Jos näkisit pahoinpitelyn julkisella paikalla, miten toimisit?
Menisitkö väliin
vai soittaisitko vain poliisit ja pysyisit kauempana?
Kommentit (81)
Laittaisin seepraliivin päälle ja menisin tuomaroimaan.
Aina olen mennyt väliin auttamaan. Pitäähän ihmistä auttaa.
Soitan poliisille ja jatkan matkaa.
Ihan aikuinen äiä olen ja syy on jo mainittu syytteiden saaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin pois. Häkeen soittaessa voi joutua todistajaksi.
Aina voi soittaa kortittomalla puhelimella.
Jäähän siitä IMEI-koodi puhelinlinkkien tiedostoihin, jonka perusteella puhelin on mahdollista jäljittää.
Mutta eivät voi sitä tehdä, koska eihän soittaja ole tehnyt mitään rikosta.
ÖÖÖÖÖööööö...... Modernista älypuhelimesta ei sim-kortti irtoa kuin ukin nokialaisesta. Eli ensin pitää hankkia sopiva työkalu sen korttipesän avaamiseen ja about siinä vaiheessa kun on mennyt kotiin, etsinyt sen jostain mihin sen on aikoinaan jättänyt, ottanut kortin veke ja pistänyt talteen ettei katoa ja sitten tullut takaisin rikospaikalle niin mahtaa olla jo lähtenyt tekijä ja uhri.
Muuten ihan hyvä teoria sulla.
Miehenä en mene lähellekään, jos pahoinpideltävänä on nainen. Voi tulla vaikka metoo. Jos taas kohteena on lapsi, niin kannattaa pysyä kaukana, ettei luulla pedofiiliksi. Miesten väliseen tappeluun ei viitsi puuttua, koska useimmiten molemmat ovat känniapinoita, jotka ansaitsevat kummatkin saada turpaansa.
Odottelisin että uhri on tajuton ja tekisin Roopet
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iso mies mutta en menisi väliin vaan antaisin pahoinpitelijän rauhassa jatkaa pahoinpitelyä. Syy on se että Suomessa saisin itse syytteen jos koskisin pahoinpitelijää. Hätänumeroon voisin soittaa.
Aika huono syy olla puuttumatta. Koskemisesta ei saa mitään syytettä koskaan.
Jos se nisti kaatuu, lyö päänsä, pakenee sairaalasta käyttääkseen lisää ja kuolee yliannostukseen, olet syyllinen
Siinä tapauksessa johon viittaat, uhri kuoli aivoverenvuotoon, jonka sai kun kaatui hyppypotkun seurauksena katuun. Se että hän poistui sairaalasta tai käytti lääkkeitä ei muuta asiaa.
ystävä joutui tuommoiseen tilanteeseen, meni väliin ja melkein sai tuomion. Seuraavan kerran löi molemmat riitapukarit maahan sen enempää kyselemättä
Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi
Tottakai tällaiseen tilanteeseen pitäisi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Olen iso mies mutta en menisi väliin vaan antaisin pahoinpitelijän rauhassa jatkaa pahoinpitelyä. Syy on se että Suomessa saisin itse syytteen jos koskisin pahoinpitelijää. Hätänumeroon voisin soittaa.
Miltä luulet että uhrista tuntuisi tässä tilanteessa`?
Aina menen väliin. Jokainen voi asettua uhrin asemaan.
Menin väliin, huusin, käskin lopettaa. Kummallakin kerralla miespahoinpitelijä lopetti hakkaamisen käskystäni. Kuka on niin raukka, ettei puutu asiaan, jos jotakuta hakataan?
Vitsi mitä pelkureiden selityksiä täällä.
n32
Jos siellä piestäisi jotain k*sipäätä, raizkaria tai pedaria, niin mitäpä siihen puuttumaan. Kyllä sinne joku poliisit soittaa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Menin väliin, huusin, käskin lopettaa. Kummallakin kerralla miespahoinpitelijä lopetti hakkaamisen käskystäni. Kuka on niin raukka, ettei puutu asiaan, jos jotakuta hakataan?
n32
Oikein. Täällä arvosteltiin miten ihmiset kuvaavat onnettomuuspaikalla eivätkä auta uhria. Nyt kun lukee tätä ketjua, kukaan ei ole valmis auttamaan ja menemään väliin. Tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
n32
Helppohan siinä mennä sillä "naista ei saa lyödä"-suojakilvellä siihen väliin, miehenä olisit saanut itse turpaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono syy olla puuttumatta. Koskemisesta ei saa mitään syytettä koskaan.
Jos se nisti kaatuu, lyö päänsä, pakenee sairaalasta käyttääkseen lisää ja kuolee yliannostukseen, olet syyllinen
Siinä tapauksessa johon viittaat, uhri kuoli aivoverenvuotoon, jonka sai kun kaatui hyppypotkun seurauksena katuun. Se että hän poistui sairaalasta tai käytti lääkkeitä ei muuta asiaa.
Hän siis oli kuin kävelevä ruumis, kuoli jo siinä kaatuessaan mutta hortoili zombina vielä sairalassa ja sieltä pois. Aikamoista.
Soittaisin ihan ensimmäiseksi apua paikalle ja menisin sen jälkeen mahdollisuuksien mukaan väliin. Jos paikan ohi kulkee muitakin ihmisiä, niin yrittäisin saada heidät mukaan menemään siihen väliin. Ryhmänä kun pystyy yhden pahoinpitelijän laittamaan aisoihin jopa vähän hennommat ihmisetkin.
Neljä kertaa tilanteisiin joutuneena olen aina komentanut:
- NYT RAUHOITU! NYT RAUHA! RAUHA! RAUHOITU! RAU!-HOI!-TU!
Sitten toista pidellyt silmällä että koska lentää heijaria kohti kupolia.
Pitänyt naamaa oikein provosoivasti edessä että tähän saat tirvaista.
Sieltähän se on lähtenytkin.
Sitten vain viimetinkaanväistöä ja ranteesta kiinni ja maihin.
-MAA-HAN! NYTh! MAAA-HAN.
Näin komentamalla toinen rauhoittuu ja toinen menee maihin kun kevyesti painetaan olkavarresta.
Huikkaan vartijoille ja portsareille että soittakaa nyt äkkiä hälyytyskeskukseen, kun ette muuta osaa.
Seisovat siinä suu pyöreänä ihmeissään kun setä tuli ja rauhoitti tilanteen.
Jokainen varmasti toivoisi saavansa apua jos itse olisi uhrina. Itse puutun ja menen aina väliin. Lähimmäisenrakkaudesta on kysymys.
Jäisin juoksemaan ympyrää paita puoliksi auki revittynä, koska en löydä puhelinkoppia jossa vaihtaa teräsmies-vaatteeni