Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on nyt tulossa: 6 tunnin työpäivät, 4 päiväiset työviikot, lisää osa-aikaista työtä, lisää etätyötä ja 1-2 euron pienemmät tuntipalkat

Vierailija
18.09.2020 |

Tämä on nyt tulossa: 6 tunnin työpäivät, 4 päiväiset työviikot, lisää osa-aikaista työtä, lisää etätyötä ja 1-2 euron pienemmät tuntipalkat.

Vähemmän töitä ja enemmän vapaa-aikaa. Miltäs kuulostaa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveemmältä.

Todella tervettä kun kaikki on työttömänä

Vierailija
22/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittais. Tienaan nykyään nettona n.1750-2100e. Oon sillä rahalla pärjännyt ja rahaa jää säästöön joka kuukausi 50e-500e. Ois kiva tehä vaikka 6h/ päivä tai nelipäivästä viikkoa, ei haittaa vaikka palkka tippuis, mun tuloissa se tarkottais 200e-300e. Sitten veroprosenttikin toki olisi pienempi, joten todellinen palkan pieneneminen ois varmaan 200e. En minä rahaa ylenpalttisesti tarvi.

Minulla täsmälleen sama juttu. Palkka tosin vakio 2200 e nettona. Mutta tuostakin jää aina säästöön. En tarvitse ylenpalttisesti rahaa, paljon pienempikin riittäisi jos vain saisin enemmän vapaa-aikaa ja pienemmän stressitason sitä kautta. Jos minulle ehdotettaisiin vaikka 70 % työaikaa niin tarttuisin ilomielin tarjoukseen, toivoisin muutenkin että jatkossa osa-aikatyö olisi aidosti vaihtoehto jaksamisongelmiin. Nykyään työnantajat edellyttää 100 % työaikaa liki aina.

Ja minullakin on kyllä lapset, mutta raha riittää kyllä heidänkin elättämiseen, kun itse en hirveästi tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittais. Tienaan nykyään nettona n.1750-2100e. Oon sillä rahalla pärjännyt ja rahaa jää säästöön joka kuukausi 50e-500e. Ois kiva tehä vaikka 6h/ päivä tai nelipäivästä viikkoa, ei haittaa vaikka palkka tippuis, mun tuloissa se tarkottais 200e-300e. Sitten veroprosenttikin toki olisi pienempi, joten todellinen palkan pieneneminen ois varmaan 200e. En minä rahaa ylenpalttisesti tarvi.

Minulla täsmälleen sama juttu. Palkka tosin vakio 2200 e nettona. Mutta tuostakin jää aina säästöön. En tarvitse ylenpalttisesti rahaa, paljon pienempikin riittäisi jos vain saisin enemmän vapaa-aikaa ja pienemmän stressitason sitä kautta. Jos minulle ehdotettaisiin vaikka 70 % työaikaa niin tarttuisin ilomielin tarjoukseen, toivoisin muutenkin että jatkossa osa-aikatyö olisi aidosti vaihtoehto jaksamisongelmiin. Nykyään työnantajat edellyttää 100 % työaikaa liki aina.

Ja minullakin on kyllä lapset, mutta raha riittää kyllä heidänkin elättämiseen, kun itse en hirveästi tarvitse.

Samaa mieltä. Mieluummin teen vähemmän töitä ja vähemmällä palkalla, kun että teen enemmän töitä isommalla palkalla. Enemmän vapaa-aikaa on itelleni paljon tärkeämpää kuin isompi palkka vähemmällä vapaa-ajalla. Kyllä mukulatkin elätettyä saa, kun asuu järkevästi ja ostaa järkevästi. Toki siinä täytyy venyttää penniä, mutta pennin venytys ei minua haittaa. Elämä on oikein mukavaa pienelläkin rahalla ja elämässä on paljon ilmaisiakin iloja.

Vierailija
24/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itekkin tekisin töitä vähemmillä tunneilla, mutta työnantajalle tämä ei sovi.

Vierailija
25/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella puolella ja valtion viroissa, ei koske yksityistä puolta lainkaan.

Vierailija
26/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa SDPn ansalta. Kun omalla työllä ei elä joutuu tulonsiirtojen varaan. Samalla tulee riippuvaiseksi SDPn tulonjakopolitiikasta. SDP ei ole puolue vaan tulonsiirroilla eläjien etujärjestö.

Vierailija
27/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskalta, koska jos mun palkka putoaa se tarkoittaa että joudun etsimään lisäksi toisen työn, tai sitten haen vaan kaikki mahdolliset tuet.

Suomalaisten yleisintä palkka on 15 euroa tunnilta ja koko maan keskiansio on 20 euroa tunnilta eli ei tuosta elin taso pääse paljoonkaan laskemaan jos leikataan 2 euroa pois.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005582020.html

Joko unohdit että samalla leikataan 16 tuntia pois? Se kaksi euroa olisi vain jäljelläoleville tunneille.

Vierailija
28/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työehtoshoppailu, paikallinen sopiminen, aktiivimalli, 0 tuntisopimuksia, rekrytointifirmoja. Lepomäen mielestä 10 euron tuntipalkka minimipalkkana kuulostaa aika kovalta. Rinne lupasi kieltää työehtoshoppailun, miten kävi? . Taidan lopettaa äänestämisen, vaikka valta vaihtuisi niin sama meno jatkuu. 

Vierailija
29/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu vissiin myös kolmannen työn ottamaan. Nyt jo kahden firman kanssa hirvee taistelu saada työvuorot sopimaan toistensa kanssa ja välillä ensin aamuvuoro toisessa sitten iltavuoro toisessa. Tai sitten vaa työttömäks taas ja kaikki tuet kouraan niin helpompaa ja vapaa-aikaa loputtomiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi