Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jippii. Anoppi suuttui kun ei ajellakkaan sinne jouluna..

Vierailija
11.11.2013 |

Matkaa on siis 800 kilometriä, yleensä olemme jouluksi ajaneet sinne ja heti Tapanin päivänä takaisin kotiin. Ilmoitin tänään miehelle, että minä ja lapset emme ainakaan lähde ajamaan yhtikäs mihinkään tänä jouluna, haluamme viettää joulumme kerrankin kotona, eikä autossa matkustaen. No mies vaan totesi, että ok, mennään sitten loppiaisena ja soitti äidilleen. Tämä puolestaan veti herneet nenäänsä, ja totesi, että on se kumma, kun ei saa lapsenlapsiaan nähdä jouluna. Mies oli sanonut, että ei vain jakseta lähteä 3 päivän takia ajamaan 800 kilometriä, varsinkaan kun on joulu, niin halutaan olla kotona, käydä hakemassa kuusi, koristella se, tehdä joulupipareita, jouluruokaa sun muuta.

Ja nyt se anoppi tosiaan mököttää, ja syyttää minua tästä. Olen manipuloinut kuulemma mieheni ja lapseni häntä vastaan. Lapset itse pyysivät olla kotona ja olin heidän kannallaan, miehellä sen sijaan ei ollut väliä lähdetäänkö vai ei. 

Alkaa taas vituttamaan koko touhu, joka joulu pitäisi olla ravaamassa joka suuntaan. 7 vuoden ajan ollaan tätä tehty ja jos nyt halutaan viettää omassa kodissa joulu niin se on katastrofi! 

Anopilla on omakin perhe, 3 lasta ja mies, joten ei hän yksin joudu joulua viettämään! Hän on nuori anoppi, (47) jokainen lapsista on teini-ikäinen.

Mies vaan totesi, että anna anopin kiukutella, kyllä se siitä leppyy.. Ai ANOPPI LEPPYY? Mua saa syytellä minkä kerkee, ja anopin pitää tässä leppyä. Joo sori, tää menee nyt oikein motkotuksen puolelle.

Anteeksi vielä kerran, kun purkasin, jonnekkin tämä vitutus on saatava purettua..

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Joulussa ei ole muuta vikaa kuin anopin sähellys, uh. Ole sinä onnellinen kun olette rajat laittaneet.

Vierailija
22/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:41"]

Matkaa on siis 800 kilometriä, yleensä olemme jouluksi ajaneet sinne ja heti Tapanin päivänä takaisin kotiin. Ilmoitin tänään miehelle, että minä ja lapset emme ainakaan lähde ajamaan yhtikäs mihinkään tänä jouluna, haluamme viettää joulumme kerrankin kotona, eikä autossa matkustaen. No mies vaan totesi, että ok, mennään sitten loppiaisena ja soitti äidilleen. Tämä puolestaan veti herneet nenäänsä, ja totesi, että on se kumma, kun ei saa lapsenlapsiaan nähdä jouluna. Mies oli sanonut, että ei vain jakseta lähteä 3 päivän takia ajamaan 800 kilometriä, varsinkaan kun on joulu, niin halutaan olla kotona, käydä hakemassa kuusi, koristella se, tehdä joulupipareita, jouluruokaa sun muuta.

Ja nyt se anoppi tosiaan mököttää, ja syyttää minua tästä. Olen manipuloinut kuulemma mieheni ja lapseni häntä vastaan. Lapset itse pyysivät olla kotona ja olin heidän kannallaan, miehellä sen sijaan ei ollut väliä lähdetäänkö vai ei. 

Alkaa taas vituttamaan koko touhu, joka joulu pitäisi olla ravaamassa joka suuntaan. 7 vuoden ajan ollaan tätä tehty ja jos nyt halutaan viettää omassa kodissa joulu niin se on katastrofi! 

Anopilla on omakin perhe, 3 lasta ja mies, joten ei hän yksin joudu joulua viettämään! Hän on nuori anoppi, (47) jokainen lapsista on teini-ikäinen.

