Kirppiksiä Turussa/ lähialueella?!
Missä te turkulaiset käytte kirppiksellä? Suositelkaas mulle hyviä paikkoja!
Pikkusiilissä kävin katsomassa ja siellä oli ihan ok tavaraa! Sitä suosittelen, jos lastenvaatteita/tavaroita tarvitsee. Hinnat oli ihan ok! Tosin jotkut eivät tunnu tajuavan, että käytettyjä vaatteita ei voi myydä uusien hinnalla...
Postitiivisesti yllätti myös raisiossa sijaitseva A-laatukirppis. Kävin siellä eilen ja löysin sieltä PALJON lastenvaatteita halvalla ja myös kivoja juttuja itselleni!! (Uudet, siistit h&m farkut 2,50€!!) Siellä lastenvaatteet oli huomattavasti halvempia kuin pikkusiilissä. Ilmeisesti sijainti ja se, että kyseessä ei ole pelkästään lastenkirppis tekee sen, että vaatteita lähti 0,10-2,50€, siis todella hyväkuntoisia vaatteita! Siellä aion asioida jatkossakin. =)
Kaarinan Lasten Seesam on kai myös ihan ok? Olen siellä kerran käynyt ja hinnat tuntui olevan pilvissä!!
Missä te muut käytte?? :)
Kommentit (29)
Myyjän kannalta Seesam on parempi paikka kuin Pikkusiili, jälkimmäisessä loossit pieniä eikä niitä ole mahdollisuus muuttaa. Seesamissa taas loossin voi muokata mieleisekseen ja henkilökunta todella auttaa tavaran myymisessä, ottavat itsenäisesti kuvia loosseista ja päivittävät niitä fb:sivuilla. Vastaavat myös fb:ssä heti jos siellä kysyy onko esimerkiksi sittereitä tarjolla, millaisia ja minkä hintaisia ym.
Joskus olen hyviä löytöjä itselleni tehnyt Linkkikirppikseltä, lapsilleni en niinkään. Yhdyn siihen kun joku ylempänä kirjoitti ettei siellä lapset saa pukahtaakaan. Poikani pysyi kokoajan vierelläni mutta katseli leluja joita loosseissa myytiin (ei leikkinyt pisin lattioita vaan vain katsoi) Rouva tuli heti valittamaan etei lapset saa koskea mihinkään. Tämän jäljeen kyttäilee kokoajan ja kävelee perässä muka tutkien jotain loosseja. Vaivalloiselta tuntui siellä olla kun tuntuu että neljä silmäparia tuijottelee toimiasi kokoajan, vihainen ilme naamallaan.
Pikkukroko stålarminkadulla on kiva.
Laiskan kirppikseltä ei peritä myyntiprovisiota ja pöytähintakin viikoksi vain kympin. Mikä mun mielestä näkyy kirppistavaroiden hinnoissa, olen siellä pari kertaa pyörähtänyt ja hinnoittelu pöydissä kohdillaan.
Yhtä tilavahan se ei ole kuin suuri Manhattan, mutta sanoisin että tavaraa yhtä paljon vähintään kuin Ihana Kirppiksessä. Ehkä jopa muutaman pöydän verran enemmän. Sain molemmissa kulumaan 45 minuuttia ja mukaan lähti muutava vaatekappale. Yleisesti Ihana Kirppis kalliimpi, mutta siellä viikkohinta taitaakin olla 28 euroa.
Laiskan kirppiksellä toimii myös palvelu, myyjät pitää pöydät siistinä ja laittaa säännöllisesti kuvia nettiin, jotta voi tarkistaa oman pöydän menekin menemättä paikan päälle.
Laiskan kirppiksellä on kiva käydä kun on siistiä, siellä henkilökunta pitää huolta niistä myyntipaikoista. Ja sieltä olen joskus tehnyt tosi hyviä löytöjä, suosittelen"
Seesam ei turhaan mainosta itseään Suomen siisteimpänä kirppiksenä. Suurin osa tavarasta on tosi laadukasta ja hinnat kohdillaan. Leikkipaikka on aika yliveto, lapset tahtois aina jäädä kun itse on jo valmis.
Ihana Kirppiksellä kallista mutta vähän "hienompaa" tavaraa, merkkituotteita yms. Aika ahdas ja ovella portaat, ei oikein vaunujen paikka. Manhattanilta löytyy monipuolisesti jos haluaa samalla katsoa muutakin kuin lastentarviketta. Linkkikirppiksellä töykeän oloinen myyjä (omistaja?) :(
Olen myös käynyt Laiskalla, siellä on ollut välillä mielenkiintoista settiä. Joku jolla on paljon kirjoja myy siellä ilmeisesti vakipaikalla tavaraa. Löytyi ihan 50-luvun harvinaisuuksia... ja joskus on saanut työkaluja ja muuta kiinnostavaa myös halvalla.
Paikka on siisti, ja paljon on henkilökuntaa. Johtuu varmaan siitä että ylläpitäjänä on joku hyväntekeväisyysyhdistys.
Niin ja sellanen vielä että tekevät myös pyörähuoltoja ja pyöriäkin näkyy olevan myynnissä=Recykkeli.
Laiskan kirppistä suosittelen! Siellä paljon valinnanvaraa, uusista vanhoihin vaatteisiin ja lasten vaatteista vanhojen. Tila on siisti ja rauhallinen. Hinnat ovat edullisia kirppistasoon verrattuna.
Hintojen vertailu kirppisten välillä on aika hankalaa, koska laatu on se joka ratkaisee. Niinkuin joku tuossa ylempänä mainitsi, joka kirppikseltä löytyy niitä, jotka myy loppuunkulutettuja vaatteita ylihintaan. Mutta laadusta kyllä olen valmis maksamaan ja valkkaankin nykyään kirppikset sen perusteella, miten paljon laadukasta tavaraa siellä on myynnissä, ei siis hintojen perusteella.