Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö muka ole aikaa liikunnalle? Ja pah! *Vinkkejä*

Vierailija
11.11.2013 |

Olen siirtynyt aikataulupakosta enemmän kotitreenaajaksi entisen salitreenin sijaan. Pyhän kolminaisuuden muodostavat juoksu (=aerobinen), TRX-remmit (=lihaskunto) ja pilates (=lihashuolto).

Kuka tahansa kyllä pystyy 30-40 minuuttia päivässä irrottamaan liikuntaan (viikonloppuisin tunnin) ja noita kolmea lajia vuorotellen aivan varmasti tulee tuloksia myös niille, jotka ovat tottuneet käymään vain salilla.

Ei oikeasti enää tekosyitä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne vinkit oli?

Vierailija
2/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointti oli???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksetko kotona olohuonetta ympäri vai miten se tapahtuu?

Vierailija
4/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:18"]

Missä ne vinkit oli?

[/quote]

Että käy juoksemassa vaikka kahtena päivänä viikossa 30 minuuttia ja yhtenä 60 minuuttia. Tekee kerran viikossa TRX:llä jalkatreenin (30 min.), kerran viikossa ylävartalotreenin (30 min). Pilatesta kerran viikossa 30 minuuttia.

Ei oikeasti vie paljon aikaa ja tuloksia syntyy!

Vierailija
5/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:25"]

Juoksetko kotona olohuonetta ympäri vai miten se tapahtuu?

[/quote]

Daa, juoksen ulkona.

Vierailija
6/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:18"]

Missä ne vinkit oli?

[/quote]

Että käy juoksemassa vaikka kahtena päivänä viikossa 30 minuuttia ja yhtenä 60 minuuttia. Tekee kerran viikossa TRX:llä jalkatreenin (30 min.), kerran viikossa ylävartalotreenin (30 min). Pilatesta kerran viikossa 30 minuuttia.

Ei oikeasti vie paljon aikaa ja tuloksia syntyy!

[/quote]

ja kerrotko vielä että miten esim. 3 lapsen yh lähtee ulos juoksemaan edes 30 minuutiksi? olettaen että lapset on alle kouluikäisiä... Jättäen ne lapset kotiin yksinäänkö?

Tai miten voi RAUHASSA tehdä jotain remmikuntoiluja kun 3 lasta on vieressä riekkumassa? Ja oma unikin on tärkeää eli en treenaa yöllä...

Sulla ei siis ollut mitään vinkkejä vain ainoastaan omiin tilanteisiin sopivia treenejä....

Vierailija
7/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä vinkkejä jollekulle . Ite kävelen taapero sylissä ison mäen päälle pari kertaa päivässä. Kummasti nousee syke. Välillä juoksen rattaiden kanssa mut Se on mielestäni vähän nihkeetä.

Vierailija
8/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:16"]

Olen siirtynyt aikataulupakosta enemmän kotitreenaajaksi entisen salitreenin sijaan. Pyhän kolminaisuuden muodostavat juoksu (=aerobinen), TRX-remmit (=lihaskunto) ja pilates (=lihashuolto).

Kuka tahansa kyllä pystyy 30-40 minuuttia päivässä irrottamaan liikuntaan (viikonloppuisin tunnin) ja noita kolmea lajia vuorotellen aivan varmasti tulee tuloksia myös niille, jotka ovat tottuneet käymään vain salilla.

Ei oikeasti enää tekosyitä!

[/quote]Joillakin, anakin yrittäjillä usein herätys aamu viideltä, kotiin töistä kympiltä, sitten hetki aikaa syödä ja siinä ohella palstailla, nyt sitten treenit vai?! En JAKSA!

Vierailija
9/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pystyn irrottamaan 30-40min vapaa-aikaa (todellisuudessa enemmänkin) niin en todellakaan käytä sitä liikuntaan, joka on mulle hirveää pakkopullaa, vaan teen jotain mistä tykkään. Mulle se puolenkin tunnin henkireikä oman ei-liikunnallisen harrastuksen parissa parantaa elämänlaatua moninkertaisesti johonkin lenkkiin verrattuna.

Sitten kun mulla on ylimäärästä irtoaikaa useita tunteja (ehkä kun lapset isompia) niin voin harkita ajan käyttöä myös liikuntaan. Jonkin verran harrastan hyötyliikuntaa, sen ansiosta en ole ihan rapakunnossa.

Vierailija
10/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pystyykin, vaan mitäs jos jollakulla muulla on tärkeämpää tekemistä sillä ajalla?

Btw., pienten lasten kanssa on vaikeampi lähteä juoksemaan edes puoleksi tunniksi.

Vierailija
11/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinhan minäkin sinua trollia käskeä lukemaan ja sivistämään itseäsi gogo : DD

Vierailija
12/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 22:04"]

Voinhan minäkin sinua trollia käskeä lukemaan ja sivistämään itseäsi gogo : DD

[/quote]

Mikä juttu tää on, että aina ajatellaan että liikunnan harrastaminen ja itsensä sivistäminen ovat toisensa poissulkevia juttuja? Mä tunnen aika pirun monta tohtoria, jotka harrastavat maratoneja ja triathloneja. Itsekin jatko-opiskelen yliopistossa, mutta ei se minua estä harrastamasta 6 tuntia monipuolista liikuntaa viikossa. Kaiken lisäksi käyn vielä täyspäiväisesti töissäkin!

Vierailija
13/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 13. Jos ei auennut lukeneiden tohtoreiden parhaalle kamulle, niin käsken sua vaikka ryyppäämään, niin näät älykkö vähän muutakin, kuin omaa elämääsi : D

Vierailija
14/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, joilla kaikilla kolme harrastusta. Itse harrastan lukupiiriä ja opetan kansalaisopistossa. Mies opettaa myös ja soittaa bändissä. Eli missä hemmetin välissä harrastamme liikuntaa joka päivä?

Vierailija
15/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vaikeavammainen lapsi, joka on lisäksi pitkaikaissairas. aina ei pääse lenkille, mutta minulla on niitä päiviä varten jumppapallo. teen sillä sekä aerobista treeniä että lihaskuntotreeniä. lisäksi sen kanssa on mukava välillä leikkiä lasten kanssa. 

minä en ole mikään innokas liikkuja, mutta tarvitsen liikuntaa selvitäkseni pms-oireista. ja nimenomaan jatkuvaa liikuntaa, pelkkä oireitten aikana liikkuminen ei auta. on sitten ollut pakko löytää aikaa ja keinoja. 

Vierailija
16/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan hikoile ollenkaan eikä tarvitse käydä suihkussa ja vaihtaa jumppavaatteita vai sisältyykö noi kaikki siihen 30min liikuntasuoritukseen? Ehkä olet kalju eikä sinun tarvitse pestä hiuksia?

Mulla menee esim. 45min liikutasuorituksen lisäksi aikaa noihin muihin juttuihin ja yhtäkkiä huomaa, että onkin mennyt 1,5h. En tosiaan ehdi kahdessa minuutissa peseytyä ja pestä hikistä pitkää tukkaa (hoitoaineenkin pitää antaa vaikuttaa, jotta siitä on hyötyä niin ettei hiukset mene takkuun), vaihtaa vaatteita ees taas, kuivata hiuksia ja meikata, jos pitää vielä lähteä jonnekin. En sen takia harrasta ryhmäliikuntaa vaan lenkkeilyä omien aikataulujen mukaan, koska ryhmäliikuntatuntiin saa käytettyä kepeästi kaksikin tuntia matkoineen (joskus ei sekään riitä). Minulla on pieni vauva, joka nukkuu vaunuissa kun painelen tuolla menemään, mutta en todella tiedä miten paljon ehtisin harrastaa liikuntaa esim. kolmen pienen kanssa. Lepääminen ja nukkuminen ovat kuitenkin prioriteettilistan kärjessä, koska ei sitä liikkumistakaan väsyneenä jaksa.

Vierailija
17/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrotko ne vinkit? Siis juuri monen pienen lapsen yh:lle? Treeni pitäisi siis olla sellaista että sitä voi tehdä niin että lapset pyörivät jaloissa. Kalliita välineitä ei pysty ostamaan eikä lapsille palkkaamaan lapsenvahtia lenkin ajaksi.

Vierailija
18/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 22:39"]

Et varmaan hikoile ollenkaan eikä tarvitse käydä suihkussa ja vaihtaa jumppavaatteita vai sisältyykö noi kaikki siihen 30min liikuntasuoritukseen? Ehkä olet kalju eikä sinun tarvitse pestä hiuksia?

[/quote]

Etkö sä peseydy muuten joka päivä? Vai vain liikunnan jälkeen?

Vierailija
19/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vatsa- ja selkälihastreenit (=keskivartalo)?

Entä missä välissä lasten harrastukset, koulun vanhempainyhdistys, käsityöt, kotityöt, vapaaehtoistoiminta, politiikka, sukututkimus, puutarhanhoito, kolmen ruokalajin illalliset, kirjeiden kirjoittaminen, lukeminen, AV-palstailu???????

Vierailija
20/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 22:54"]

Missä vatsa- ja selkälihastreenit (=keskivartalo)?

[/quote]

Ootko koskaan treenannut TRX:ää? Jos et, kannattaa kokeilla. Saatat yllättyä, kuinka paljon se ottaa keskivartaloon. Kuten myös muuten ap:n mainitsema pilates...