lapsistasi ja anna muiden huolehtia omistaan - koirat mukaan lukien. Todellakin otan omani ensin turvaan. 

Halveksu sinä vain rauhassa ja pidä mielipiteesi, niin minäkin halveksin sinunlaisiasi.

[/quote]

Jollain koirasekopäällä iltalääkkeet ottamatta :D mitäpä jos menisit nyt kiltisit vaan samalle kupille sen kuolaavan ja haisevan aivottoman karsakasasi kanssa?

[/quote]

Kukas älykäs ihminen se täällä puhuu? Ei ole yllätys ettet parempaa argumenttia keksinyt. 

Teille provosoituville vouhottajille yleisesti. Miksi hitossa pelastaisin teidän lapsenne hengen, koska te itse ette ole millään tavalla empatiaan kykeneviä ettekä niin ollen täytä ihmisyyden kriteerejä. Minulla ei ole mitään velvollisuutta tuollaisille ihmisille. Miksi minun pitäisi auttaa teitä, jotka toivotte minulle tärkeälle - eli koiralle - pahaa? 

Huolehtikoon jokainen omistaan, kuten jo sanoin. Minun perheeni todellakin menee jonkun toisen edelle ja siihen perheeseen kuuluu se koira. Sellaista päivää ei tule, ettenkö tekisi kaikkeni saadakseni sen turvaan.

[/quote]

Tuleepa sulta olkiukkoa. Ei täällä kukaan toivo koirille pahaa, mutta normaaliälyiset ja vähän älykkäämmät eivät vain käsitä kaltaisiasi ihmisiä. Minä kyllä laittaisin sinunkin lapsesi koirani edelle, vaikka et sitä ansaitsisi. Kyllä, lapsesi on tärkeämpi kuin minulle rakkaampi koirani.

Vierailija
74/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin korviani myöten täynnä tätä paskantärkeää ihmistyyppiä, jonka napa pyörii vaan itsensä ja oman lajinsa ympärillä. Osoittaa äärimmäistä tunneköyhyyttä. 

Tiedättekö, minun "tyhmä" koirani pelastaisi teidänkin lapsenne pyyteettä, tietämättä minkälaisia te olette. Koska koirat eivät ajattele niin.

Todella toivon, että sellaista päivää ei tule, jotta joutuisi valitsemaan kahden väliltä. En minä ajattele, että pelastan ihmislapset koska ne ovat ihmisiä, vain koska ne ovat tärkeitä jollekkin. Ne ovat jonkun rakkaita. Koirani on minulle rakas, sen turvallisuus on minun vastuullani. Oma menee aina toisen edelle, mutta se ei tarkoita sitä etteikö kykenisi ajattelemaan muita ja yrittäisi pelastaa jonkun muunkin, oli mitä lajia tahansa.

Se että määrittelee jonkun arvon lajin perusteella on säälittävää ja kertoo ihmisestä paljon.

Vierailija
75/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:32"]

[/quote]

Ei yhtään mitenkään.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuleepa sulta olkiukkoa. Ei täällä kukaan toivo koirille pahaa, mutta normaaliälyiset ja vähän älykkäämmät eivät vain käsitä kaltaisiasi ihmisiä. Minä kyllä laittaisin sinunkin lapsesi koirani edelle, vaikka et sitä ansaitsisi. Kyllä, lapsesi on tärkeämpi kuin minulle rakkaampi koirani.

[/quote]

Ei sillä, etten arvoistaisi ajatusmaailmaasi - mutta miksi? Miksi hylkäisit sinulle rakkaamman, joka on sinun vastuullasi? Koska minä kyllä yrittäisin pelastaa kaikki, ihan oikeasti haluan uskoa tähän - mutta en minä pystyisi jättämään minulle rakkaampaa jonkun toisen takia. En vain pystyisi. 

En minäkään pysty ymmärtää monia ajatusmalleja täällä, eikä kenenkään tarvitse ymmärtää minun. 

En luovu siitä, mitä rakastan jos on mahdollisuus taistella sen puolesta.

Vierailija
76/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:11"]

Olen niin korviani myöten täynnä tätä paskantärkeää ihmistyyppiä, jonka napa pyörii vaan itsensä ja oman lajinsa ympärillä. Osoittaa äärimmäistä tunneköyhyyttä. 

