Annetaanko perheelle asiakirjat lastensuojeluilmoituksesta automaattisesti
Eli saako vanhemmat asiakirjat joissa näkyy miksi on tehty lastensuojeluilmoitus?
Kommentit (48)
Ei saa. Kyllä se teille sinulle tehdään selväksi ihan suusanallisesti. Mutta etkö muka itse tiedä, miten kaltoinkohtelet lapsiasi?
Jos on tehty ilmoitus, niin yleensä siitä soitetaan ja sitten saat asiakirjan jossa kerrotaan ilmoituksen sisältö ja että sinuun on oltu yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Kyllä se teille sinulle tehdään selväksi ihan suusanallisesti. Mutta etkö muka itse tiedä, miten kaltoinkohtelet lapsiasi?
Tämä on vanha asia. Kuulin perhetyöntekijältä että lasuja on tehty, mutta en tiedä miksi. Hän ei kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tehty ilmoitus, niin yleensä siitä soitetaan ja sitten saat asiakirjan jossa kerrotaan ilmoituksen sisältö ja että sinuun on oltu yhteydessä.
En muista soittoa enkä asiakirjaa. Voinkohan saada asiakirjat jälkikäteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vanha asia. Kuulin perhetyöntekijältä että lasuja on tehty, mutta en tiedä miksi. Hän ei kertonut.
Sosiaalityöntekijä varmasti soittaa asiasta lähipäivinä, perhetyöntekijä ei todennäköisesti edes pysty näkemään mitä asia koskee, koska hänellä ei ole samanlaisia oikeuksia ihmisten tietoihin kuin sosiaalityöntekijällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä varmasti soittaa asiasta lähipäivinä, perhetyöntekijä ei todennäköisesti edes pysty näkemään mitä asia koskee, koska hänellä ei ole samanlaisia oikeuksia ihmisten tietoihin kuin sosiaalityöntekijällä on.
Ei varmasti soita, kun tämä on noin kymmenen vuotta vanha juttu. Mietityttää vain ne ilmoitukset.
Perhetyöntekijät eivät tiedä lastensuojeluilmoituksista. Ei varsinkaan, jos te ette itsekään tiedä niin ei ilmoituksia ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Perhetyöntekijät eivät tiedä lastensuojeluilmoituksista. Ei varsinkaan, jos te ette itsekään tiedä niin ei ilmoituksia ole ollut.
Perhetyöntekijä kertoi että on tullut useampi lasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhetyöntekijä kertoi että on tullut useampi lasu.
Hän ei voi tietää. Muuten on salassapito rikottu. Jos ette edes itse tiedä niin ei ole lasuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan tapauksesta, mutta kyllä minulla perhehoitajana on lähes kaikki asiakirjat.
Perhetyöntekijällä on useita perheitä, ehkä muistaa vaan väärin. Ne ilmoitukset tulee aina asiakkaan tietoon. Oli tehty nimellä tai ilman.
Ei ne anna mitään koska valehtelevat hyvin paljon etkä saa edes pyytämällä kaikkia jos pitää peitellä asioita. Olkaahan tarkkoina. Kannattaa säästää kaikki hyvän aikaa. Tämä maa on käärmeitä mustanaan.
10v vanhoilla ilmoituksella ei ole mitään virkaa. Nykytilanne on se mikä lastensuojelua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sossuja paikalla?
Vastaan heidän puolestaan kokemuksella että ei saa. Nimettömätkin kiusantekoilmoitukset ottavat vastaan ja todesta. Omalla kohdallani oli vielä jonkin nimettömän kohdalla kirjoitettu "oletamme tämän olevan hänen äitinsä tekemä" vaikka äitini ei sellaista tekstiä minusta kirjoittaisi eikä ole ollut missään yhteydessä koko puljuun. Aivan umpisurkeaa porukkaa töissä siellä. Yhteyttäkään ei saa koska pakenevat. Onneksi on lokitiedot olemassa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi mitä? Kuinka vajaita te oikein olette? Eihän viestissäsi ole päätä eikä häntää.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te nyt ymmärrä että he eivät halua toimia oikein ja toimintatavat riippuvat täysin työntekijästä. Jokainen puhuu eri tavalla. Alas koko laitos, yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitähän voi tehdä kuka tahansa ja vaikka mistä syystä tahansa. Kiusaavat aika paljon, ole tarkkana.
Onko sossuja paikalla?