Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä syy miksi en voi ymmärtää vapaaehtoista lapsettomuutta:

Vierailija
15.11.2013 |

En vain käsitä miten joku voi vihata lapsia niin, ettei edes halua yrittää tulla äidiksi/isäksi.

Itse pidän lapsia niin hellyyttävinä! Voi sitä elämisen oppimisen iloa! Ja on niin mahtavaa, kun saa olla mukana luomassa uutta sukupolvea tähän maailmaan, ja seurata elämän jatkumista lähietäisyydeltä. Saa seurata, miten vauvasta kehittyy lapsi ja oma persoonansa. :) Saa jakaa rakkautta, ja toimia pienen ihmisen tukena ja turvana. 

Vapaaehtoisesti lapsettomat (omassa tuttavapiirissäni ainakin) tuntuvat jotenkin hirmuisen negatiivisilta ja itsekkäiltä, ja monet heistä katsovat oikeudekseen "vihan ihmisryhmää" eli lapsia kohtaan. Se on julmaa! 

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela, mutta syy ei ole se, että vihaisin lapsia, ei. Vaan se, että minulla on huonot geenit (mm. periytyviä sairauksia), työn puolesta tulevaisuus näyttää ankealta ja köyhyys uhkaa varmasti, olen itse rikkinäisen perheen lapsi, joten en todella olisi se tasapainoinen äiti, joka haluaisin olla. Tässä muutama syy, jotka eivät liity mitenkään lasten vihaamiseen tai inhoamiseen. Lähinnä päinvastoin, vai oletko ap eri mieltä?

Vierailija
82/96 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, itse olin vielä 2v sitten mielestäni vela, mutta nyt sängyssänsä naureskelee maailman suloisin (minun mielestäni) ihana poika <3 Nyt naureskelen ajatuksilleni aiemmin, ei sitä VOI tietää mitä äitinä olo ja rakkaus lapseen on ennen kuin sen kokee..Mutta en minäkään edelleenkään muiden lapsista pidä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin monta syytä olla tahtomatta niitä huutavia paskatykkejä. Mistä aloittaisin.. Ne haisee, ne yrjöö sun päälle, ne paskoo sun päälle, ne rääkyy ja pilaa sun yöunet, ne on kiittämättömiä ja vaativia, ne kuullostaa siltä kun sikaa rääkätään, ne on sadisteja, ne rääkkää eläimiä, ne ei kunnioita kanssaeläjiä, ne kitisee ja kinuaa, ne lyö/hakkaa/repii, ne kaivaa nenää, ne kyselee, ne luulee että koko maailma pyörii niiden ympärillä... Lasten kanssa tekemisiin työnpuolesta joutuvana voin sanoo, että joka päivä vähintään kerran tekis mieli ottaa yhtä sellasta sikiötä niskasta kiinni ja paiskata seinään.

Vierailija
84/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kauheaa olla äiti, tappaisin itseni mieluummin :-)

T. Transmies

Vierailija
85/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:41"]

Otappas aloittaja se pää pois perseestäsi ja hanki avarampi näkökulma. Suurin osa vapaaehtoisesti lapsettomista ei hanki lapsia yksinkertaisesti siksi, ettei halua lapsia. Aivan niin kuin joku toinen ei halua koiraa, kolmas omakotitaloa ja neljäs marsua. 

terv. 3 lapsen äiti, joka ymmärtää myös sen, jos joku ei hanki lapsia.

Ei lasta voi verrata koiraan, marsuun tai rakennukseen...

-ap

palstalla voi tottakai verrata, verrattiinhan toisessa keskustelussa omien lasten haluamista beduiinin 9. vaimoksi rupeamiseen ja elinkautisvangiksi ryhtymiseenkin. 

Vierailija
86/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat naiset on kamalia ja todella epänaisellisia..lapsia omaava nainen on naisellisuuden perikuva ja hehkuva onnellinen nainen.miehistä en tiedä...heistä ei niin helposti tunnista ovatko katkeria lapsettomia.

Vierailija
87/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:33"]

En vain käsitä miten joku voi vihata lapsia niin, ettei edes halua yrittää tulla äidiksi/isäksi.

Itse pidän lapsia niin hellyyttävinä! Voi sitä elämisen oppimisen iloa! Ja on niin mahtavaa, kun saa olla mukana luomassa uutta sukupolvea tähän maailmaan, ja seurata elämän jatkumista lähietäisyydeltä. Saa seurata, miten vauvasta kehittyy lapsi ja oma persoonansa. :) Saa jakaa rakkautta, ja toimia pienen ihmisen tukena ja turvana. 

Vapaaehtoisesti lapsettomat (omassa tuttavapiirissäni ainakin) tuntuvat jotenkin hirmuisen negatiivisilta ja itsekkäiltä, ja monet heistä katsovat oikeudekseen "vihan ihmisryhmää" eli lapsia kohtaan. Se on julmaa! 

Vastuu on yksi syy. On vastuutonta hankkia lapsia jos ei ole rahaa, parisuhdetta ja henkisesti ja fyysisesti oikeasti kykenevä kasvattamaan lapsia. 90% ihmisistä ei ole kykeneviä.

Esim. köyhien tai sairaiden ei IKINÄ pitäisi hankkia lapsia.

Juuri näin. Aamen.

Vierailija
88/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä et ymmärrä. Sinä, sinä, sinä. Kaikkien pitää toimia kuten sinä toimit. Kaikkien pitää haluta lapsia, koska sinä haluat. Minä en vihaa lapsia - mutta en halua heitä 5 metriä lähemmäs minua. En halua koskea heitä, en halua, että he koskevat minua. Lapset tulevat siedettäviksi sitten kun ovat kouluiässä, niin että he eivät enää halua jatkuvasti roikkua lähimmässä aikuisessa ja heidän kanssaan voi jopa jutella jostakin. 

Vierailija
89/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:41"]

Otappas aloittaja se pää pois perseestäsi ja hanki avarampi näkökulma. Suurin osa vapaaehtoisesti lapsettomista ei hanki lapsia yksinkertaisesti siksi, ettei halua lapsia. Aivan niin kuin joku toinen ei halua koiraa, kolmas omakotitaloa ja neljäs marsua. 

terv. 3 lapsen äiti, joka ymmärtää myös sen, jos joku ei hanki lapsia.

Ei lasta voi verrata koiraan, marsuun tai rakennukseen...

-ap

Miten niin ei voi, juurihan tuossa yllä verrattiin.

Vierailija
90/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset aloitukset aiheuttaa lähinnä kyynistä naurua.

Terveisin vapaaehtoisesti lapseton, joka huolehtii työkseen lapsista, joiden vanhemmat eivät ole halunneet tai pystyneet huolehtimaan heistä esimerkiksi päihteiden käytön, mielenterveysongelmien tai (oman tai nuoren) rikollisuuden seurauksena. Eivätkä hekään ole kaikki mitään "pahoja ihmisiä", vaan heillä on voinut ap:n tavoin olla vain ruusuisen naiivi kuva lasten kasvamisen idyllistä ja elämän helppoudesta.

Niin, ja tokihan työstäni huolimatta ilmiselvästi vihaan lapsia, koska en halua hankkia omia. Ammatinvalintani lienee vain jotain patoutunutta masokismia.

Vierailija
91/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan töiden vuoksi joka kuukausi, olen harvoin yhdessä paikassa pitkiä aikoja. En myöskään asu Suomessa ja muutan säännöllisesti maasta toiseen. Rakastan nähdä maailmaa, elää arkea erilaisissa maissa ja nauttia elämästä. Pidän lapsista kyllä, mutta en omaa halua. En tiedä miten saisin sovitettua lapsen tähän kuvioon tai mistä löydän miehen, joka lapsen kanssa jää kotiin (ei täällä maailmalla tunneta tollaisia äitiyslomia kuin Suomessa, 3-4kk on ihan maksimi) sekä on valmis tähän elämäntyyliini. En koe jääväni mistään paitsi.

Vierailija
92/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä aloituksia. Tässä pari kysymystä teille jotka ihmettelevät lapsettomuutta;

1. Mitä sitten, jos se äidinrakkaus ei koskaan herää? Näitäkin vanhempia on, joiden mielestä lapsi pilaa heidän elämänsä.

2. Mitä sitten, kun lapsi valvottaa yöt mahdollisesti monta vuotta, ja kyseessä on ihminen jonka ensimmäinen mieliteko on kuristaa joku kun yöunet keskeytyy. Joka yö?

3. Mitä sitten kun kyseessä on ihminen joka ahdistuu joutuessaan jakamaan kotinsa jonkun muun kanssa, vaikka tuo joku muu olisi elämän rakkain ihminen?

Teidän mielestänne lapsia pitäisi siltikin tehdä, koska se muuttaa ihmistä. Vaan kun ei välttämättä muuta. Erittäin naiivi ajatusmaailma.

Keksipä jokin asia mitä sinä et halua? Vaikkapa se koira. Mutta kyllä sun nyt pitää se koira ottaa, kun muuten et tiedä mitä menetät. Harvinaisen lapsellinen perustelu.

Vierailija
93/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lastenhankinta ei ole onnistunut ja helpompi sanoa muille ettei halua lapsia, kuin ettei lapsia ole saatu. Tai jos on jokin sairausriski, josta myöskään ei huudella.

Vierailija
94/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n ajatusmaailma on täysin käsittämätön. Olen varmasti paljon lapsirakkaampi kuin moni niistä, joilla on lapsia, mutta en silti halua omia. En ymmärrä, miksi minun pitäisi jatkaa sukua, kun saan kuitenkin viettää aikaa muiden ihmisten lasten kanssa. Pelkään synnytystä enkä ole koskaan ollut niin vakaassa parisuhteessa, että olisin halunnut kyseisen henkilön kanssa lapsia, joten lapsettomuus on minulle luonnollinen vaihtoehto. Voisin kuitenkin yhä harkita, jos tapaisin miehen, jolle asia on tärkeä. Olen kuitenkin jo lähes 40, joten epätodennäköistä sekin.

Vierailija
95/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, enkä halua tulevaisuudessakaan. Kun kuulen sanottavan, että kyllä niistä omistaan tykkää niin joo, uskon. Mutta kun niiden omien kautta sivutuotteena kotona alkaisi rampata toistenkin jälkikasvua! Sitä minä kammoan, sekä muutakin lasten kautta muodostuvaa puolipakollista seuraelämää.

Vierailija
96/96 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoinen lapsettomuus ei välttämättä tarkoita ettei lapsia haluttaisi. Takana voi olla taloudellisa ongelmia, milenterveyden ongelmia, päihteitä, väkivaltaa, rikollisuutta, työstressiä, loppuunpalamista mitkä estävät harkitsemasta lastenhankintaa. Näistä asioista ei yleensä puhuta ulkopuolisille. Kannattaa olla aika varovainen ennekuin menee arvioimaan minkään pariskunnan lapsettomuuden syitä.