Mies vaan totesi, että anna anopin kiukutella, kyllä se siitä leppyy.. Ai ANOPPI LEPPYY? Mua saa syytellä minkä kerkee, ja anopin pitää tässä leppyä. Joo sori, tää menee nyt oikein motkotuksen puolelle.

Anteeksi vielä kerran, kun purkasin, jonnekkin tämä vitutus on saatava purettua..

[/quote]

Oi, nyt alkoi anoppihullun kulta-aika :D

Saamme lukea hänen moninaisiaan jouluvalituksia monta päivässä :D

Koska alat tehdä niitä aloituksia, että anopilla ei ole joulupöydässä tissiliivejä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja anoppihullun tuntee esim. siitä, että pitkä ja moninainen sepustus ja ainakin kaksi ekaa vastaa itselleen myönnellen aloitusta :D

Vierailija
24/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten pitäisi tehdä; anoppi kiukuttelee, anna kiukutella. Anoppii unohtaa kiukkunsa aikanaan ja leppyy, ei se ole sinun ongelmasi sen enempää kuin kiukuttelukaan. En ymmärrä miksi sinun pitää kiukutella siitä, että anoppia kiukuttaa?

Vierailija
25/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ja 4 vuotiaat haluvat olla joulun kotona...joopa joo. Hyvää maantaita...siitä se taas lähtee...

Vierailija
26/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:59"]

2 ja 4 vuotiaat haluvat olla joulun kotona...joopa joo. Hyvää maantaita...siitä se taas lähtee...

[/quote]

? Kyllä meillä 4-vuotias totesi, että haluaa olla joulun kotona. 2-vuotias ei nyt niinkään, että ehkä siinä sanoin väärin kun lapset. 2-vuotias ei ymmärrä vielä mitään, mutta 4-vuotias kyllä ymmärtää hyvinkin. Ja hän itse totesi, että haluaa olla kotona.

Lisäksi kyllä tämä aloitus on ihan tosi, enkä ole vastaillut itselleni. Äh, vitutus kasvaa entisestään.

Ja en ymmärrä itsekkään, miksi mun pitäisi anopin mielipiteistä välittää, mutta jotenkin haluaisin miellyttää kaikkia. Olen sen sortin ihminen, sitten lähden murehtimaan asioita entisestään, jos joku loukkaantuu perheemme valinnoista (lähinnä siis sukulaiset)

ap

Vierailija
27/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:54"]lähdettäisiin 24.päivä aamulla aikaisin, oltaisiin siellä joskus iltapäivällä

[/quote]

Missä maassa asut? Jos esim. Australiassa, josta löytyy suoraa, kuivaa aavikkotienpätkää tähän aikaan vuodesta, niin ehkä olettekin aamulähdön jälkeen iltapäivällä perillä. Suomessa et pysty ajamaan talvella kuin korkeintaan 80 km tunnissa (etkä sitäkään koko matkaa), joten 800 kilometriin menee optimistisestikin ajatellen vähintään 10 tuntia. Oletan myös, että te tarvitsette ruokaa ja vessataukoja, joten 12 tuntia kuulostaa oikeammalta.

Näin ollen teidän pitäisi ehkä lähteä kolmen aikaan yöllä liikkeelle ollaksenne iltapäivällä perillä.

Provoksi tämän juttusi siis totean. Miten täällä aina onkin näitä ihmisiä, jotka eivät pysty ajattelemaan asioita loppuun ennen kuin kehittelevät tarinoitaan.

Vierailija
28/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:56"]

Itsekästä. Ei ne LASTEN isovanhemmat ikuisesti elä ja jaksa joulua tehdä.

[/quote]

Ei niin, mutta ei anoppi silti voi olettaa, että joka joulu aletaan ravamaan siellä! Miksi anoppi ei voi ajaa sitä 800 kilometriä tänne jouluksi? Vastaus: koska hänen miehensä ei voi sietää koiria (on kissaihminen) ja meillä on koira. Ei jaksa kuulemma katsella haisevaa koiraa. Ja anoppi haluaa viettää perheen kesken joulun (vähän niinkuin mekin!), joten ei lähde ilman miestä! Anopin mies ei ole mieheni isä. 

ap

Vierailija
29/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein miehes käy kotonaan? Jos vain jouluisin kerran vuodess niin ymmärrän hyvin, että anoppi suuttui.

Vierailija
30/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule 14, tiedätkö että tästäkin maasta löytyy ihmisiä jotka oikeasti pystyvät lähtemään liikkeelle kello 3.00 tai 4.00. Toisille se on se aikainen aamu. Joillekin aikainen aamu on vasta jotain 7 - 8 välillä ja tuo kello 4 on vielä yö.

Että josko nyt tuon perusteella et provoksi väittäisi.

Sitä paitsi jos matkasta lähtöaamun osuus on moottoritietä, niin sekin helpottaa.

Vierailija
31/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:54"]lähdettäisiin 24.päivä aamulla aikaisin, oltaisiin siellä joskus iltapäivällä

[/quote]

Missä maassa asut? Jos esim. Australiassa, josta löytyy suoraa, kuivaa aavikkotienpätkää tähän aikaan vuodesta, niin ehkä olettekin aamulähdön jälkeen iltapäivällä perillä. Suomessa et pysty ajamaan talvella kuin korkeintaan 80 km tunnissa (etkä sitäkään koko matkaa), joten 800 kilometriin menee optimistisestikin ajatellen vähintään 10 tuntia. Oletan myös, että te tarvitsette ruokaa ja vessataukoja, joten 12 tuntia kuulostaa oikeammalta.

Näin ollen teidän pitäisi ehkä lähteä kolmen aikaan yöllä liikkeelle ollaksenne iltapäivällä perillä.

Provoksi tämän juttusi siis totean. Miten täällä aina onkin näitä ihmisiä, jotka eivät pysty ajattelemaan asioita loppuun ennen kuin kehittelevät tarinoitaan.

[/quote]

Asutaan lounais-suomessa, ja anoppi asuu rovanniemellä. Sinne ajaa n. 11 tuntia joo, mutta meidän aamu tarkoittaa klo 05.00 lähtemistä. eli oltaisiin perillä joskus klo 16.00 paikkeilla. Ja mulla iltapäivä tarkoittaa vielä klo 16.00. Ilta alkaa vasta klo 18.00. Tiellä on paljon motareita, joten sa paahtaa 100 km/tunnissa. Mutta jos takerrut tähän niin takerru toki, silti tämä aloitus on tosi. 

ap

Vierailija
32/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä perheitä, jotka koskaan ovat tällaista tehneetkään, eli ajaneet tuntitolkulla joulun viettoon ja vieläpä jouluaattona. Tuskin kovin kiva joulu lapsille. Hyvä, että vihdoin oivalsit sen itsekin.

Tuollaisen nuoren, ajattelemattoman anopin takia en kyllä todellakaan mieltäni vaivaisi. Eihän hän yksin jouluaan joudu viettämään.

Vierailija
33/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:12"]

Kuinka usein miehes käy kotonaan? Jos vain jouluisin kerran vuodess niin ymmärrän hyvin, että anoppi suuttui.

[/quote]

Käydään vuodessa n.5 kertaa ja yleensä ollaan viikko. Talvella ollaan melkein joka talviloma viikko käyty. Kesäisin käytetään 3 viikkoa kesäloma ajasta siihen, että ollaan anopillassa. 1 viikko omiin reissuihin, lisäksi mies on ottanut muutaman kerran palkattoman viikon. Itse olen hoitovapaalla, joten aikatauluni ei ole töistä kiinni. Anoppi käy lapsiensa kanssa meillä n. 3 kertaa vuodessa. Joten ei se ihan yhdestä kerrasta ole kiinni.

Lisäksi anoppi soittelee miehelle lähes joka toinen päivä ja puhuu 4 vuotiaan kanssa puhelimessa. 

ap

Vierailija
34/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:59"]

[/quote]

? Kyllä meillä 4-vuotias totesi, että haluaa olla joulun kotona. 2-vuotias ei nyt niinkään, että ehkä siinä sanoin väärin kun lapset. 2-vuotias ei ymmärrä vielä mitään, mutta 4-vuotias kyllä ymmärtää hyvinkin. Ja hän itse totesi, että haluaa olla kotona.

Lisäksi kyllä tämä aloitus on ihan tosi, enkä ole vastaillut itselleni. Äh, vitutus kasvaa entisestään.

Ja en ymmärrä itsekkään, miksi mun pitäisi anopin mielipiteistä välittää, mutta jotenkin haluaisin miellyttää kaikkia. Olen sen sortin ihminen, sitten lähden murehtimaan asioita entisestään, jos joku loukkaantuu perheemme valinnoista (lähinnä siis sukulaiset)

ap

[/quote]

Älä viitti enää, sut tunnistettiin jo =)

Vierailija
35/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto onkin ainoa tapa päästä paikasta a paikkaan b. 4-vuotias voisi jopa innostua matkasta junalla mummolaan.

Mutta hyvää joulua vaan teille kaikille, kiutelkaa keskenänne. Joulussahan kyse vain sukupolvien välisestä sodasta.

Vierailija
36/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on yksi niistä anopin lapsista ja ne kaikki kuulemma on teinejä. Silti teillä on lapsia hommattuna. :)

Vierailija
37/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:24"]

Sun mies on yksi niistä anopin lapsista ja ne kaikki kuulemma on teinejä. Silti teillä on lapsia hommattuna. :)

[/quote]

Huokaus. Anopilla on yhteensä 5 lasta. 3 kotona, kaksi maailmalla. Ne 3 lasta ovat teinejä. Mekään miehen kanssa mitään vanhoja olla, mies on sisaruksista vanhin, ikää 26-vuotta. 

Ja sinä ketä väität tuntevasi, kerro toki. Vaikka tänne moni muukin tekee aloituksia, ei tarkoita, että ne ovat kaikki saman aloittajan tekemiä, mutta ihan miten vaan!

ap

Vierailija
38/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:10"]

[/quote]

Ei niin, mutta ei anoppi silti voi olettaa, että joka joulu aletaan ravamaan siellä! Miksi anoppi ei voi ajaa sitä 800 kilometriä tänne jouluksi? Vastaus: koska hänen miehensä ei voi sietää koiria (on kissaihminen) ja meillä on koira. Ei jaksa kuulemma katsella haisevaa koiraa. Ja anoppi haluaa viettää perheen kesken joulun (vähän niinkuin mekin!), joten ei lähde ilman miestä! Anopin mies ei ole mieheni isä. 

ap

[/quote]

Ja tottahan te sen koiran ottaisitte jouluksi mukaan anoppilaan, kun tänä vuonna kaikki mahdolliset koiranhoitajat ovat syystä tai toisesta estyneitä, viettävät omat joulunsa poissa kotoa ja niin edelleen, eikö vaan? ;)

Vierailija
39/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:10"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ja tottahan te sen koiran ottaisitte jouluksi mukaan anoppilaan, kun tänä vuonna kaikki mahdolliset koiranhoitajat ovat syystä tai toisesta estyneitä, viettävät omat joulunsa poissa kotoa ja niin edelleen, eikö vaan? ;)

[/quote]

Koira on meidän perheenjäsen, tietenkin olemme ottaneet sen mukaan, se on yleensä hoidossa anopin isän luona, joka puolestaan rakastaa koiria. Anopin isä asuu lähellä anoppia (15 km), käymme koiraa moikkaamassa siellä ollessamme päivittäin, anopin isä on kutsuttu joulupöytään, hän tulee pariksi tunniksi ilman koiraa ja palaa takaisin koiran luokse. Ja kuten, sanoin hän tekee tämän ihan vapaaehtoisesti, nauttii koiran seurasta. Onko vielä jotain kysyttävää?

Pitääkö meidän tosiaan jättää koira jonnekkin tuntemattomille hoitoon anopin miehen takia? Ei helvetti, mä jotenkin oletin, että saan täältä myötätuntoa, mutta eipä näytä pahemmin heruvan. Kiitos kuitenkin niille asiallisille kommenteille, mitä on tullut. 

ap

Vierailija
40/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vietätte joulun oman perheen kesken! Mä en aio tavata sukulaisia ollenkaan jouluna, vietän joulun ystävieni kanssa. Jokainen tehköön joulustaan omanlaisensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä