Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytiin viime talvena husky-ajelulla. Reitti oli 2,5 km ja kesti 10 minuuttia. Hinta meidän perheeltä 120 €.

Vierailija
18.09.2020 |

Oli kyllä hienoa, siis NIIN upea fiilis ohjata valjakkoa kun lapset istui kyydissä reessä. Mentäisiin useimminkin JOS SE EI MAKSAISI 120 € PER 10 MINUUTTIA!!!

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea hinta on kuitenkin ymmärrettävää, osan vuotta nämä safarit on täysin toimimattomina, mutta koirat täytyy silti ruokkia, pitää kunnossa, huolehtia rokotukset ja muut eläinlääkärit jne. Työntekijöitä on töissä silloinkin, kun ei ole lunta maassa.

Itse en tosin tue safarien toimintaa, koska en pidä sitä täysin eettisenä, eikä koirien olemassaolo ole itselleni erityisen eksoottinen juttu.

Mikä siinä on epäeettistä?

Ongelmia tulee poikkeuksetta AINA kun eläimet ovat jotenkin tienaamisen välineenä.

Vierailija
42/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koirat hoidetaan hyvin eikä niitä ylirasiteta, niin miksi se on jotenkin epäeettistä, että niiden avulla saa tuottoa? Naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.alaska.org/things-to-do/dog-sledding

Uteliaana katselin kilpailevia hintoja Alaskasta ja tuntuu kovasti olevan vaihtelua siellä ja osaavat myös veloittaa kunnollakin.

Vierailija
44/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea hinta on kuitenkin ymmärrettävää, osan vuotta nämä safarit on täysin toimimattomina, mutta koirat täytyy silti ruokkia, pitää kunnossa, huolehtia rokotukset ja muut eläinlääkärit jne. Työntekijöitä on töissä silloinkin, kun ei ole lunta maassa.

Itse en tosin tue safarien toimintaa, koska en pidä sitä täysin eettisenä, eikä koirien olemassaolo ole itselleni erityisen eksoottinen juttu.

Ongelmia tulee poikkeuksetta AINA kun eläimet ovat jotenkin tienaamisen välineenä.

Niinkö? Eiköhän tuo nyt ole turhan mustavalkoinen näkemys.

Vierailija
45/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä koiria voi laittaa vetämään niitä kelkkoja montaa tuntia päivässä. Ei koirat ole hevosia.

Ja siihen tarvitsee monta koiraa yhtä kelkkaa vetämään.

Ja näiden monien koirien koulutus, terveyshuolto ja ruokinta maksaa.

Sitten siihen päälle verot. Jos haluatte halvempaa, niin menkää hevosilla.

Kaverilla on lauma vetokoiria. Hänkin kyllä kauhistelee noita hintoja, ei niitä voi perustella koirienpidon kalleudella. Noin helvetin kallista se ei ole, ellei sitten koirille lennätetä jotain lihapullia Norjasta ykkösluokassa safkaksi.

19

AP ei kertonut kuinka monta hänen perheessä on. Perheessä voi olla jäseniä vaikka 6. Tällöin hinta on 20e/naama. 

Voitko kertoa mitä "yritystä" ystäväsi pyörittää, joka myy noita ajeluja halvemmalla? 

Ei pyöritä mitään, ajelee itse pisin metsikköjä koirillaan.

Ja hinta vuonna 2018 per naama kahden tunnin ajelusta Saariselällä oli 200 e. Siihen minä näitä peilaan.

19

200e kaksi tuntia on about 16,67 euroa per 10 minuuttia. Eipä hirveän kaukana ole kyseisestä hinnasta, jonka laskin.

Vierailija
46/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai yrittäjä saa hinnoitella tuotteensa niin kuin haluaa ja asiakas maksaa sen mihin kykenee? Ja käyttää sellaisia palveluja, joihin on varaa.

Totta kai.

Ja arvostelu palvelun ja hinnan suhteesta lienee sallittua myös.

Vierailija
47/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiria on safareilla satoja, niitä pidetään häkeissä olemassa, kukaan ei valvo miten koiria pidetään kunnossa, irti huskyja ei yleensä voi päästä, koska niillä on usein riistaviettiä/saalisviettiä ja safarit ovat tyypillisesti poronhoitoalueilla, joten jokaisen yksilön liikutus tapahtuu jotenkin hihnassa. Huomataanko satojen koirien joukosta, jos jollakin on terveysongelmia? Mitä tapahtuu koirille, joista ei ole enää juoksemaan valjakossa?

Turistit + eläimet tuovat helposti mukanaan eettisiä ongelmia, vaihdellaanko valjakossa juoksevia koiria riittävästi? Suojataanko niitä terävältä lumelta? Lämmitetäänkö koirien lihaksistoa ennen kuin laitetaan vetämään kenties raskastakin kuormaa?

Ehkä löytyy paikkoja joissa kaikki on ok ja toiminta on eettistä, mutta miten tunnistetaan tällainen paikka muiden joukosta?

Satoja koiria? Missä?

Vierailija
48/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä koiria voi laittaa vetämään niitä kelkkoja montaa tuntia päivässä. Ei koirat ole hevosia.

Kaverilla on lauma vetokoiria. Hänkin kyllä kauhistelee noita hintoja, ei niitä voi perustella koirienpidon kalleudella. Noin helvetin kallista se ei ole, ellei sitten koirille lennätetä jotain lihapullia Norjasta ykkösluokassa safkaksi.

19

AP ei kertonut kuinka monta hänen perheessä on. Perheessä voi olla jäseniä vaikka 6. Tällöin hinta on 20e/naama. 

Voitko kertoa mitä "yritystä" ystäväsi pyörittää, joka myy noita ajeluja halvemmalla? 

Ja hinta vuonna 2018 per naama kahden tunnin ajelusta Saariselällä oli 200 e. Siihen minä näitä peilaan.

19

200e kaksi tuntia on about 16,67 euroa per 10 minuuttia. Eipä hirveän kaukana ole kyseisestä hinnasta, jonka laskin.

Niin. Sinä nyt vaan vertaat eri aktiviteetteja keskenään. Ja eri asiakasmääriä. En ymmärrä miksi, mutta ei minun tarvitsekaan.

19

Vierailija
49/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koirat hoidetaan hyvin eikä niitä ylirasiteta, niin miksi se on jotenkin epäeettistä, että niiden avulla saa tuottoa? Naurettavaa.

Mietippä eläinlääkärihintoja ihan kotikoirankin kohdalla. Miten niillä hinnoilla kukaan voi pitää eettisesti satojen koirien laumaa ja vielä tienatakkin sillä? Joo varmaan saa jotain paljousalennusta rokotuksista, mutta entäpä jos tuleekin esim. hammasongelmia/hampaiden putsausta, nivelvaivoja tai muuta vastaavaa, mitkä on kuitenkin yleisesti suhteellisen yleisiä koirien kanssa jossain vaiheessa koiran elämää.

Joo ja toki nämä valjakkokoirat on varmasti lähtökohtaisesti luustoltaan terveempiä kuin monet muut, mutta jos puhutaan nyt sadoista koirista, niin ihan varmasti sinne joukkoon mahtuu niitä vähemmänkin terveitä.

Ja kun on viettiä vetämiseen ja koirat ihan ylikierroksilla päästessään töihin, niin nehän vetää vaikka olis jalka poikki, eli ei välttämättä siinä vetäessa huomaa.

Kotikoiran kohdalla pelkästä pyörällä juoksutuksestakin, ilman että koira vetää, muistutellaan, että täytyy muistaa alku ja loppuverryttelyt sekä kiinnittää huomiota siihen, ettei koiraa saisi juoksuttaa kovalla alustalla. Huomioidaanko nämä näiden safarikoirien kohdalla? Mitä minä olen nähnyt, niin aika suorilta lyödään koirat häkistä valjakkoon ja sitten vaan suoraan laukkaamaan ihan täysillä.

Vierailija
50/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19

19

Rupeammeko me nyt vertailemaan kaikkia palveluja ja harrastuksia? Okei, leipurista ostettu juustokakku maksaa mitä 25-30e? Sen saa itse leivottua varmaan 10eurolla. Entä ravintolossa oleva ruoka-annos? Senkin saa itse laitettua, jos harrastaa ruuanlaittoa kotona. 

Vierailija
51/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ohjasit valjakkoa? Erikoista.

Mitäs erikoista siinä on? Tosi monessa paikassa suorastaan suosittelevat sitä, että asiakas ohjaa itse.

Vierailija
52/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena jos ei tule asiakkaita, niin ollaan lopettamassa koirat. Ovat pelkkä kulu.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a36de2c-015c-4b66-a54a-2cb438b6ee33

Vierailija
53/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiria on safareilla satoja, niitä pidetään häkeissä olemassa, kukaan ei valvo miten koiria pidetään kunnossa, irti huskyja ei yleensä voi päästä, koska niillä on usein riistaviettiä/saalisviettiä ja safarit ovat tyypillisesti poronhoitoalueilla, joten jokaisen yksilön liikutus tapahtuu jotenkin hihnassa. Huomataanko satojen koirien joukosta, jos jollakin on terveysongelmia? Mitä tapahtuu koirille, joista ei ole enää juoksemaan valjakossa?

Turistit + eläimet tuovat helposti mukanaan eettisiä ongelmia, vaihdellaanko valjakossa juoksevia koiria riittävästi? Suojataanko niitä terävältä lumelta? Lämmitetäänkö koirien lihaksistoa ennen kuin laitetaan vetämään kenties raskastakin kuormaa?

Ehkä löytyy paikkoja joissa kaikki on ok ja toiminta on eettistä, mutta miten tunnistetaan tällainen paikka muiden joukosta?

Satoja koiria? Missä?

Googlella löytyy varmasti lisää, mutta tässä esim. yksi: http://www.huskysafaris.com/fi/koiramme.php (220 koiraa)

Ei tuo mikään tavaton koiramäärä huskysfarilla ole.

Vierailija
54/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä talvena jos ei tule asiakkaita, niin ollaan lopettamassa koirat. Ovat pelkkä kulu.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a36de2c-015c-4b66-a54a-2cb438b6ee33

Niinpä. Täällä ei yksikään ajattele niitä ympärivuotisia kuluja mitä noista koirista tulee. Kauhistelevat vaan hintaa, kun ei ole puoli-ilmaista. 

Vierailija
55/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä vähän toisesta näkökulmasta, onko 10 minuutin elämyksessä mitään järkeä? Minusta kuulostaa siltä että paljon vaivaa hyvin nopean kokemuksen saamiseksi.

Vierailija
56/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eettisyydestä, tosiaan nyt kun turisteja ei olekkaan, niin kohta alkuu koirien joukkolahtaus, joka tapahtuu ampumalla (jos sillä nyt on jollekkin merkitystä,minulle ei vaan tärkeintä että lopetus on nopea), koska kenelläkään ei ole varaa maksaa satojen koirien lopetusta eläinlääkärin toimesta. Ruhot viskotaan jonnekkin isoon kuoppaan tietenkin (jos silläkään on kenellekään mitään merkitystä).

Siinä on ihanien sinisilmien loppu sitten. Olihan hienoa.

https://www.talouselama.fi/uutiset/uhkaako-lapin-huskyja-joukkohauta-ko…

Vierailija
57/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eettisyydestä, tosiaan nyt kun turisteja ei olekkaan, niin kohta alkuu koirien joukkolahtaus, joka tapahtuu ampumalla (jos sillä nyt on jollekkin merkitystä,minulle ei vaan tärkeintä että lopetus on nopea), koska kenelläkään ei ole varaa maksaa satojen koirien lopetusta eläinlääkärin toimesta. Ruhot viskotaan jonnekkin isoon kuoppaan tietenkin (jos silläkään on kenellekään mitään merkitystä).

Miksiköhän eivät anna adoptioon koiria? Varmasti ottajia on.

Vierailija
58/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki. Eläimiä käytetään viihdykkeinä,ei tarpeeseen.

Vierailija
59/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis mitään ole valjakkokoiria vastaan, mutta nämä huskySAFARIT on sitten toinen juttu, ihan sama ongelma kuin missä tahansa muuallakin missä eläinten määrä on aivan valtava ja rahansaaminen taas on hyvin kausiluonteista: Aika nopeasti käy niin, että eläimet jäävät joko hoitamatta, tai ne pitää massalopettaa ja onko safarinpitäjällä sydäntä jälkimmäiseen?

Isoja riskejä tuollaiseen toimintaan sisältyy. Sellaisessa pienimuotoisessa hommassa ei mitään, jos koirien määrä on kohtuullinen, tosin tällaisella tuskin pääsee tienaamaan ja tulee taas ongelmaksi että rasitetaanko koiria jo liikaakin/yksilö.

Vierailija
60/146 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän eivät anna adoptioon koiria? Varmasti ottajia on.

Ei tommosia koiria voi antaa adoptioon,ulkokoiria,tulisivat "hulluiksi" kaupungissa,sisällä. Kuka niitä jaksaisi ulkoiluttaa,kaupunkilainen hienohelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä