Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuttuuko nykyään ihmisiltä kaikki häpeän tunne?

Vierailija
26.07.2025 |

Itse pidän nöyrää, muita kunnioittavaa ja siveellistä ihmistä hienona. Nykyään tuntuu että hirveän monella on sellainen epäterve itsekeskeinen ja uhmakas asenne, missä häpeää ei enää tunneta, ja oma etu menee kaikkien muiden edun edelle. Oikeudet kyllä on, mutta ei velvollisuuksia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut, että ihmiset häpeää nykyään vääriä asioita. Niitä mistä pitäisi hävetä, ei hävetä. Ja mistä ei pitäisi hävetä, niitä hävetään.

Vierailija
2/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain. Vuosikymmeniä on kulunut hukkaan turhan häpeän vuoksi. Jokaista tunnetta, tekoa ja silkkaa olemassa oloa ei pitäisi joutua häpeämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tätä väärää häpeää ole kuin individualistissa kaupungeissa kuiten pk-seudulla tai muissa suurissa kaupungeissa. Voidaan katsoa tiktokia äänet täysillä vaikka kirjastossa koska minä olen tämän universumin tärkein henkilö

Vierailija
4/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ihmiset eivät enää häpeä huono käytöstä, vaikka sitä aikuisen tulisi hävetä. Tänä päivänä huono käytös on jonkinlainen kansalaisoikeus.

Vierailija
5/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa kärsiä ja hävetä.

Vierailija
6/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vain. Vuosikymmeniä on kulunut hukkaan turhan häpeän vuoksi. Jokaista tunnetta, tekoa ja silkkaa olemassa oloa ei pitäisi joutua häpeämään. 

Te olette kasvattaneet nämä häpeämättömät ;(

Vierailija
7/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, minäkin pidän nöyriä ihmisiä mukavina. Ylpeistä ja koppavista tulee jotenkin valju ja tyhjä olo itselle.

Toisaalta ymmärrän että hyvä itsetunto on tärkeää jotta pärjää tässä maailmassa, mutta silti. Jotenkin sairasta.

Vierailija
8/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkalleen pitäisi sitten mielestäsi niin hävetä?

On mielestäni ihan ok ajatella itseään ja omaa hyvinvointiaan, joku nöyristely ja itsensä alentaminen on aivan turhaa. Ei kukaan ole toisen ihmisen palvelija.

Vierailija
9/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että täällä joku menee toiseen ääripäähän.

Vierailija
10/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt mitä pitäisi hävetä

Vierailija
11/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielestäni ihan ok ajatella itseään ja omaa hyvinvointiaan, joku nöyristely ja itsensä alentaminen on aivan turhaa. Ei kukaan ole toisen ihmisen palvelija.

Tässä esimerkki avauksen kaltaisesta henkilöstä, joka ei häpeä mitään.

Vierailija
12/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkajaisiksi vaikka sitä, ettet itse edes tiedä, mitä pitäisi hävetä. Kertoo jo sinusta paljon.

Vierailija
13/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat nykyään:

- rajattomia, jopa fiksut ja koulutetut

- käytöstavat puuttuvat

- eivät osaa hienotunteisuutta

- empatia loistaa poissaolollaan

Parhaat eväät, minkä voit lapsellesi antaa elämään, on hyvät käytöstavat ja empaattinen kasvatus. Olen huomannut, että ne suojaavat paljolta ja lapsi valitsee seurakseen alitajuisesti toisia samanlaisia lapsia. Lapsi hylkii toisaalta niitä, jotka kohtelevat huonosti.

Vierailija
14/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä noin sanottu. Mistä ihmeestä tuon nyt repäisit?

Kysyttiin, mitä tarkalleen pitäisi hävetä. Sinä et ilmeisesti osaa antaa kysymykseen vastausta.

Vierailija
15/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas joku haikailee maailmaa missä nuoret kumarteli ja niiaili vanhuksille, häpesivät normaaleja asioita ja esimerkiksi kuukautisia ei ollut edes olemassa?

Vierailija
16/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkajaisiksi vaikka sitä, ettet itse edes tiedä, mitä pitäisi hävetä. Kertoo jo sinusta paljon.

Eli pitäisikö hävetä ihan vaan varmuuden vuoksi, jotain?

Eihän tuossa olisi mitään järkeä.

Vierailija
17/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin häpeän pientä pippeliäni, kun pitäisi ruveta nussimaan upeaa donnaa. 

Vierailija
18/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin panostetaan tunnetaitoihin. Jokainen saa tilanteessa kuin tilanteessa avoimesti ilmaista tunteensa. Pidättäytymisen ja vaikenemisen aika on ohi.

Vierailija
19/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestin oikeistoa, eikä hävetä yhtään vaikka suosikkijuttuihini kuuluu eritteet ja anaalijutut.

Vierailija
20/39 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä noin sanottu. Mistä ihmeestä tuon nyt repäisit?

Kysyttiin, mitä tarkalleen pitäisi hävetä. Sinä et ilmeisesti osaa antaa kysymykseen vastausta.

Huonoa käytöstä esimerkiksi. Et taida edes tunnistaa sitä