Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jippii. Anoppi suuttui kun ei ajellakkaan sinne jouluna..

Vierailija
11.11.2013 |

Matkaa on siis 800 kilometriä, yleensä olemme jouluksi ajaneet sinne ja heti Tapanin päivänä takaisin kotiin. Ilmoitin tänään miehelle, että minä ja lapset emme ainakaan lähde ajamaan yhtikäs mihinkään tänä jouluna, haluamme viettää joulumme kerrankin kotona, eikä autossa matkustaen. No mies vaan totesi, että ok, mennään sitten loppiaisena ja soitti äidilleen. Tämä puolestaan veti herneet nenäänsä, ja totesi, että on se kumma, kun ei saa lapsenlapsiaan nähdä jouluna. Mies oli sanonut, että ei vain jakseta lähteä 3 päivän takia ajamaan 800 kilometriä, varsinkaan kun on joulu, niin halutaan olla kotona, käydä hakemassa kuusi, koristella se, tehdä joulupipareita, jouluruokaa sun muuta.

Ja nyt se anoppi tosiaan mököttää, ja syyttää minua tästä. Olen manipuloinut kuulemma mieheni ja lapseni häntä vastaan. Lapset itse pyysivät olla kotona ja olin heidän kannallaan, miehellä sen sijaan ei ollut väliä lähdetäänkö vai ei. 

Alkaa taas vituttamaan koko touhu, joka joulu pitäisi olla ravaamassa joka suuntaan. 7 vuoden ajan ollaan tätä tehty ja jos nyt halutaan viettää omassa kodissa joulu niin se on katastrofi! 

Anopilla on omakin perhe, 3 lasta ja mies, joten ei hän yksin joudu joulua viettämään! Hän on nuori anoppi, (47) jokainen lapsista on teini-ikäinen.

Mies vaan totesi, että anna anopin kiukutella, kyllä se siitä leppyy.. Ai ANOPPI LEPPYY? Mua saa syytellä minkä kerkee, ja anopin pitää tässä leppyä. Joo sori, tää menee nyt oikein motkotuksen puolelle.

Anteeksi vielä kerran, kun purkasin, jonnekkin tämä vitutus on saatava purettua..

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippumatta siitä, miten kaukana/lähellä isovanhemmat asuu, on ihan normaalia ja tervettä, että halutaan joskus olla joulu oman perhee kesken ja luoda joulu omaan kotiin ja luoda ihan omia jouluperinteitä. On itsekästä isovanhemmilta odottaa, että heille tullaan aina ja että se on ainoa ja oikea tapa viettää joulua.

Minulle on tärkeää saada joskus viettää oman näköiseni joulu, koristella oma koti, laittaa niitä omia ruokia ja tehdä sitä, mitä ikinä minun ja perheeni jouluun kuuluukaan. Kukaan ei voi olettaa, että aina mennään viettämään toisten tapojen mukaan ja että aina ollaan vieraana.

Pysy tiukkana ap - sulla on täysi oikeus olla välillä kotona. jos lapsetkin on niin halunneet, niin ihan ok suoda se heille. Pyydä miestä sanomaan anopille, että asia oli miehen ja lasten päätös ja sulla ei ollut mitään kantaa asiaan.

Vierailija
42/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa,kun ei tarvitse tänä vuonna lähteä anoppilaan jouluksi.Matkaa hieman enemmän kuin ap:llä..Kyllä se varmaan soittelee,että tulkaa nyt..mutta ei päästä.Onneksi joudun olemaan töissä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kiitollinen vanhemmilleni siitä että vietettiin joulut aina kotona ja jätettiin sukuloinnit vasta tapaninpäiväksi. Äiti ja isä eivät halunneet tapella joka vuosi siitä että kumman vanhemmille mennään viettämään joulua, joten päätettiin sitten olla kotona. Ja hyvä että päättivät näin, jäi joulusta lämpöiset muistot kun sai viettää sen omassa lapsuudenkodissaan eikä joka vuosi pakolla lähteä reissuun sitä varten ja ottaa stressiä siitä. Kävi aina sääliksi kavereita, jotka pakotettiin lähtemään vasten tahtoaan mökille/mummolle/muualle sukuloimaan vaikka olisivat halunneet olla jouluaaton- ja päivän perheen kanssa. 

Vierailija
44/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleepahan itsellä ainakin vähemmän herkuteltua anoppilassa,kuin kotona.Siellä riittää katsella kun kaikki muut mättää suklaata naamaan ihan jatkuvalla syötöllä ja kinkku säilytetään huoneen lämmössä.Joten sitäkään en syö,kun vain juuri paistettuna.Kuka muu säilyttää lihaa vuorokaudet ympäriinsä pöydällä?Yök.

Sitte siellä kaikki jätetään aattoaamuksi,hirveä sähläys ja kaikki juoksee sinne tänne.Yks heitetään autolla käymään tuolla,toi vie paketin sinne,kissa vielä ruokkimassa,äkkiä tuolla kylässä,haudat sun muut.Pää yleensä meinaa räjähtää,kun itsellä olisi kiva jo rauhoittua ja ei pitää kiirettä.

Vierailija
45/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:56"]

Itsekästä. Ei ne LASTEN isovanhemmat ikuisesti elä ja jaksa joulua tehdä.

[/quote]

Ap:n anoppi on nuori, jaksaa tehdä joulun vielä ainakin 20 vuotta ja elää todennäköisesti 40 vuotta...

Vierailija
46/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja on aina niin ikävä lukea. Aika harva miniä kirjoittaa mitään kivaa anopistaan :( 

t. 4 pojan äiti

Vierailija
47/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:54"]

Näitä ketjuja on aina niin ikävä lukea. Aika harva miniä kirjoittaa mitään kivaa anopistaan :( 

t. 4 pojan äiti

[/quote]

Älä murehdi. Minä nautin jouluista anoppilassa. Saa vaan olla ja nauttia! Ja pidän siitä, että vilskettä ja vipinää ympärillä. Kiitos, anopille ja apelle, että jaksatte tehdän joulun.

Perheen yhteistä aikaa saa ihan arkenakin ja joskus siitäkin voi tehdä juhlavampaa ihan muuten vaan, eikä vain siksi, että kalenterissa lukee joulu.

Vierailija
48/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:58"]

Niin ja anoppihullun tuntee esim. siitä, että pitkä ja moninainen sepustus ja ainakin kaksi ekaa vastaa itselleen myönnellen aloitusta :D

[/quote]

Provohullun taas tunnistaa vielä helpommin. ;)

Vierailija
49/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 4 pojan äiti

[/quote]

Mulla ei ole mitään vastaan anoppilassa vietettyä joulua, jos asuisivat vaikka max. 100 kilometrin päässä! Tottakai sitten mentäisiin, eihän se olisi matka eikä mikään! Mutta 800 kilometriä. Lisäksi haluan itse valmistaa yhteisen joulun meidän perheelle, viettää aikaa keskenään. Nauttia joulusta ilman, että täytyy montaa tuntia istua autossa. 

Ap

Vierailija
50/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotan, että alatte uuden jouluperinteen; olette kotona ja teidän kanssa saa tulla anopit ja muut viettämään joulua, jos asiasta vaan ajoissa sovitaan.

Meillä on useampi lapsi ja jouluvalmisteluja/koristeluja tehdään aina paljon. Aiemmin menimme aina vuorovuosin joko minun tai mieheni vanhempien luokse (matkaa ei kyllä kuin 200 km molempiin paikkoihin, eri suunnilla tosin). Sitten alkoi se hirveä lahjojen kuskausrumba ärsyttämään ja toisaalta oli tyhmä lähteä jouluksi pois omasta, jouluisesta kodista. Nyt olemme jo noin 10 vuotta tehneet niin, että olemme aina kotona ja joskus ovat jommatkummat isovanhemmat meillä, mutta joskus olemme vaan oman perheen keskenkin.

Vierailija
51/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon täysin samoilla linjoilla AP:n kanssa. Jos anoppi ei voi yhtään joustaa, ei hänen loukkaantumisiaan kannata noteerata. Ymmärrän kyllä senkin, että ei kukaan halua toista tahallaan loukata, mutta miksi oman perheen etu pitäisi sivuuttaa pelkästään anopin vaatimusten perusteella? Anoppi on ottanut koirista kiukuttelevan miehen ristikseen, joten siellähän vihaavat koiria ihan keskenänsä. Minä pidän anopistani ja mieheni pitää omista appivanhemmistaan, mutta aiomme silti viettää joulunajat perheen kesken, jos lapsia siunaantuu (ja voivathan isovanhemmat tulla sitten meille). Välipäivinä kierrämme sitten molemmat mummolat.

Vierailija
52/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole töistä vapaata kuin se 24.-26.12. välinen aika? 

Joku jo ehdottikin junaa. Eli lähtekää 23. illalla yöjunalla niin olette aamulla perillä!

Vierailija
53/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan sama juttu, matkustettiin lasten kanssa Lappiin joulun viettoon ja sitten ajateltiin, että eihän siinä ole mitään järkeä. Matkustakoon isovenhemmat meille jos haluaa.

Vierailija
54/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:23"]

Eikö teillä ole töistä vapaata kuin se 24.-26.12. välinen aika? 

Joku jo ehdottikin junaa. Eli lähtekää 23. illalla yöjunalla niin olette aamulla perillä!

[/quote]Ihan hullua lapsiperheen matkustaa jouluksi mihinkään ja raahata lahjat ja muut tavarat mukana.

