Kuinka uskonnollisiksi koit kirkkohääsi?
Jotenkin se "hartaus" vähän pelottaa. Ei olla mitenkään uskovaisia tai mitään, eikä varmaan vieraissakaan ole ketään joka käy kirkossa normaalisti.
Jännittää muutenkin niin paljon jo.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:23"]
Suostuisitteko te uskonnolliset ihmiset vieraiksi ateistiparin siviilivihkimiseen? Kokisitteko että nämä ihmiset oikeasti solmivat elämänmittaisen liiton? Hypoteettinen kysymys tietenkin, eihän teidän tuttavapiiriinne oikeasti mitään saatananpalv... siis ateisteja kuulu :)
[/quote]
Tottakai siviilivihkiminenkin on elämänmittainen liitto. Siltä puuttuu mun silmissä Jumalan siunaus, mutta se on parin oma valinta. Minulle avioliitto on oman seurakunnan ja Jumalan edessä solmittu liitto, mutta tämä on minun oma liittoni, ei kenenkään muun. Muut saavat solmia liittoja tai olla solmimatta ihan miten tykkäävät.
[/quote]
Meidät on vihitty maistraatissa, koska en kuulu kirkkoon. Luterilaisen kirkon jäsenyydellä kun ei ole mitään tekemistä uskon kanssa-
minusta on hassua, että Jumala siunaa liittosi vain jos sinut on vihitty kirkossa.
Minä olen rukoillut ihan kotona Jumalalta siunausta liitollemme, kodillemme ja lapsillemme. Ja minä uskon, että esim. että metsä ja luonto toimii kirkkona ihan samalla tavalla, kuin ihmisen rakentamat seinät ja Jumala siunaa liittomme, vaikka vihkimistä ei ole pappi tehnyt.
Mutta jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Minä uskon, että Jumala on avarasydäminen ja ei liitä johonkin rakennukseen sitä, miten hän siunaa ihmistä ja heidän avioliittoaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:00"]
Mä en ymmärrä, en todellakaan. Miksi ihmeessä ihmiset menevät kirkossa naimisiin ja kastavat lapsensa, jos eivät usko mihinkään, eivätkä halua mitään uskonnollista näihin tilaisuuksiin? MIKSI, selittäkää!!
Minä uskon Jeesukseen ja halusimme todella kristilliset ja uskonnolliset häät ja ristiäiset. Laulettiin virsiä ja pidettiin uskonnollisia puheita, toivotettiin siunausta ja Taivaan Isän hellää huolenpitoa.
Jos ei halua mitään uskonnollista, MIKSI pitää mennä kirkossa naimisiin? Miksei samantein moskeijassa tai synagogassa? Seinien takiako kirkko, vai miksi? En siis mitenkään saa tätä ymmärrettyä!
[/quote]
Se nyt vaan on tapa -vaikka hassuahan se on satuolentoa palvoa, kieltämättä.
Uskonnoista en välitä paskan vertaa ja kirkosta ollaan erottu nyttemmin -avioliitto sen sijaan on ja pysyy.