Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin vasta nyt miten pihi mieheni on

Vierailija
13.11.2013 |

Pistää ihan vihaksi. Oltiin yhdessä sovittu että hankitaan joitain uusia juttuja olkkariin kun veronpalautukset tulevat. Tein jo valmiiksi laskelmia että laitetaan sivuun parin kuukauden vuokrat ja hoidetaan isoja laskuja ja hankintoja ensin ja vasta sitten uusitaan sisustusta (esim. uusi matto ja lipasto). No nyt sitten sanoikin että älähän innostu kun ikinä ei tiedä jos vaikka pesukone menee rikki. Olin ihan ihmeissäni kun oltiin jo kuitenkin sovittu milloin lähdetään kauppoihin kiertelemään.

Toinen oli että sovittiin myös budjetti lasten lahjoihin ja sen mukaan jokainen (kolme lasta) saisi ainakin 2-3 pakettia meiltä vanhemmilta. Nyt sitten sanoi että yksi paketti per lapsi eikä ne saa maksaa montaa kymppiä edes yhteensä.

Ihan v*****ttaa miten pihi mies voi olla. Yhdessä vielä katsottiin lasten kanssa mitä he toivovat ja mieskin tiesi asiasta ja antoi "lupauksen" niille. Tulee aika paska joulu kun jokainen saa yhden paketin eteensä kun sukulaisetkaan eivät meidän lapsia muista.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut mielenkiintoisia kommentteja ja toki tajuan että suhteemme ei ole aivan tasa-arvoinen. Valaisen hieman taustoja vaikka ei ihan omaankaan järkeen kaikki käy ja myönnän että minussakin on vikaa.

Neljäs lapsi ei ollut suunniteltu. Ehkäisy petti mutta abortti ei kuitenkaan käynyt pienessä mielessäkään ja nyt lapsi on toivottu. HIeman raskauteni tullessa ilmi, mies loautettiin työpaikastaan ja tippui liiton rahoille, jotka ei ole paljoa koska palkkakaan ei ollut suuri. No rahat on kuitenkin aina riittänyt niin että velkaa ei ole ja laskut olaan aina saatu maksettua ajallaan. Miehen tililtä maksetaan laksut, eli vuokra, auton kulut ja muut (netti, puhelimet ym). Hänelle jää vähän ylimääräistä mitä saa käyttää itseensä ja usein se meneekin siihen että käy ruokatunnilla pizzalla tai muuten ulkona syömässä. HÄn siis opiskelee nyt lomautuksen aikana.

Minun tulot (kotihoidontuki ja lapsilisät) menevät aika tarkalleen ruokaan ja lapsiin. Nyt on onneksi paljon säästetty kun on saatu lapsille vaatteet sukulaisilta ja kavereilta mutta uudet kengät esikoiselle piti hankkia.

Minä laitan joka kuukausi muutaman kympin sivuun kesää varten jotta päästään pienelle reissulle. Itsestäni sekin on siis pois. Nyt kun saatiin tietää että veronpalautuksia tulee aika reilusti niin heti jo päätettiin että suurin osa laitetaan säästöön, tietenkin. Eli parit vuokrat ja vielä ylimääräistä. Summia en sano mutta paljon meille. Mies itse sanoi silloin että mukavaa kun tulee enemmän niin saadaan hyvä joulu lapsille.

Nyt moni on saanut sen käsityksen että haluan lapsille kymmeniä paketteja mutta kyse olisi vain yhdestä jota he todella toivovat (40-50euroa per lapsi) ja lisäksi 1-2 pientä pakettia (ehkä n.5-15 euron arvoisen) paketin lisäksi. Onko se kohtuutonta? Ehkä joidenkin mielestä mutta olemme tosiaan tehneet listaa mihin on laiteltu tuloja ja menoja ja mihin riittäisi rahaa vielä senkin jälkeen kun säästöön on mennyt suurin osa.

Tokihan suo sisustus on turhamaista mutta yhdessä olemme siitäkin puhuneet ja nyt kun aika olisi käsillä niin mies tekee stopin. Se harmittaa vietävästi kun ollaan selailtu ja vertailtu hintoja ja niihin on "laskelmat" tehty.

Ehkäpä tässä nyt eniten harmittaa tosiaan se lupausten rikkominen. Toki lapset menevät aina etusijalle eli en missään nimessä mitään mattoa halua jos sillä saisin lapsille vaikka sen sukkapaketin eri pakettiin.

Yksi asia mikä vielä ärsyttää on se kun miehen sisko antoi rahaa, että me ostamme heidän puolestaan meidän lapsille lahjat niin mies oli ne tuhlannut juurikin johonkin pizzaan tai auton varaosaan ja nyt ei kuulemma voida laittaa omaa rahaa että heidän antaman tilalle. Joten lapset eivät tavallaan saa heiltä lahjaa. Sukulaissuhteet ovat kunnossa mutta ei sukulaisillakaan ole tuhlata rahaa kun ovat itsekin tiukassa tilanteessa eikä minusta muiden tehtävä ole hankkia meidän lapsille lahjoja. Me kyllä muistamme myös muita mutta pienesti.

Ja yksi ihmetteli miehen hironnan hintaa. Kyllä täälläkin saa edullisemmin hierontaa mutta tämä on hermoratahieronta mihin ies on menossa ja se kestää useamman tunnin ja pienellä paikkakunnalla hinnat on kalliita.

ap

Vierailija
22/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN NIIN ETTE SAA LAPSILLE LAHJAA JOS SAITTE JO MUILTA RAHAA? Saitte rahaa lapsien lahjaa varten: ostatte mitä tahtovat tai tarvitsevat!!! Jos te hassaatte sen rahan, niin se on TEIDÄN ongelma. Eli se lapsien lahjaraha, on käytetty eli jos tahdotte jotain antaa niin kyllä se tulee sieltä veronpalautuksesta myös.. Jos mies sen rahan on jo käyttänyt -etkä sano siihen mitään niin mitä sinä siinä nyt sitä vasta piipität? Rahaa tuli lahjaksi ja se on teidän syy jos sitä ei enää ole antaa lapsille. Ei vika ole antajassa.

Ihmettelen millä planeetalla asut. Saitte lapsille lahjan ja käytitte sen. Ihan sama ostiko mies sillä työkalusarjan vai menikö se ruokaan: se on teidän taloudessa nyt käytetty.
Ja vastalahjana: annat jotain "pientä" sukulaislapsille?

Puhut että voisihan sitä maton jättää ostamatta jos sillä saa sukkaparit lapsille lahjaksi.. Siis ihan maton hinnalla? Pointti taas se että mattoon voisit upottaa 200 euroa, lapsien sukkiin saman summan?

Sinun lahjasumma lapsille maksaa 240 euroa kun miehen lahjaehdotus muutamakymppi per lapsi eli alle satasen. Huomaatko miten laveasti ajattelet?  Ajattelet rahasta erilailla. Sinulle se on "ihan vähän vaan lapsille. Kallislahja maksaa 50 euroa per nuppi -150 siis yhteensä ja päälle muutama jokusen kympin arvoinen lahja.

Minusta on täysin väärin alkaa arvostella kumppania asian suhteen kun selvästi olette eri planeetoilla. Jätä vaikka sitten se matto hommaamatta! Tee joku kompromissi asian eteen ja mies tekee samoin.

Mutta jatkossa kannattaa ottaa oppia tästä tilanteesta: Tahdotteko säästää vai pistää rahaa haisemaan? Kaikkea ette voi saada. Varsinkaan ilman kompromisseja. Mutta juu: onhan se nyt kamalaa jos et saa senkkiä ja mattoa ja lapset hienoja lahjoja.. Buuhuu. Aikuistu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö esim. säästämään ruokakuluissa? Jos ehdotat miehellesi, että syötte pari viikoa vähän säästäväisemmin ja niillä rahoilla ostatte lapsille pari lahjaa lisää?

Vierailija
24/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia en anna koskaan lapsille lahjoja rahana, kun ikinä ei tiedä, kuka perheestä ne loppuen lopuksi käyttää..

Vierailija
25/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho 28. Nyt taisit käsittää hieman väärin. En toki sukulaisia moiti, en todellakaan. Vika on yksistään meissä ja siksi yritänkin nyt saada lapsille hankittua sillä rahalla rahalla jotain mitä käly meille antoi. Minusta vain oli väärin käyttää se etukäteen vaan järkevämpää olisi ollut jättää se siihen päivään kun lähdemme miehen kanssa yhdessä ostamaan lapsille niitä lahjoja.

Ja 50 euroa lahjasta on mielestäni kallis mutta pointti on nyt siinä että yhdessä miehen kanssa laskimme ja teimme lahjabudjetin joka riittäisi hyvin mutta mies nyt perui ja hänestä lapset eivät tarvitse mitään kallista. En minäkään haluaisi kallista ostaa mutta minusta jouluna olisi mukava ostaa edes yhdet heidän toivomansa lahjat koska raha niihin nyt riittäisi.

Enkä tosiaan tuon hintaista mattoa lapsiperheeseen ostaisikaan. Muutamalla kympillä saa jo hieman siistimmän joka ei olisi niin kulunut puhki kuin nykyinen.

Tää on hauskaa miten ihmiset liioittelevat asioita ja olevinaan lukevat rivien välistä. Kyllä minäkin ymmärrän rahan arvon mutta eikö teistäkin ole ok jos teillä sattuisi olemaan yllättäen paljon enemmän rahaa niin sitä voisi myös käyttää, koska aiemmin rahaa ei ole voinut laittaa palamaan noin vaan. Nyt luulet että olen tuhlaamassa ihan älyttömiin mutta kyse nyt siis tosiaan oli siinä että YHDESSÄ asioista sovittiin ja nyt toinen peruu. Eikö silloin saisi yhtään suututtaa vaan ottaa kaikki toiselta vastaan hymyissä suin?

ap

Vierailija
26/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo. Jos aapeen perheelle tulee veronpalautuksia niin paljon, että niistä saa säästöön parin kuun vuokrat ja laskuja maksettua ja aapeen laskelmissa silti jäis rahaa huonekaluihin ja lasten joululahjoihin, niin tuskin mies voi olla oikeassa siinä, että ei oo varaa ostaa edes niitä lapsille luvattuja joululahjoja. Eli en ymmärrä kaikkia niitä kommentoijia, jotka saarnaa aapeelle kuinka hän haluaa tuhlata vaikka ei olis varaa. Onhan sitä varaa ihan varmasti ainakin niihin lasten joululahjoihin, kyllä kyse tuntuu olevan enemmän miehen asenneongelmasta.

Vierailija
27/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja unohtui sanoa että se miten muistamme sukulaisten lapsia on kuten ennekin. Annetaan rahana, sillä useimmat heistä ovat jo teinejä joten tietävät itse mitä ostavat. Eli tuon takia emme mitenkään muista heitä vähemmän kuin tavallisesti.

ap.

Vierailija
28/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:06"]

No kerropa se. En ole vuoteen raaskinut käydä kampaajalla mutta mieheni voi varata itselleen 65 euron hieronnan milloin haluaa.

7 vuoteen ei olla ostettu mitään uutta kotiin joten nyt kun viimein olisi mahdollisuus niin kyllä se suututtaa kun mies ensin lupaa ja sitten peruukin. Ja kyllä, minun on kysyttävä lupa mieheltäni koska rahamme ovat yhteisiä.

ap

[/quote]

Jos teidän rahat on yhteiset, kuka se on pihi, jos mies hierottaa itseään ja sinä et käy edes kampaajalla? Jotain on nyt perustavanlaisesti pielessä teidän kommunikaatiossanne ja/tai valtasuhteissa.

Vierailija
29/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli aloituksesta mieleen, että voisiko miehelläsi olla jokin laina, josta sinä et tiedä? Ystäväni miehellä oli mennyt jokin laina ulosottoon, eikä vaimo ollut tästä tietoinen. Pariskunta oli samalla tavalla suunnitellut veronpalautuksille vaikka mitä kivaa käyttöä, kunnes kävi ilmi, että vouti viekin kaikki... Kun rahaa ei sitten ollutkaan, oli vaimolle pakko kertoa.

Toivottavasti tällaisesta ei ole teidän kohdallanne kyse, mutta tällaistakin tapahtuu.

Vierailija
30/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä älähtäisin tuosta pizzan syönnistä. Kyllä miehelle pizza ja muut herkut kelpaa mutta sitten vähennetään lasten lahjoista. Ei taida paljoa perhettään mies arvostaa jos pitää itseään tärkeimpänä.

Vierailija
31/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:17"]

Itse olen kotona (molempien toiveesta) mutta ei miehelläkään suuret tulot ole kun opiskelee.

Itseasiassa olen monesti miettinyt töihin menoa (lasten syntymien välissä) mutta mies sanoo että hän on saanut kasvatuksen jossa mies elättää joten hän on enemmän minun kotiinjäämisen kannalla ollut aina. 

