Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin on niin iso ongelma katsoa toista silmiin?

Vierailija
12.11.2013 |

Erityisesti jos töissä oleva ihminen välttää asiakkaansa katsetta tai ei katso silmiin puhuessa tälle, asia on todella häiritsevä ja itselläni ainakin on vaikea ottaa vakavasti näin toimivaa ihmistä.

Ei tarvitse koko ajan tuijottaa silmiin, mutta itse ainakin katson sitä kenelle puhun, tai sitä ketä kuuntelen. Epäkohteliasta koko ajan katsella muualle.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käytöstapojen vastaista TUIJOTTAA koko ajan silmiin kun juttelee toisen kanssa.  Vaivaannuttavaa ja todella ärsyttävää.  Ainoa oikea tapa on tietenkin välillä katsoa silmiin, muttta herranjumala ei saa koko ajan tuijotta.  että mua ärsyttää sellaiset ihmiset. YÖK

Vierailija
42/43 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 16:28"]

Mun mielestä katsekontaktilla on todellakin paljon merkitystä. Haastattelen paljon ihmisiä ja erityisesti nuoria, silmiin katsovat rauhalliset ihmiset antavat itsestään paljon miellyttävämmän kuvan kuin ne, jotka katsekontaktia välttelevät, vilkuilevat ja katselevat muualle. Viimeksi palkkasin yhden nuoren meille töihin ja yksi iso plussa oli se, miten luontevasti hän piti katsekontaktin koko keskustelumme ajan, eikä se tuntunut hänestäkään vaivaannuttavalta. Luulen että hän on loistava asiakaspalvelutyössä, siis muutenkin, joten tuo silmiin katsominen on vain plussaa. Tulee todella luotettava tunne ihmisistä jotka katsovat silmiin puhuessa ja kuunnellessaan.

[/quote]

Eh, tiesithän, et just narsistit katsovat kiinteäsit ja rauhallisesti koko ajan silmiin, koska tietävät sen antavan luotettavan ja vakaan kuvan...Ja sit ne ujot tai introvertit ei niin kauheasti katso silmiin tai vain korkeintaa vilkaisevat...katsos kun he eivät pyri iholle, he antavat toiselle tilaa. Mut makuasioitahan nääkin on, sanoi Peni kun muniaan nuoli.

[/quote]Voi hyvää päivää nyt taas. Meillä on töissä rauhallisia aikuisia jotka osaavat katsoa silmiin erittäin normaalisti ja myös viestiä silmillään. Kukaan heistä ei ole psykopaatti. Työkielenä on englanti joka on harvan äidinkieli joten silmillä tuetaan sanoman perille menoa. Miksi nykyään nähdään häiriintyneitä piirteitä jokaisessa normaalissa käytöksessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran nuorena ulkomailla melkoisen ripityksen ystäväni sulhasen äidiltä, kun en katsonut häntä koko ajan silmiin, kun hän puhui. Olimme aika hälyisessä paikassa ja minun kielitaitoni oli silloin hiukan heikonsorttinen, joten kouduin todella keskittymään, kun kuuntelin madamen murteellista puhetta. Pyysin anteeksi epäkohteliaisuuttani ja selitin, miksi toimin, niin kuin toimin, mutta eihän se tietenkään mennyt perille tälle arvostaan tarkalle rouvalle, jolle jo ulkomaalaisuuteni takia olin alempaan kastiin kuuluva, jota sai rouvan mielestä ripittää kuin alakoululaista.