Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä syy miksi en voi ymmärtää vapaaehtoista lapsettomuutta:

Vierailija
15.11.2013 |

En vain käsitä miten joku voi vihata lapsia niin, ettei edes halua yrittää tulla äidiksi/isäksi.

Itse pidän lapsia niin hellyyttävinä! Voi sitä elämisen oppimisen iloa! Ja on niin mahtavaa, kun saa olla mukana luomassa uutta sukupolvea tähän maailmaan, ja seurata elämän jatkumista lähietäisyydeltä. Saa seurata, miten vauvasta kehittyy lapsi ja oma persoonansa. :) Saa jakaa rakkautta, ja toimia pienen ihmisen tukena ja turvana. 

Vapaaehtoisesti lapsettomat (omassa tuttavapiirissäni ainakin) tuntuvat jotenkin hirmuisen negatiivisilta ja itsekkäiltä, ja monet heistä katsovat oikeudekseen "vihan ihmisryhmää" eli lapsia kohtaan. Se on julmaa! 

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että lapsia ei haluava on automaattisesti lapsia VIHAAVA!?? Ihan sairas ajattelutapa.

Minä ja mieheni emme halua lapsia koska suvusssamme on erittäin vakavia perityviä sairauksia! Mietipäs ITSEKÄS aloittaja sitä!

Vierailija
22/96 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:33"]

Ja on niin mahtavaa, kun saa olla mukana luomassa uutta sukupolvea tähän maailmaan

[/quote]

Suoraan sanottuna: Jos olisin sikiö ja tulossa tähän hulluun ja sekoon maailmaan juuri nyt, ja tietäisin sen, niin hirttäytyisin napanuoraan alle sekunnissa!!! Jäisin paljosta kurjuudesta ja epäonnesta paitsi, onneksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:45"]

Kertoisitko ap muuten yhdenkin epäitsekkään syyn lisääntyä?

[/quote]

No jotta sinunkin pyllysi joku pyyhkii sitten kun olet vanha ja raihnanen. :)

-ap

[/quote]

Ne jotka ovat uskoneet lapsistaan noin, ovat tänä päivänä ypöyksin koska lapsensa muuttaneet ulkomaille toiselle puolen palloa ja käyvät korkeintaan kerran viidessä vuodessa äitiään katsomassa. Että se siitä vanhuuden hoivaamisesta :DDDDD

Vierailija
24/96 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kyllä välittää lapsista pelottavan vähän. Suorastaan karmiva ajatusmaailma.

Itse välitän kissoista, lapsista, käärmeistä, koirista, kilpikonnista sun muista elävistä olennoista niin paljon, etten kehottaisi ketään sellaista hommaamaan "ymmärrät sen hienouden sitten, kun sulla on sellainen" -verukkeella.

Vierailija
25/96 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa lapsia, päinvastoin rakastan heitä - olen aina rakastanut, mutta päälle kaksikymppisenä ymmärsin, etten pystyisi  tarjoamaan lapselleni sellaista lapsuutta mitä haluaisin. Ja vielä neljäkymmentä vuotta myöhemmin olen samaa mieltä, sen on opettanut elämän realiteetit, vaikka äitiys olisi miten ihanaa tahansa, niin monella vanhemmalla olisi peiliin katsomisen paikka, koska monet lapset ja nuoret voivat todella huonosti.

Hyvään äitiyteen ei kuulu pelkästään hankiutua raskaaksi ja  synnyttää jälkipolvea, vain omia mielihaluja varten tai että se on niin ihanaa, vaan yhtä tärkeää on pitää syli avoimena ja tukea kaikkia niitä lapsia ja heidän vanhempiaan, silloin kun he apua tarvitsevat, ja luulen, että tässä tehtävässä "ei lapselliset" tekevät korvaamatonta ja pyyteetöntä työtä, vuosikymmenien ajan, myös maamme rajojen ulkopuolella. Sen olen nähnyt omin silmin vuosikymmenien ajan. Ja se jos mikä on suurinta lapsirakkautta.

Vierailija
26/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vihaa lapsia. En vain tahdo omia lapsia. Tahdon olla maailman paras täti ystävieni ja siskojeni lapsille. Sinulla on outo käsitys vapaaehtoisesti lapsettomista.

Vierailija
27/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tuntemasi lapsettomat ovat negatiivisia lastenvihaajia,ei automaattisesti tarkoita että kaikki lapsia haluamattomat olisivat sellasia.(Ei kun anteeksi,olemme av:lla.tietysti tarkoittaa!) En halua lapsia,en keksi yhtään hyvää syytä hankkia niitä. Minulla ei silti ole mitään muitten lapsia vastaan. Eipäs yleistetä!

Vierailija
28/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:37"]

Mä en vihaa lapsia. En vain tahdo omia lapsia. Tahdon olla maailman paras täti ystävieni ja siskojeni lapsille. Sinulla on outo käsitys vapaaehtoisesti lapsettomista.

[/quote]

Miksi uskot, että tätinä olo on antoisampaa kuin äitiys?

Hyvät sulle, jos et ole lapsivihamielinen. Kaikki "velat" eivät noin symppiksiä ole.

Vierailija
29/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappas aloittaja se pää pois perseestäsi ja hanki avarampi näkökulma. Suurin osa vapaaehtoisesti lapsettomista ei hanki lapsia yksinkertaisesti siksi, ettei halua lapsia. Aivan niin kuin joku toinen ei halua koiraa, kolmas omakotitaloa ja neljäs marsua. 

terv. 3 lapsen äiti, joka ymmärtää myös sen, jos joku ei hanki lapsia.

Vierailija
30/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:41"]

Otappas aloittaja se pää pois perseestäsi ja hanki avarampi näkökulma. Suurin osa vapaaehtoisesti lapsettomista ei hanki lapsia yksinkertaisesti siksi, ettei halua lapsia. Aivan niin kuin joku toinen ei halua koiraa, kolmas omakotitaloa ja neljäs marsua. 

[/quote]

Ei lasta voi verrata koiraan, marsuun tai rakennukseen...

-ap

Vierailija
31/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei lasta voi verrata koiraan, marsuun tai rakennukseen...

-ap

Vierailija
32/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän maailmaan pitäisi luoda uusia sukupolvia?

Ihmisenä eläminen on kamalaa. En halua kenellekään sitä kohtaloa. Siksi vapaaehtoinen lapsettomuus.

Toivottavasti ihminen lajina häviää kokonaan olemasta.

Vierailija
33/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Eipä se lasten vihaaminen ole yleensä syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Hyvin harvinaista muutenkin, että joku VIHAISIA lapsia. Ennemminkin niin, ettei erityisesti pidä niistä, ja ideologiset syyt - kuten liikakansoitus ja "paha maailma" - siihen oheen, niin miksipä lisääntyä. 

Vierailija
34/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mullakin on monia ystäviä, joilla on lapsia. Miksiköhän he kuitenkin haluavat olla mun ystäviäni, vaikka ilmiselvästi olen negatiivinen ja itsekäs lastenvihaaja, kuten ap kaikki velat luontevasti niputtaa? Outo homma.

Kiva että jotkut edes ymmärtää.

Vierailija
35/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:40"]

[/quote]

Hyvät sulle, jos et ole lapsivihamielinen. Kaikki "velat" eivät noin symppiksiä ole.

[/quote]

En ole tuo täti,mutta ihan vain uteliaisuudesta:miten voi selvittää onko se äitiys niin "antoisaa"? Katsos kun minun käsittääkseni lapsilla ei ola vaihto eikä palautusoikeutta. Jos en usko äitiyden sopivan minulle,miksi tehdä lapsia ja huomata sitten ettei se ollutkaan hyvä idea?

Vierailija
36/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:45"]

[/quote]

No jotta sinunkin pyllysi joku pyyhkii sitten kun olet vanha ja raihnanen. :)

-ap

Vierailija
37/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:33"]

En vain käsitä miten joku voi vihata lapsia niin, ettei edes halua yrittää tulla äidiksi/isäksi.

Itse pidän lapsia niin hellyyttävinä! Voi sitä elämisen oppimisen iloa! Ja on niin mahtavaa, kun saa olla mukana luomassa uutta sukupolvea tähän maailmaan, ja seurata elämän jatkumista lähietäisyydeltä. Saa seurata, miten vauvasta kehittyy lapsi ja oma persoonansa. :) Saa jakaa rakkautta, ja toimia pienen ihmisen tukena ja turvana. 

Vapaaehtoisesti lapsettomat (omassa tuttavapiirissäni ainakin) tuntuvat jotenkin hirmuisen negatiivisilta ja itsekkäiltä, ja monet heistä katsovat oikeudekseen "vihan ihmisryhmää" eli lapsia kohtaan. Se on julmaa! 

[/quote]

Vastuu on yksi syy. On vastuutonta hankkia lapsia jos ei ole rahaa, parisuhdetta ja henkisesti ja fyysisesti oikeasti kykenevä kasvattamaan lapsia. 90% ihmisistä ei ole kykeneviä.

Esim. köyhien tai sairaiden ei IKINÄ pitäisi hankkia lapsia.

Vierailija
38/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kovasti sisarusteni lapsista. Mielestäni työttymyyteni ja vähäinen koulutukseni antaisivat lapselleni kuitenkin huonot lähtökohdat elämään. Kaikki vanhemmat varmaan haluavat lapselleen vain parasta, mutta valitettava tosiasia on, että äidin koulutus niin sanotusti periytyy. En halua lapselleni sellaista elämää kuin itselläni on ollut. Tiedän, että vauvalle ja pikkulapselle riittää rakkaus ja perustarpeiden tyydyttäminen. Valitettavasti siitä vauvasta kasvaa aikuinen, joka ei välttämättä pärjää enää sillä, että on vanhempiensa mielestä ihku ja paras. Siksi olen vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
39/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:40"]

[/quote]

[/quote]

En ole tuo täti,mutta ihan vain uteliaisuudesta:miten voi selvittää onko se äitiys niin "antoisaa"? Katsos kun minun käsittääkseni lapsilla ei ola vaihto eikä palautusoikeutta. Jos en usko äitiyden sopivan minulle,miksi tehdä lapsia ja huomata sitten ettei se ollutkaan hyvä idea?

[/quote]

Jos et lapsia vihaa, niin aivan varmasti nautit äitiydestä (no et välttämättä vauvavuoden kaikista hetkistä, mutta se menee onneksi nopeasti ohi ;)). Mikään ei voita sitä rakkautta, jonka omalle lapselleen antaa, ja jonka hän takaisin antaa. :) <3

Vierailija
40/96 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa lapsia, yleistyksesi on naurettava.

En pidä lapsia hellyyttävinä, vauvoja kyllä mutta en leikki-ikäisiä. En pidä muutenkaan melusta ja hälinästä joten en näe syytä tehdä sellaista kotiimme varta vasten. Eniten kuitenkin häiritsee ajatus siitä että kimpussani olisi joku koko ajan, en halua että minuun takerrutaan kuvainnollisesti saati kirjaimellisesti. Kerrohan, ap, voiko lapsen kouluttaa sellaiseksi ettei se olisi edellämainitun kaltainen jolloin voisin harkita olla muuta kuin "kauhea" vela.

Ja mielestäni jokaisen tulee saada verrata asioita niinkuin parhaaksi kokee. Edellisen kommentoijan vertaukset olivat kaikki asioita jonka hankinnasta ihminen tekee valinnan. Itse vertaan lapsia koiraamme, en hyväksy siltäkään haukkumista tai hyppimistä, miksi sallisin sen lapsille jos inhoan sellaista käytöstä.