Onko Merrellin kengät enemmin isoa vai pientä mitoitusta?
Kommentit (13)
mun mielestä suht reilu... mutta ei mikään iso
vastaa mielestäni hyvin oikeaa kokoa. Mulla 39 ja niin myös Merreleissä.
Ite ostin just Stadiumin lasten alesta Merrelin talvilenkkarit kokoa 38 ja minun mielestä ne on melkoisen reilut..ostin sillä varauksella että mahtuu villasukka,kun muuten koko 36,5-37 on passeli. Pitänee vain ostaa paksummat pohjalliset, jotta saa aavistuksen vielä pienennettyä sitä kokoa..muuten ovat tosi hyvät, kun on goretex.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:23"]
[/quote]
Mun mielestä myös hyvin lähellä ihan oikeaa kokoa.
Usein tulee ongelmaksi, että lesti on liian kapea ja siksi joutuu ottamaan kokoa liian isot kengät, mutta noissa saa ottaa just sen koon, joka jalka oikeasti onkin.
Leveälestisiä ja mitoitus mielestäni reiluhko.
Normi kokoni on 46,5 ja ostin hieman suuremmat eli n.47 mutta ko. MERRELL nro 49 eli. Eli siis Merrell 49 on sama kuin Salomon, Halti jne 47. Ellei virhe niin Merrellit on pieni koko. Voi olla mallista riippuvainen.
Mulla taas jalka kokoa 39 ja 39-koko Merreliltä on vastannut hyvin kokoaan. Lesti on myös normaali/leveä, joten omalle jalalle sopii hyvin. Mulla on kahdet Merrelin kävelylenkkarit ja yhdet talvikengät.
Vastaa hyvin kokoaan, mutta pienehkö kuitenkin ennemin kuin iso. Goretex matalavartisia talvilenkkareita ollut muutamat.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:23"]
Mun mielestä myös hyvin lähellä ihan oikeaa kokoa.
Usein tulee ongelmaksi, että lesti on liian kapea ja siksi joutuu ottamaan kokoa liian isot kengät, mutta noissa saa ottaa just sen koon, joka jalka oikeasti onkin.
Tätä mieltä minäkin olen.
T. Nainen, 41-koon jalka
Mulla on pieni 36-37 jalka, mutta mielestäni vähän leveähkö ehkäpä... Merrelit on 38 ja niihin mahtuu siis normaalin sukan päälle vielä paksumpi sukka. Pystyn kävelemään niillä vaikka kuinka eikä mistään hierrä eikä purista.
Vierailija kirjoitti:
Ite ostin just Stadiumin lasten alesta Merrelin talvilenkkarit kokoa 38 ja minun mielestä ne on melkoisen reilut..ostin sillä varauksella että mahtuu villasukka,kun muuten koko 36,5-37 on passeli. Pitänee vain ostaa paksummat pohjalliset, jotta saa aavistuksen vielä pienennettyä sitä kokoa..muuten ovat tosi hyvät, kun on goretex.
Ei lapsi voi kahta numeroa liian isoja kenkiä käyttää
Minun kenkäkoko 38.Jouduin ottamaan miesten kokoa 41.Oli jotenkin pientä Merrelin mallia.Kannatti kokeilla myyjän opastuksella.
Mun mielestä enempi isoa. Mun jalka on kokoa 39-40. Iskin joku vuosi silmäni yksii Merrellin talvikenkiin, joita en löytänyt mistään suomesta, vaan piti tilata ulkomailta. Kävin ennen tilausta sovittelemassa monet muut Merrellit ja kaikissa malleissa tuo 39 oli hyvä koko. Ja niin myös näissä jotka sitten tilasin.