Mutta ihan tosi. Kerro millainen on oikeasti pihi.

ap

[/quote]

Ja sinä tottelet miestäsi kuin joku "heikompi astia"? Kätevää, näin voit laittaa hänet vastuuseen kaikesta. "Minä kyllä menisin töihin ja tienaisin omaa rahaa, mutta kun mies ei anna."

Vierailija
32/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, se mies joko valitsee elättää teidät ja silloin sinulla on myös rahaa, jota voit käyttää oman harkintasi mukaan tai sitten sinä menet töihin ja saat omaa rahaa. Ei se mene niin, että mies elättää ja sen ansiosta sanelee. Kautta aikain sivu naiset ovat hoitaneet talousmenot tms. miehen tuodessa rahat kotiin. Nykyajan miehet vaan haluavat käyttää enemmän rahaa itseensä ja alkavat sitten nitistä näistä kodin tarpeista. 

Vierailija
33/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 08:17"]

Naisella on myös tuloja, ainakin kotihoidontuki ja lapsilisät. Mutta kaikki menee ilmeisesti yhteiselle tilille josta vain mies päättää.

[/quote]

Millä logiikalla lapsilisät on NAISEN tuloja?

Tossa tilanteessa toki niiden pitäisi mennä naisen tilille, jos hänellä ei palkkatuloja ole, mutta kun sitä omaa tiliä ei ole "kun me ollaan perhe ja kaikki on yhteistä" - ja kuinkas sitten kävikään?

Vierailija
34/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun mies ei ole tuollainen. Tienaa huimasti paremmin kuin minä ja varasin juuri koko perheelle lomamatkan, miehen rahoilla. Itse kustannan sitten muuta, yleensä pienempää, eli meillä se maksaa kenellä on varaa. Toisaalta ajattelen niin että minun kotonaoloni pikkulapsiaikaan ja vähemmän vaativampi työni on auttanut miestä uran luomisessa. Nyt kun lapset ovat jo isompia olen minäkin voinut ottaa vaativampia ja hiukan parempipalkkaisia työtehtäviä vastaan.

Vierailija
35/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeestikko äijä käy ruokatunneilla pizzalla ja sitten ei ole varaa lasten luvattuihin joululahjoihin?!

Vierailija
36/43 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä vielä puhua ihan rauhallisesti lasten joulusta miehesi kanssa. Ja voihan olla, että mies oikeasti pelkää jotakin odottamatonta rahanmenoa ja halaa siihen varautua myös. Mutta itse keskustelisin vielä.

Vierailija
37/43 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies pitää sinua emakkona ja kieltää sinua elämästä aikuisen elämää? Joopa joo, kaikkeen ne naiset suostuvat... Ota nyt herranjumala itseäsi niskasta kiinni, hanki ehkäisy ja etsi mitä tahansa työtä heti äitiysloman jälkeen.

Jos rahat ovat yhteiset, sinä sanot, että puolet on sinun. Niillä sitten ostat lapsille lahjoja sen uuden maton sijasta. Ensi jouluna niitä mukuloita on jo neljä, luuletko, että silloin rahat riittävät lahjoihin sen paremmin?

Ja jos kerran olet itse halunnut tuollaista elämää, niin miksi sitten valitat?

Vierailija
38/43 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miehesi ei ole pihi, jos varaa tuosta vaan itselleen 65 e hieronnan! Hän on itsekäs. Iso ero.

Ja kyllä on mahdollista, että teillä ei ole varaa mihinkään. Mitä jos hommaisit itsellesi työn, omaa rahaa ja mahdollisuuden maksaa itsellesi kampaaja ja lapsille leluja! Aikuinen ihminen, ota itseäsi niskasta kiinni.

Vierailija
39/43 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotona (molempien toiveesta) mutta ei miehelläkään suuret tulot ole kun opiskelee.

Itseasiassa olen monesti miettinyt töihin menoa (lasten syntymien välissä) mutta mies sanoo että hän on saanut kasvatuksen jossa mies elättää joten hän on enemmän minun kotiinjäämisen kannalla ollut aina. 

Mutta ihan tosi. Kerro millainen on oikeasti pihi.

ap

Vierailija
40/43 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaisin työn mutta kukaan ei palkkaa minua pariksi viikoksi töihin kun jään äitiyslomalle. Ja kun ne työpaikat eivät ole itsestäänselvyys. Muuten kuulostaa hyvältä.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi