Laitoin työntekijät puun ja kuoren väliin: puolet palkasta pois tai lopputili
Näin se vain on. Nyt on jokaisen kannettava korsi kekoon. Vaan miten käy ahneen?
Kommentit (40)
0/5
Yrittäjä tietenkin itse valitsee jatkaako vai lopettaako yritystoiminnan.
Helppo valinta! Ottaisin heti loparit jos multa lähtis puolet palkasta!
Minä taas olen laittamassa työttömät puun ja kuoren väliin: Puolet työttömyyskorvauksista pois tai töihin.
- Rauta-Marin.
Nyt on joustettava! Itse annoin työntekijöille vaihtoehdot ulos tai töitä soppalounasta vastaan.
Ei ole mahdollista eikä laillista 😄
No oletkos sinä sitten oikein joku 'yritysjohtaja'?
Semmoiset voimafantasiat sitten sieltä :D
Vierailija kirjoitti:
Paikallisesti voidaan sopia vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on joustettava! Itse annoin työntekijöille vaihtoehdot ulos tai töitä soppalounasta vastaan.
Irtisanominen voi olla laillista, miksi kukaan jäisi työpaikkaanne töitä tekemään puolella palkalla tai soppalounaalla? Koska sellaista ei voi edellyttää, voit ainoastaan tietyin syin irtisanoa. Tietenkin kannattaa irtisanoutua niin voi saada normaalin työpaikan.
Ok, vaan irtisanomisille on oltava laillinen peruste.
Ellei ole, joudut itse maksamaan ja paljon joudutkin.
Palkan alennus ei toistaiseksi ole laillinen irtisanomisperuste, jos ei myös työt vähene.
Mutta nämä asiat saattavat tulla muuttumaan, jos paikallinen sopimus yleistyy.
Paikallisessa sopimuksessa työnantaja ja työntekijä sopivat itse kaikista tyäehdoista, ilman mitään velvoittavia työehtosopimuksen säännöksiä.
Hienoa! Muistitko omastakin palkastasi leikata puolet? Sinunhan se yritys on eikä työntekijöiden joten sinun kuuluu uhrata eniten. Hehän ei ole velvollisia elättämään sinua vaan sinun kuuluu elättää heidät kuten myös kantaa tappiot ja riskit. Ne ei kuulu työntekijöille koska eivät omista firmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voida, minimipalkka pitää maksaa, tessin mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä, mutta jatkossa voidaan todennäköisesti.
Minä vaadin hiljattain aika tuntuvankin palkankorotuksen ja sanoin että jos ei onnistu niin menen töihin kilpailijalle. Eipä voinut pomo muuta kuin nostaa palkkaani.
Liitosta otetaan yhteyttä maanantaina.
Laitonta ja Kai edes osaan yyteelain jne