Suosittele kunnollista höyrypesuria
Olemme päättäneet hankkia höyrypesurin. Onko kenelläkään kokemusta hyvästä tai huonosta merkistä? Hinnalla ei ole hirveästi väliä, kunhan se toimii hyvin ja on ergonominen käyttää. Hyvät lisävarusteet plussaa. :)
Kommentit (10)
Kuulemma sellainen imevä on ihan ehdoton, hinta lienee 600 euron huippeilla. Minulla on rajallinen budjetti ja ostin Kärcherin 'jatkuvatoimisen', eli kahdella säiliöllä olevan ja olen ollut tosi tyytyväinen, maksoi pari sataa. Tyyppi on Kärcher sc 4100.
Mulla myös oli aika pieni budjetti. Ostin Kärcherin, jonkun vähän alle 200€ mallin. Tuli kaiken näköisiä lisävarusteita, mutta ei ole imevä malli eikä ole kuin yksi säiliö.
Muistaakseni säiliö on 7dl, sillä kyllä nuohoaa ikkunat tai vessan ja keittiön oikein mainiosti ilman että tarvitsee lisätä. Ellei sitten pöhötä täysiä jos jon tosi paljon likaa. Välillä se lämmittää kesken käytön, mutta se ei ole paljoa hidastanut.
Muita en ole testannut, mutta tuohon olen ollut tyytyväinen.
Helppo pestä ikkunat, suulaketta löytyy vähän joka käyttöön.
ostin Haan-höyrypesurin(Haan SI-F701) Hulluilta päiviltä, ja tjaaaah. Kivasti sillä pesee lattiat (paitsi listat/nurkat/hellan vierustan), ja suulakkeilla saa hellan päällisen, tiskialtaat, kylppärin jne puhtaaksi. Pikkupesuria käyttäessä siinä on vaan ergonomia kaukana. Ei ole mitään kantohihnaa, ja sillä on kuitenkin painoa. Kädet ei tahdo riittää, kun yksi käsi juuri ja juuri kannattelee pesuria, ja toisella pitäisi sitten pyyhkiä tahraa/likakohtaa. Mattosuulaketta olen kokeillut, en vakuuttunut. Säiliö on 0,35L, jolla pärjää kyllä meidän kaksiossa hyvin.
Seuraavaa ostaessa haluaisin myös ehdottomasti semmoisen, missä voi säädellä höyryn lämpötilaa, ja kokeilisin ehdottomasti jossain liikeessä sitä jonkin aikaa. Että tietäisi miten painava ja käytännöllinen se on jne
Ihan loistavia vastauksia, kiitos tuhannesti! noita asioita ei tule ajatelleeksi, ennenkuin kokeilee laitetta käytännössä. Oletteko huomanneet, että höyry jättäisi rakenteisiin kosteutta? Homeiden kasvua ajattelen.
Lisäkommentitkin ovat tervetulleita! :)
Ensimmäinen oma on mallia halpa (olikohan Honkkarista), en osta toista kun letkun kuori on murtunut ja uutta ei tietenkään saa mistään tai jos saa, maksaa puolet kokonaan uuden koneen hinnasta ja on edelleen kestämätön ja sen jälkeen korkkaa vielä joku muu heppoisen tuntuinen muoviosa. Enkä osta kyllä toista sellaistakaan, mikä ei ime vaikka hintaluokka vaihtuukin. Imevällä paitsi tekee jotain myös tekstiileille niin likaisemmat pinnat varmaan menee sen puolesta helpommin, ettei tarvitse olla jatkuvasti perässä ottamassa jollain muulla välineellä pois sitä likaa minkä höyry irrotti tai vaihtoehtoisesti vaihtamassa rättiä lattiasuuttimeen yhtenään.
Tekeekö Bilteman höyrypersurilla mitään?
Jos joskus ostan toisen höyrypesurin, niin ostaisin laatua, eli ammattikäyttöön tarkoitetun laitteen. Tosin en tiedä maksaisiko se itseään ikinä takaisin. Nyt mulla on ihan tavallinen Kärcherin nelisen vuotta sitten noin 250 e maksanut höyrypesuri, jota käytän ehkä 4-7 kertaa vuodessa parin tunnin ajan ja ihan hyvin toimii. Letku on lohkeillut, mutta jeesusteipillä olen sen ihan hyväksi korjannut. Olen ostanut myös lisää suulakkeita ja pieniä harjoja. Niitä suoria froteerättejä ei kannata kaupasta ostaa, saman työn tekee myös vanhoilla pyyhkeillä. Pieneen suulakkeeseen tarkoitetut kuminauhalliset "pussit" ovat ok, mutta eivät käytön jälkeen tule enää koskaan valkoisiksi ja siisteiksi.
Imua en ole pesuriin todellakaan kaivannut, olen sellaista kyllä kunnon töissä kokeillut, mutta se ei ollut muuta kuin lisäletkuja muutenkin kömpelöön isoon suulakkeeseen. Sitä paitsi koska pesen useimmiten märkätiloja pesurilla, ei imusta ole siellä kuin riesaa, kuivatiloissa kuivauksen saa tehtyä paljon näppärämmin mopilla.
En tiedä oikeastaan ostaisinko höyryä enää, saattaisin mielummin harkita sellaisen vuokrausta. Sama juttu on painehuuhtelukoneen kanssa. Kaikkea rojua ei tarvitse nurkkia täyttämään... Mitään sellaisia pieniä ja merkittömiä pesureita en hankkisi ainakaan.
kärcher sc2 ois n reilut 100e. saiskohan sillä auton tekstililäikät puhdstettua?
Höyrypesuri vai painehuuhtelulaite?
Mihin käyttöön? Jos arvostat palvelua ja haluat vaikka ihan kokeilla niin Kärcher-liikkeeseen käymään ja kyselemään lisää.