Tiedättekö, minun "tyhmä" koirani pelastaisi teidänkin lapsenne pyyteettä, tietämättä minkälaisia te olette. Koska koirat eivät ajattele niin.

Todella toivon, että sellaista päivää ei tule, jotta joutuisi valitsemaan kahden väliltä. En minä ajattele, että pelastan ihmislapset koska ne ovat ihmisiä, vain koska ne ovat tärkeitä jollekkin. Ne ovat jonkun rakkaita. Koirani on minulle rakas, sen turvallisuus on minun vastuullani. Oma menee aina toisen edelle, mutta se ei tarkoita sitä etteikö kykenisi ajattelemaan muita ja yrittäisi pelastaa jonkun muunkin, oli mitä lajia tahansa.

Se että määrittelee jonkun arvon lajin perusteella on säälittävää ja kertoo ihmisestä paljon.

[/quote]

Minusta tuota egoistista minäminäminä-asennetta näkyy pikemminkin teissä koiranpelastajissa. Pelastaisit OMAN koirasi ennen TOISEN lasta koska se on SINULLE rakkaampi. Niinpä, aivan.. No minä pelastaisin TOISEN lapsen OMAN koirani edellä, juuri siksi että kykenen tajuamaan, että se toisen lapsi on sille toiselle luultavasti tärkeämpi kuin minun koirani minulle. Vaikka koirani onkin minulle tärkeä ja rakas perheenjäsen.

Miksi sinun koirasi on tärkeämpi kuin minun lapseni? Koska se on sinulle rakkaampi. Egoismia taas parhaimmillaan, etkä edes kykene tajuamaan sitä.

Koiraa toimii juuri niin kuin se on ehdollistunut.

Etkä kuitenkaan todennäköisesti pidä kaikkia lajeja samanarvoisina. Syöt varmaan lihaa, vaikkei sinun tarvitsisi, vai mitä? Koirasi syö sitä joka tapauksessa ja näin osaltasi tuet teuraseläinten tehotuotantoa ja kärsimystä.

Vierailija
77/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:45"]

[/quote]

Ihmisen elämä on aina  arvokkaampi kuin koiran koska koira on eläin ei ihminen! Koira ei kykene kovin järjelliseen ajatteluun ei tunne surua eikä iloa kuten ihminen. Tuntuu ihan hassulta että joku edes kyselee miksi ihmisen elämä olisi arvokkaampi kuin koiran. Herätkää!

Vierailija
78/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettö ihmisen elämä on paljon arvokkaampi ei ole millään tavalla riippuvainen siitä että ketä rakastaa ja miten paljon. Sama kuin kysyisi että onko ihmisen elämä arvokkaampi kuin metsäkanin :D mitäs luulette?

Jos ihan maalaisjärjellä ajattelee ilman sen suurempaa tunteenpurkausta niin ihminen on täysin ylivertainen olento koiraan verrattuna, elää paljon kauemmin, kykenee järjelliseen ajateluun ja suuriin tunteisiin, kykenee rakkauteen (todistettu tosiasia että koira kykenee osoittamaan kiintymystä jopa robotille joka tarjoaa sille ruokaa) Tässä muutama fakta ihna aluksi sille miksi ihmisen elämä on paljon arvokkaampi kuin eläimen.

Vierailija
79/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunne suurta empatiaa toista ihmistä kohtaan ja siksi olen inhimillinen. Tunnen myös empatiaa eläimiä kohtaan mutta en tietenkään siinä määrin kuin toiseen ihmiseen mikä on täysin normaalia. Eläin on eläin ja ihminen on ihminen vaikka miten muuta joku vänkää.

Koira on alkukantainen vaistojen varassa elävä eläin joka ei kykene suureen järjelliseen ajatteluun. Se ei myöskään tunne tunnetiloja samalla tavalla kuin ihminen. SE on eläin!

Vierailija
80/105 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:27"]

Tässä muutama fakta ihna aluksi sille miksi ihmisen elämä on paljon arvokkaampi kuin eläimen.

[/quote]

Ai että eliniänodote ja kyky ajatteluun ja tunteisiin määrittää oikeuden elää? Mites nuo vaikeasti vammaisina syntyvät lapset sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi