Pienituloiset mitä ostatte 5v pojallenne joululahjaksi?
Jos teillä on 5v poika ja olette todella pienituloisia niin mitä ostaisitte joululahjaksi? legoista ei välitä.
Kommentit (21)
Pulkka, liukuri, luistimet, kypärä, pallo ja karkkia. Tässä tärkeimmät.
Piirrustusvälineitä, pikkuautoja, Hama-helmityöt...
Hänellä on rattikelkka,pulkka,luistimet,sukset,maila,kiekko yms ja karkista ei tykkää.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:40"]
Mikä rahasumma käytettävissä?
[/quote]
100€
Miten olisi kirjoja, palapelejä tai lautapelejä. Varsinkin kirjoja löytyy usein kirppariltakin. (Meillä lapsi saa usein lahjaksi käytettyjä kirjoja, vaikka ei ollakaan pienituloisia.) Muutenkin suosittelen kirppareita, sieltä löytää joskus kivoja lahjoja edullisesti.
Kun kerta on jo tavaraa, niin miten olisi molemmille leffaliput? Piparkakkutaikinaa ja yhdessä teette piparkakkutalon? Uimakoulu? Tai uimaan yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:40"]
Mikä rahasumma käytettävissä?
[/quote]
100€
[/quote]
Tuohan on jo iso summa. Sillä saa kirjan (vaikka Tatu ja Patu tai Eemeli tai Kolme iloista rosvoa, lautapelin, dvd:n ja jonkin auton tai robotin - ainakin.
Tehtäväkirja, lautapeli, dvd tai kirja, jossa lapsen suosikkihahmot. Rooliasu esim. Turtles, Starwars tai Spiderman. Sellanen iso pöytäjääkiekkopeli, maksaa n. 50 e.
Satasellahan saa tuon ikäiselle jo vaikka mitä! Ei meilläkään paljon suurempi ole lahjabudjetti ja meistä tuntuu, että lapsi tulee saamaan hulppeat lahjat! (Ok, tässä on auttanut jo aikoja sitten hyvistä tarjouksista hankitut pari arvokkaampaa lahjaa, mutta silti.)
Mitä lapsi toivoo? Meillä lapsi on saanut aiemmin monta lahjaa, mutta oikeasti siellä on ollut yksi tai kaksi lempparia, jotka ovat kiinnostaneet. Tänä jouluna saa siis pari parempaa lahjaa ja jos jotain tulee isovanhemmilta tai kummeilta. Niistäkin paketeista tulee takuuvarmasti osasta jotain aika pientä (tyyliin värityskirja ja kynät, tarhatossut, paita tms.) joten oikeasti yksi tai kaksi suosikkia riittäisi ja sitten vaikka väriliituja, sukat yms. tarpeelllista päälle (jota pitäisi muutenkin hankkia), jos haluaa paketteja enemmän.
t. 8
En olekaan ennen kuullut, että pienituloinen valittaa ettei keksis mitä lapsi tarvii ja sillä on jo luistimet ja suksetkin. Eikö ne käy pieneksi vuosittain? Ilmeisesti pienituloisella on takanaan varakkaat lapsen isovanhemmat.
100 euroa on minusta jo iso summa rahaa käytettäväski lapseen. Itse ostaisin vaikkapa yöpuvun, pikkuautoja ja vaikkapa lautapelin. Tai osta vaikka suksipaketti tuolla hinnalla. :)..Eihän se lapsi tiedä keneltä se lahja on.
Meillä on ollut sopimus että lapsi saa valita yhden lelun kuvastosta. Sellaisen mistä itse pitää hintana on ollut noin 50 euroa. Loput lahjat ovat lakanoita, vaatteita ja muuta hyödykettä. Ei ole valittanut sillä on saanut itse valita.
Lapsi tyytyy yllättävän vähään. Ei pidä opettaakaan 20 pakettiin.
Meillä on ollut sopimus että lapsi saa valita yhden lelun kuvastosta. Sellaisen mistä itse pitää hintana on ollut noin 50 euroa. Loput lahjat ovat lakanoita, vaatteita ja muuta hyödykettä. Ei ole valittanut sillä on saanut itse valita.
Lapsi tyytyy yllättävän vähään. Ei pidä opettaakaan 20 pakettiin.
Meidän 5v sai synttärilahjaksi rahaa ja osti sillä itselleen tussit (8e) ja paketillisen (riisi 500 lehteä) valkoista kopiopaperia. Maksoi 12e yhteensä. Enemmän on niitä käyttänyt kun sitä lahjaksi saamaansa 50e legopakettia. Eli suosittelen!
100 euroa on huima summa tuon ikäisen joululahjoihin. Sillähän saa vaikka mitä!
Kenellä pienituloisella on varaa laittaa 100 euroa yhden lapsen lahjaan/lahjoihin. Ei kuulosta kovin pienituloiselta.
No on minustakin aika iso raha, kyllä tuolla saa vaikka mitä. Ootko kysynyt mitä toivoo? Mun 5-v. poika on toivonut kaukoputkea ja "Spiderman-kättä" edellisvuoden lelukuvastosta... Kaukoputki löytyi, "kättä" ei kai enää saa... Jotain muuta Spidermaniin liittyvää sitten varmaan tilalle. Me ollaan aivan normituloisia ja kyllä meillä 100 e/lapsi on aivan yläraja. Tuleehan niitä lahjoja sitten isovanhemmilta ja kummeiltakin.
On kyllä erikoinen aloitus...pienituloinen kysyy mitä voisi ostaa 100 eurolla lapselle, jolla on jo kaikkea mahdollista liukureista leluihin. Me ollaan tavallinen keskituloinen perhe, eikä meillä ole varaa (eikä haluakaan) laittaa 100 euroa enempää/lapsi lahjaan. Lahjoja kun pitää hankkia vielä 5 kummilapselle, sukulaisille ym.
Mitä jos kysyisit lapselta mitä toivoo? Johan tuolla rahalla aika ison toiveen toteuttaa.
Joku lasketteluväline? Rattipulkka, pulkka, erikoisempi liukuri..? Ulkona lumessa kai kaikki tykkää peuhata.
Mikä olisi tarkka rahasumma mitä voisit käyttää?