Koira on vain koira!
Verrattavissa kissaan, poniin tai vaikka lemmikkisikaan. Miten joku voi nostaa koiran ihmisen tasolle, pitää koiraa ihmiselämän arvoisena tai jopa arvokkaampana? Miten joku voi korvata ihmissuhteet koiralla?
Säälittävää minusta.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 18:26"]
Mun lasteni elämä on miljoona kertaa arvokkaampi kuin koirafanaatikon haisevan ja kuolaavan kirppukasan elämä se on vaan ihan fakta!
[/quote]
Mun koirani elämä on miljoona kertaa arvokkaampi kuin sun natsi-inkarnaatiopentus elämä. Ja tämä on kuule mulle fakta! Sääli tietysti lastasi että sen vanhempi on sadistinen paska, määräähän se lapsen kehityksen aika pitkälle. Noin yleisesti ottaen toivoisin että kaikilla lapsilla olis rakastavat vanhemmat jotka opettais jälkikasvulleen myös empatiaa ja toisten elollisten kunnioitusta, sun lapselta semmoinen puuttuu. Ja koirat ei ole haisevia tai kirppuisia mikäli niiden hoitoa ei ole äärimmäisesti laiminlyöty.
Haluaisin saada täydellisen ja hyvin argumentoidun vastauksen tälle, että onko ihminen arvokkaampi kuin koira.
Universumi on niin täydellinen, ettei täällä tapahtu mitään mitä ei kuuluisi tapahtua, eli miksi olisimme arvoltamme korkeammalla tasolla kuin koirat tai muutkaan eläimet? Olemme oman luovuuden ansiosta kyllä kehittyneempiä kuin eläimet, mutta sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Miten kehitys voi mitata arvoamme? Onko ei kehitysvammaiset ihmiset arvokkaampia kuin kehitysvammaiset? Ihan samalla tavalla eläimet ovat osa meitä ja me osa eläimiä, olemme osa luontoa.
Minusta on ihmisoikeus hyväksyä eläimet samalla tavalla kuin ihmisetkin, se on merkki siitä jos kykenet tähän, että rakastat itseäsi ja silloin et halua kellekkään/millekkään mitään pahaa. Kun olemme ihmisiä ja kehityksemme takia myös viisaampia kuin eläimet, miksi joutuu silti lukemaan tällaisia keskustelun aloituksia? Minusta tämän palstan tekijällä on kuviteltua tietoa, kukaan ihminen ei pysty määrittelemään kuinka arvokas ihminen on täällä maan päällä, emme me ole sen arvokkaampia tässä suuressa universumissa kuin eläimetkään. Miksi olisimme?
Jos jollakin on tähän sanottavaa, en jaksa lukea tekstiä saati vastata ilman hyviä argumentteja, vaan tule avaamaan keskustelu mielummin asiallisesti ja näkökantapohjaisesti.
Toiselle koira on vain koira ja toiselle se on tärkeä perheenjäsen. On oikeasti aika idioottimaista ajatella, että jos itse on sitä mieltä että koira on vain koira, niin että jokaisen muunkin pitäisi niin ajatella. Mutta toihan on ihan perus käyttäytymistä ihmiselle, joka vihaa jotain asiaa niin paljon, ettei pysty vihasta sokaistuna ajatella asiaa miltään toiselta kantilta.
Hauska ketju:)
Meillä on koira, joka on meille kaikille rakas, vaikkei mitään Fannaattisia Koiraihmisiä ollakaan. Joka tapauksessa tuo meidän koiramme on tuonut taloomme valtavasti iloa, ja kyllä, me rakastamme sitä. Lapsille koira on kaveri, joka odottaa, kun lapset tulee koulusta, se vie meitä säännöllisesti lenkille, joka kyllä tuo monenlaista hyvinvointia ja rytmiä perheeseen. Kyllä me myös pyrimme huomioimaan koiraa toimissamme, annamme sille välillä herkkuja, leikimme sen kanssa, rapsuttelemme, kun se siitä tykkää.
Minä juttelen koiralle siinä missä kenelle muullekin. Minua ei piiruakaan haittaa,mitä muut asiasta ajattelevat, jos totean koiralle lenkillä, että "mennäänpä tällä kertaa tuolta kautta" tai "katso musti, tuolla on orava". Juttelisin vaikka lehmällekin, jos minulla sellainen olisi. Tiedän, että eläinkin on tunteva elävä olento, ja olen ihan varma, että jos olisin kohdellut koiraani aina "kylmästi" vain eläimenä, meillä ei olisi sitä suhdetta,mikä meillä on. Kyllä ne koirat, jotka ei saa ruoan ja lenkkeilyn lisäksi muuta huolenpitoa, ovat apaattisempia ja ei-niin-ihmisystävällisiä.
Isoäidilläni on myös koira, joka varmasti on pelastanut hänen henkensä. Hän kärsi todella suuresta yksinäisyydestä, kunnes sai koiran, ja nyt elämänilo on palannut aivan eri tavalla hänelle. Ja kyllä, isoäitini on täysin inhimillistänyt koiransa, mutta sillä ei ole mitään helvetin väliä, koska se tuo niin suuren ilon vanhukselle.
Että niin
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 13:47"]
Itse olen koiranomistaja ja komppaan apta ihan täysillä. Koira todella on vain koira, lemmikkieläin eikä mitään sen enempää.
Meillä koiraa kohdellaan kuten koiraa kuuluu eli se ei tule ihmisten sohvalle, petiin ei kulje ovista ensimmäisenä, saa ruokansa viimeisenä, ei päätä minne ulkona mennään, sitä ei pueta typeriin ihmisen vaatteisiin (joskus laitan sille sadetakin ettei levitä kuraa sisälle) sille on opetettu selkeät käskyt joita noudattaa eikä sitä pidetään läheskään ihmisen tasoisena tässä perheessä koska se ei sitä ole vaan on eläin! Koirasta ei koskaan meillä puhuta hän-muodossa ja jos joku vieras esim näin erehtyy tekemään niin huomautan asiasta koska se vaan kuulostaa niin pöljältä ja teennäiseltä. Kaikista eniten inhoan koirille lässyttäjiä! Koira ei mitään lässytystä tajua ihan turhaa sille on leperrellä, sille kuuluu puhua selkeästi ja komentavalla äänenpainolla.
Koira on meillä hyvin pidetty ja lapset varmasti sanovat sitä myös rakastavansa mutta se on todellakin vain koira, samalla tasolla kuin siskoni kissa.
Näin on näppylät!
[/quote]
Ootko sä ottanut sen koiran vaan siksi että sulla on joku jota alistaa?? Älkää v*un urpot ottako yhtään MITÄÄN ELÄINTÄ jos ette niille kerran mitään arvoa anna ja vielä koette tarpeelliseksi oikein kerskailla asialla. Luuserit kyykyttää heikomassa asemassa olevia, se on vanha totuus ja ihan v*un surullista!