Vierailija
55/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:41"]

Ja nyt se anoppi tosiaan mököttää, ja syyttää minua tästä. Olen manipuloinut kuulemma mieheni ja lapseni häntä vastaan.

Mies vaan totesi, että anna anopin kiukutella, kyllä se siitä leppyy.. Ai ANOPPI LEPPYY? Mua saa syytellä minkä kerkee, ja anopin pitää tässä leppyä. Joo sori, tää menee nyt oikein motkotuksen puolelle.

[/quote]No ensimmäisenä sanon että päätös oli ihan oikea, turhaan te reissaatte läpi suomen yhden joulun takia.

Mutta eikös tuo ollut sinun päätös? Joten siinhän anoppi on ihan oikeassa.

Aiheesta kannattaa vähän ehkä jutella miehen kanssa. Minusta miehen pitää seistä vaimonsa rinnalla ja puolustaa tarvittaessa myös äitiään vastaan. Mies ei saa hyssytellä myös äitinsä suuntaan ja sanoa että vaimo nyt päätti näin, vaan miehen pitää tehdä nyt selväksi että te olette päättäneet näin perheenä ja hän on samaa mieltä kuin vaimo.

Itse tein aikoinaan se virheen että yritin vain luovia välissä ja tyynnytellä kumpaakin. Lopulta välit tulehtu todella pahasti ja kaikki yhteydet katkesi.

t. mies

Vierailija
56/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:52"]

Musta on ihanaa,kun ei tarvitse tänä vuonna lähteä anoppilaan jouluksi.Matkaa hieman enemmän kuin ap:llä..Kyllä se varmaan soittelee,että tulkaa nyt..mutta ei päästä.Onneksi joudun olemaan töissä. :)

[/quote]Taas yksi syy lisää kannattaa vapaita kauppojen aukioloaikoja :)

Vierailija
57/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 4 pojan äiti

[/quote]Miettikää miten miniöitänne kohtelette.

Vierailija
58/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:41"]

Ja nyt se anoppi tosiaan mököttää, ja syyttää minua tästä. Olen manipuloinut kuulemma mieheni ja lapseni häntä vastaan.

[/quote]No ensimmäisenä sanon että päätös oli ihan oikea, turhaan te reissaatte läpi suomen yhden joulun takia.

Mutta eikös tuo ollut sinun päätös? Joten siinhän anoppi on ihan oikeassa.

Aiheesta kannattaa vähän ehkä jutella miehen kanssa. Minusta miehen pitää seistä vaimonsa rinnalla ja puolustaa tarvittaessa myös äitiään vastaan. Mies ei saa hyssytellä myös äitinsä suuntaan ja sanoa että vaimo nyt päätti näin, vaan miehen pitää tehdä nyt selväksi että te olette päättäneet näin perheenä ja hän on samaa mieltä kuin vaimo.

Itse tein aikoinaan se virheen että yritin vain luovia välissä ja tyynnytellä kumpaakin. Lopulta välit tulehtu todella pahasti ja kaikki yhteydet katkesi.

t. mies

[/quote]

Alunperin 4-vuotias lapseni ilmaisi asiasta, että haluaa olla joulun kotona. Minä olin samalla kannalla, ilmoitin (joo tosiaan, olisin voinut kauniisti kysyä), mutta ilmoitin miehelle, että tänä vuonna ei reissata, nyt vietetään rauhallinen joulu kotona. Miehelle asia oli yksi ja se sama. Hän totesi samantien, että ihan sama, ilmoittelen äidille. 

Mies sanoi äidilleen, että päätös oli perheen yhteinen, mutta ei se anoppi sitä uskonut. 

Mutta olen tullut siihen tulokseen, että lakkaan murehtimasta. Jos asia on miehelle ok, niin sitten se on minullekkin ok.

ap

Vierailija
59/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:56"]

Itsekästä. Ei ne LASTEN isovanhemmat ikuisesti elä ja jaksa joulua tehdä.

[/quote]Juu, mutta 47-vuotias anoppi saattaa elää vielä 40-50 vuotta. 

Vierailija
60/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsille ilmoitettu, että kun ovat perheen perustaneet, ei jouluna enää ole tervetullut lapsuudenkotiin. Viettäkööt joulunsa oman perheensä kanssa. Miniälle tämä ei sovi: hänen mielestään kerrostalokaksiosta ei koskaan saa niin tunnelmallista kuin meidän vanhasta talostamme, jossa on kaakeliuuneja, korkeita huoneita, kristallikruunuja ja muuta ikiaikaista vaikka muille jakaa. Miniä on päättänyt, että tulee meille jouluna ja on sanonut, että koristelee talon vaikka väkisin. Hän kun on jouluihmisiä.

Olkoot mikä on, mutta jokainen pysykööt jouluna omiensa kanssa eikä änkeä muiden rauhallista pyhää tuhoamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi