Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?

Vierailija
17.09.2020 |

Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.

Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.

Kommentit (542)

Vierailija
501/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn tulo ja ns kaamosvalitus. Tämä meidän maantieteellinen sijaintimme kun on tämä, vuodenajat vaihtuvat ja valon määrä siinä mukana.

En ymmärrä kaamoskohkaamista, enkä yleensä säästä valittamista.

Emme mahda luonnonilmiöille mitään, siis nauttikaamme niistä.

Vierailija
502/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valitetaan Suomessa asumisesta! Mihin ihmemaahan sitten haluaisit muuttaa? Kuule, Suomessa KAIKKI on niin hyvin kuin olla voi. Täällä ei esim. kukaan kuole nälkään, ei ole oikeasti asunnottomia kyllä kunnat, kaupungit huolehtii katon pään päälle ellet itse koko ajan sössi elämääsi. Terveyden- sairaanhoito maailman huippua, samoin koulutus. Suomi on hyvinvointivaltio ja jossa asuu maailman onnellisimmat ihmiset. Älkää valittako.

Suomen terveyden huollon erinomaisuus on kyllä myytti, jos verrataan muihin länsimaihin. Useammassa maassa lääkkeet ja hoito on Suomea edullisempaa ja hoitoon pääsy nopeampaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/542 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sateesta/huonosta kelistä valittamista jos käy kävelemässä tai juoksemassa. Kaikki om goretexiä, ja naaman suojaa aina lipalla.

Toinen on kauppakassien pakkaaminen. Raskaat ostokset tietty pitää laittaa pohjalle, mutta en vaan ymmärrä niitä mikroilmastoja ja kikkailuja jos kassiin menee pakasteita, leipiä ja vaikka pieniä maustepurkkeja. Jotkut on niin tarkkoja että leipiin ei tule yhtään kosteutta ja että kaikki on just optimaalista. Ikinä en ole pilannut ruokia vaikka kaikki survon "raskaimmat pohjalle"-säännön mukaan.

Se sade ja harmaus vaikuttaa mielialaan vaikka olisikin kaikki goretexia. Minä tykkään käydä juoksemassa että saa hyvän, piristävän alun päivään ja voi nauttia raikkaasta ulkoilmasta. Mikään ei voita esim sinistä syystaivasta tai talviaurinkoa kasvoilla. Harmaassa pilvi/sade/loskamössössä urheilu ei tuo samaa nautinnollista fiilistä, tuntuu vaan suorittamiselta. Menen silloin mielummin kuntosalin juoksumatolle hikoilemaan. Muuten kyllä tykkään sadepäivistä, mutta minusta sadekeliin yhdistyy enemmän sellainen halu hidastaa ja rauhoittua kotona, mikä ei yhtään innosta urheilemaan.

Olen himokävelylenkkeilijä. Minulle hyvä lenkkeilysää on -20 - +25 välillä. Jos menee kylmemmäksi, kasvot meinaa jäätyä, jos lämpimämmäksi, niin on tukalan kuuma. Rajuilma tai kaatosade estää  lähtemästä lenkille.

Pilvisyys, harmaus tai pieni sade: ei mitään merkitystä edes mieleen. Olen vain tyytyväinen, ettei ole kaatosade. Pieni sade on jopa hyvä, se ei kastele goretexin läpi, mutta ilma on raikas ja puhdas. Monesti pilvisellä ilmalla on kivempi lenkkeillä, koska suora auringonpaiste on hankala ja vanhentaa kasvojakin, jos puolet vuodesta suorassa auringonpaisteessa lenkkeilisin. Tosin tätä olen kiertänyt lenkkeilemällä metsäisissä paikoissa ja käyttämällä aina lippistä ja aurinkolaseja. Metsä tekee hyvää.

Kamalinta olisi ajaa jotain kuntopyörää kellarissa tai vaikka juoksumatolla jossain hikisellä salilla, puolenkin tunnin suoritus on tuskaa, kun taas lenkkeily 1,5 h metsämaisemissa: ihanaa!

Vierailija
504/542 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkäys. Mun mielestä on ihanaa lajitella pyykkikasat ja lapata ne koneeseen. Ei mene montaa minuuttia. Sitten pyykk8narulle lajittelen omat/isännän/lasten vaatteet edes hiukan samalle suunnalle, helpottaa kun vii viikata suoraan pyykkinarulta ja menee aitomaattisesti suurin piirtein omiin pinkkoihin.

Kuukautiset voivat olla vaivalloiset, jos vuotaa runsaasti ja sidettä pitää vaihtaa puolen tunnin välein. Onneksi ei ihan joka kuukausi ole tällaista ja lääkkeetkin on mutta nekin alkavat vaikuttaa vasta 3-4 h jälkeen ja varuiksi etukäteen ei saa ottaa, koska kuukautiset voivat olla tällä kertaa ns. Normaalit.

Vierailija
505/542 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen että viime kesä olisi ollut huono viileytensä takia. Viileät kesät ovat parhaita eikä sadekaan haittaa minua.

Viime kesä oli oikein hyvä. Minäkin pidän viileästä ja syksy onkin parasta aikaa! Tulee oltua ulkona paljon enemmän ja pukeutuminen on helpompaa.

- Viime kesä oli mittaushistorian lämpimin kesä.

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/kesa-2023

Vierailija
506/542 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellojen siirtely kesäajan ja talviajan välillä. Minusta hyvä systeemi eikä yhtään vaivalloinen. Pysyvä talviaikatekisi syys-lokakuun illoista kauhean pimeät.

Vierailija
507/542 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että miehet olisivat muka etuoikeutettuja mitä nyt heitä koskee vankilan uhalla pakollinen intti/sivari, huonommat terveyspalvelut, isompi työttömyys, heidän kokemaa väkivaltaa vähätellään jopa feministien ja politiikkojen toimesta yms.

Alapeukuttajat siis kieltävät sen että miehiä syrjitään? Eläisitte edes päivän miehenä niin mieli muuttuisi.

Olen koko ikäni elänyt miehenä. En koe tulleeni syrjityksi tai vähätellyksi. Väkivaltaa välttää kun ei tappele. Terveyspalveluita Suomessa saa kyllä. Töitä saa kun on asiallinen. Sivaria en kokenut ongelmana.

Väkivaltaa välttää kun ei tappele.

Niinhän sitä luulis, kunnes ajautuu parisuhteeseen väkivaltaisen naisen kanssa ja joutuu tossun alle. Jos toinen jatkuvasti haastaa riitaa täysin mitättömistä aiheista, eikä suostu keskustelemaan, vaan huutaa ja haukkuu naama punaisena, niin miten siihen voi järkevästi suhtautua? Tiedän kyllä nykyään. Ero heti. Nuorena en tajunnut, olin liian kiltti ja yritin aina sovitella.

Naiset on hyvin usein välivaltaisia miehiä kohtaan,mutta sitä piilotellaan ja hyssytellään ihan turhaan.

Naiset harrastavat niin fyysistä kuin henkistä väkivaltaa miehiä kohtaan hyvinkin yleisesti ja se on vain lisääntymään päin.

Miehet ovat jostain syystä peloissaan alistuneet naisten tunteettomuuden ja tunnekylmyyden alle.

Älä aina ruikuta.

Vierailija
508/542 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitukseen kellojen siirtämisestä. Menee muka vuorokausirytmi sekaisin yhden tunnin vuoksi.

tämä 🤣 ihan adressi vielä koska koko elämä menee yhdestä tunnista täysin pilalle 😄

Vierailija
509/542 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaiset aamut, maanantait, liian lyhyet viikonloput, sää... en jaksa valittaa enkä ymmärrä. Toki olen koko työurani tehnyt työtä jossa ollaan viikonloput ja juhlapyhät töissä ja aamut alkaa klo6, sen takia on hyvin vaikea samaistua ihmisiin jotka ei saa silmiään auki ennen aamukasia.

Tämä. Esim. kauhistellaan sitä että joku menee  seitsemäksi töihin. Ai kamala sentään että olet ollut täällä niiiin aikaisin! Miten ihmeessä voit jaksaa!?!? Sanoo tyyppi, joka tulee itse vain tunnin myöhempään, kahdeksaan. Kyse on vain yhdestä tunnista. 

Vierailija
510/542 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
511/542 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kolmekymppisten vinkuminen siitä, että iän myötä paino nousee vääjäämättä, nivelet naksuu, kunto huononee, mitään ei jaksa jne. En voi vaan samaistua. Olen päälle nelikymppinen, ei mitään  vaivoja ja kunto kasvaa kun treenailee. Painokin tippui jo entiseen kun raskauskiloistakin pääsin. Ja ne lapset sain just ennen nelikymppisiä. En voi sitäkään ymmärtää kun jotkut vinkuu ettei jaksa yövalvomisia tai pysy lasten perässä, varsinkaan vanhempana. Ei mulla oo mitään ongelmia. 

Vierailija
512/542 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyvalitus. En yhtään jaksais kuunnella tätä Marraskuu-kitinää.

Ite tykkään pimeydestä, voi rauhassa kävellä ulkona vaikka kampaus oliskin vähn sekaisin. On hämyisää ja rauhallista, eikä kokoajan oo kauhea paniikki siitä että pitäis olla ulkona "kun on niin kaunis ilma".

Syksyllä on sitäpaitsi paljon juhlia ja kaikki kulttuurimenot ja näyttely- ja leffatarjonta on parhaimmillaan. Ei oo kyllä mitään vaikeuksia jäädä kotiinkaan lukemaan kirjaa.

Vierailija
513/542 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kuumat kesäpäivät. Täällä Suomessa on puolet vuodesta pimeää ja vielä suurempi osa kylmää. Hellepäiviä on niin vähän, että luulisi ne kestävän mukisematta. Tässä maassa ei kuitenkaan ole minkäänlaista pelkoa siitä, että helleputki jatkuisi esim. marraskuulle.

Olen asunut myös trooppisessa maassa, jossa viilentävän sadekauden tulo eräs vuosi myöhästyi. Silloin ymmärsin, että paikallisia tuskastutti, kun lämpötilat huitelivat yli puoli vuotta putkeen lähes neljässäkympissä 

TÄMÄ!!!! Viime kesä oli umpisurkea. Hellepäiviä yhden käden sormissa laskettava määrä ja kirisijät kitisee kuumuudesta. Suomessa saa kärsiä paskoista ilmoista suurimman osan ajasta.

itse en samaistu syksystä valittajiin.

Mulle paras lämpötila on aina +5 - +20 väliltä.  

Vierailija
514/542 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskottikeisari kirjoitti:

Siihen, että joka jumalan vuosi valitetaan uudenvuoden raketeista. Sama juttu, jos joulunavaukseen tai Venetsialaisiin liittyy ilotulitus. Tämä iloton maa tarvitsisi paljon nykyistä enemmän karnevaalimeininkiä eikä mitään turhaa ulinaa tyhjänpäiväisistä asioista. Jos et tykkää raketeista, älä osta niitä.

- Ja syystä valitetaan. Entisenä koiranhuoltajana vammailu-uudenvuodenpaukuttelut olivat yhtä kärsimysnäytelmää eläimille.

Oiskohan vika koiran omistajassa? En tunne naapurustostani yhtään "koira-perhettä" joiden koirilla olisi jotenkin vaikeaa uutena vuotena.  Osa koirista jopa mukana puhalla, kun raketteja ammutaan.  Ai niin miten meni sodissa, kun koiria oli rintamalla käytössä? Siellä se räiske kesti "tovin" pidempään, kuin uuten vuotena

Mikä kommentti 🤦🏼 ymmärtämättömältä ja yksinkertaiselta ihmiseltä 

Vierailija
515/542 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että valitetaan yhtä sun toista. 

Vierailija
516/542 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty samaistumaan valittamisesta ylipäätän. Minussa taitaa olla jotain vikaa. Minusta on vain olemassa asioita, joihin voin vaikuttaa tai sitten en, ja joihin en voi vaikuttaa,, miksi vaivautua hakkaamaan päätä seinään. Sekä jos ei ole motivaatiota vaikuttaa asiaan, en voi myöskään asiasta valittaa. En ymmärrä turhasta valittamisesta. Yleensä oman valituksen tarpeen korjaa ruoka, päiväunet tai huolista puhuminen ystävälle. 

Vierailija
517/542 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää- ja vuodenaikavalitus. Ne on mitä on ja joka vuosi tulee kesä, syksy, talvi ja kevät. Sataa vettä, on pimeää, on märkää, on kylmää ja on kuumaa.

Joku asia on liian kallista- ja pitäisi olla halpaa-valitus. Ei sillä ole väliä mitä asiat maksaa. En jaksa jatkuvaa halpuuttamista enkä jaksa kuunnella kuin sähkö, ruoka, verot .. kallista kallista, hinnat nousee,... 🙈  

Sitä hemmetin, "köyhät köyhtyy ja rikkaat vie köyhiltä" jorinaa. Kaiken sortin katkeruutta valtiota kohtaan..

Vierailija
518/542 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

että seksi vanhemman rakastajan kanssa olisi tylsää :D

Vierailija
519/542 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää, kun kotisohvalla valitetaan, että rahat ei riitä ja lasketaan kelan tukia. Lähde hakemaan töitä. Jos paikkakunnalla ei ole töitä, muuta sinne missä on.  Olen tehnyt niin. Pohjois-pohjanmaalla pienellä paikkakunnalla ei ollut töitä Ei rahaa, ei autoa. Ostin junalipun Helsinkiin. Töitä sain heti ja asuntokin järjestyi. Sen jälkeen on aina ollut rahaa. Tehkää jotakin. Minä olen kiitollinen, että olen jäänyt vaille yhteiskunnan tukia.

Vierailija
520/542 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomessa ei opiskelua tueta riittävästi - tuetaan! Ehkä maailman paras opintotukijärjestelmä, yliopistoissa opinto-oikeuttaan ei menetä kunhan tekee edes jotain. Monissa maissa tentit on yksi uusintayritys ja sitten ulos.

Että Suomessa terveydenhoito ei toimi - toimii kuin junan vessa; neuvolat, terveyskeskukset, erikoissairaanhoito, työterveysjärjestelmä, lääkekorvaukset jne. Omalla kohdalla ei ole koskaan ollut ongelmia.

Että suomalaiset miehet ovat saamattomia ja laiskoja sovinisteja - meni minkä tahansa Suomen maarajan yli, niin kulttuuri on paljon miesvaltaisempi eli toimii miesten ehdoilla. Puhumattakaan vähänkään kaukaisemmista maista. Suomeen on rakennettu yksi maailman tehokkaimmista puolustusjärjestelmistä pelkästään suomalaisten miesten toimesta ja heidän vapaaehtoisuuteensa perustuen. Ja varsinkin niinä vuosina, kun vihervasemmistohumanisti -naiset sylkivät kadulle sotilaspuvun nähdessään ja vähän taisi roiskahtaa kengillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän