Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jippii. Anoppi suuttui kun ei ajellakkaan sinne jouluna..

Vierailija
11.11.2013 |

Matkaa on siis 800 kilometriä, yleensä olemme jouluksi ajaneet sinne ja heti Tapanin päivänä takaisin kotiin. Ilmoitin tänään miehelle, että minä ja lapset emme ainakaan lähde ajamaan yhtikäs mihinkään tänä jouluna, haluamme viettää joulumme kerrankin kotona, eikä autossa matkustaen. No mies vaan totesi, että ok, mennään sitten loppiaisena ja soitti äidilleen. Tämä puolestaan veti herneet nenäänsä, ja totesi, että on se kumma, kun ei saa lapsenlapsiaan nähdä jouluna. Mies oli sanonut, että ei vain jakseta lähteä 3 päivän takia ajamaan 800 kilometriä, varsinkaan kun on joulu, niin halutaan olla kotona, käydä hakemassa kuusi, koristella se, tehdä joulupipareita, jouluruokaa sun muuta.

Ja nyt se anoppi tosiaan mököttää, ja syyttää minua tästä. Olen manipuloinut kuulemma mieheni ja lapseni häntä vastaan. Lapset itse pyysivät olla kotona ja olin heidän kannallaan, miehellä sen sijaan ei ollut väliä lähdetäänkö vai ei. 

Alkaa taas vituttamaan koko touhu, joka joulu pitäisi olla ravaamassa joka suuntaan. 7 vuoden ajan ollaan tätä tehty ja jos nyt halutaan viettää omassa kodissa joulu niin se on katastrofi! 

Anopilla on omakin perhe, 3 lasta ja mies, joten ei hän yksin joudu joulua viettämään! Hän on nuori anoppi, (47) jokainen lapsista on teini-ikäinen.

Mies vaan totesi, että anna anopin kiukutella, kyllä se siitä leppyy.. Ai ANOPPI LEPPYY? Mua saa syytellä minkä kerkee, ja anopin pitää tässä leppyä. Joo sori, tää menee nyt oikein motkotuksen puolelle.

Anteeksi vielä kerran, kun purkasin, jonnekkin tämä vitutus on saatava purettua..

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ne isovanhemmat jaksaa kitistä max. 10 joulua kotona vietetyistä jouluista, sen jälkeen niille kelpaa muutkin joulun pyhät yhdessäoloon. Turha taipua valituksen edessä tai ei ikinä saa viettää joulujaan kotona.sé

Vierailija
82/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 19:11"]

Juna ei taas ole hyvä vaihtoehto. Mikäli anopin tunnen hyvin, häneltä tulee lapsille lahjoja ihan älytön määrä. Joten niitä lahjoja on aika vaikea raahata junassa. Autoonkin niitten pakkaaminen tekee jo tiukkaa, koska koira tarvitsee kuitenkin oman tilansa takalaatikosta. 

ap

[/quote]

Sen autonkin saa siihen junaan mukaan.. Turusta Rovaniemelle auto + 2 aikuista on 141€. Tuskin saatte bensoja paljon halvemmalla. Ja lapset kai pääsevät maksutta kun ovat alle 6. Eli silloin maanantai-illalla hyppäätte yöjunaan ja aamulla olette auton kanssa perillä.

[/quote]

Kai huomiot, että tuo hinta on istumapaikoilla? En tiedä, saavatko lapset omat istumapaikat ilman ilman lippua (en ole matkustanut alle kouluikäisten aknssa junalla). Makuupaikoilla hinta onkin ihan toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai huomioitte, että tuo matkan pituus on pelkkä tekosyy. Ap viettäisi joulun vain oman pienen perheen kanssa,vaikka matka anopin luo olisi lyhyt. 

Vierailija
84/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi on 47v, niin kuinka vanha on miehesi? Kun jo 7 vuotta olette anopilla käyneet ja pari lastakin on. Teiniraskauksia?

Mutta aiheeseen, jokainen perhe viettää joulunsa niin kuin tykkää vaikka anopilla kasvaisi sen takia palkokasvi nenussa. Jos haluatte olla omassa kodissa, niin sitten olette. 

Vierailija
85/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleppa itsesi anopin tilalle ja oma lapsesi ei enää suostu tulemaan luoksesi jouluna? Mites se suu nyt pannaan kun annetaan ymmärrystä eikä enää syytelläkkään anoppia? Voisitko enää toimia itsekkäämmin?

Vierailija
86/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuinka moni täällä ehdottaa ap:tä perheineen lähtemään joko 23. päivä tai junalla. Eli siihen tyyliin, että anoppilaan on jouluksi mentävä. Viettävätkö nämä ehdottelijat joulunsa vanhemmillaan/anoppilassa?

Mun sympatiani ovat niin ap:n puolella: nauttikaa perhejoulusta kotona, käykää pidemmillä lomilla anoppilassa, jos siltä tuntuu. Mutta että ihana joulun aika pitäisi istua autossa pienten lasten kanssa.... ei mahdu mun kaaliini ei. En olisi varmasti alun perinkään suostunut sellaiseen järjestelyyn.

Vierailija
87/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:22"]

Ajatteleppa itsesi anopin tilalle ja oma lapsesi ei enää suostu tulemaan luoksesi jouluna? Mites se suu nyt pannaan kun annetaan ymmärrystä eikä enää syytelläkkään anoppia? Voisitko enää toimia itsekkäämmin?

[/quote]mikä ihmeen oletus se on, että lapset ovat vanhempiensa luona joulut täältä ikuisuuteen? kun on kyseessä pariskunta, on siinä helposti kahdetkin vanhemmat joiden luona pitäisi olla jouluna. Entäs sitten kun on lapsenlapsia? Tai heillä lapsia? Mihin heidän perheidensä pitää mennä? Siinä on jo tyrkyllä sellanen pataljoona mummoa ja isomummoa, että pakko kai se on joskus lopettaa?

Vierailija
88/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun oma muksumme on niin iso, että hänellä on oma perhe ja haluavat viettää joulunsa kotona, niin viettäkööt kaikessa rauhassa, en aio vaatia heiltä, että heidän pitää tulla käymään luonamme! Emme ole menossa edes omien vanhempieni luokse jouluna vaikka asuvat 30 kilometrin päässä. Vanhempani ymmärsivät tämän kun sanoin, että vietämme joulun kotona. Ei tarvinnut vääntää asiasta sen kummemmin! 

Anoppi oli miehen saadessaan 21-vuotias. Mies on 26-vuotias. Joten en nyt sanoisi, että on mistään teini raskaudestakaan kyse.. Voi tietenkin olla, että moni luokittelee parikymppisen vielä teiniksi..

ap

Vierailija
89/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajamisenhan voisi hoitaa myös. 23. Ja 27. Päivä. Ja voittehan ilmoittaa anopille että menette sinun vanhempiesi luo.

Vierailija
90/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajamisenhan voisi hoitaa myös. 23. Ja 27. Päivä. Ja voittehan ilmoittaa anopille että menette sinun vanhempiesi luo.

Vierailija
91/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, et ole rehellinen. Miksi pitkä tarina välimatkoista ym. kun et olisi mistään hinnasta lähtenyt anoppilaan, et edes omien vanhempien luo. Olet manipuloiva valehtelija!

Vierailija
92/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:41"]

Anopilla on omakin perhe, 3 lasta ja mies, joten ei hän yksin joudu joulua viettämään! Hän on nuori anoppi, (47) jokainen lapsista on teini-ikäinen.

[/quote]

Laskukaavoissa ei nyt jokin ihan täsmää, jos anopin kaikki lapset ovat teini-iässä. Joo ja en viitsi lukea kaikkia sataa viestiä tällä välillä siltä varalta että asia olisi kunnon provon malliin perusteltu ja toiseksi selitetty tällä välin. 

Mikäli juttu sattuisi olemaan oikeasta elämästä niin paras olla vain itse suuttumatta ja antaa mumman  47 vee möksöttää. Ei se kauan jaksa ja jos jaksaakin, niin omaa jalkaansa kaluaa, ei teidän.

Vierailija
93/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

77; onko sulla ongelmia? En ole ap, mutta olen aivan samaa mieltä että jokainen saa itse päättää mitä tekee, oli sitten joulu tai juhannus! Asu sitten anoppi naapurissa tai 800 km päässä. 77, mee hoitoon!

Vierailija
94/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, puhuit itsesi pussiin. Liekö sinulla edes perhettä!

Vierailija
95/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheella on lyhyet jäljet!

Vierailija
96/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:41"]

[/quote]

Laskukaavoissa ei nyt jokin ihan täsmää, jos anopin kaikki lapset ovat teini-iässä. Joo ja en viitsi lukea kaikkia sataa viestiä tällä välillä siltä varalta että asia olisi kunnon provon malliin perusteltu ja toiseksi selitetty tällä välin. 

Mikäli juttu sattuisi olemaan oikeasta elämästä niin paras olla vain itse suuttumatta ja antaa mumman  47 vee möksöttää. Ei se kauan jaksa ja jos jaksaakin, niin omaa jalkaansa kaluaa, ei teidän.

[/quote]

AP:han selitti, että yhteensä anopilla on 5 lasta, joista 2 asuu jo omillaan. 3 on teinejä, kai siis tästä uudesta perheestä.

Ja itse asiaan, ei minua ainakaan itseäni lapsena harmittanut vaikka ei joka joulu mummoloissa oltukaan. Matkaa ei ollut edes noin paljon, vain 350 km, mutta muistan, että useita jouluja vietettiin ihan oman perheen kesken. Ja välillä sitten vietettiin mummolajoulua, mikä oli sitten toisaalta kivaa, mutta rankkaa sen matkustamisen takia. Tässä tapauksessa matkaa on tuplaten, tosi hauskaa noiden kahden alle 5-vuotiaan kanssa varmaan matkata 11 tuntia mennen tullen, jos siis pääsee hyvällä kelillä ajamaan. Siihen lisänä joku lumipyry ja pyhien takia alennettu auraustiheys, niin matkaan alkaakin mennä sitten jo vaikka kuinka paljon aikaa...

Vierailija
97/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekäs ihminen ja näitä riittää. Välillä tuntuu, että ihmisillä pilalle hemmotellut ihmiset ovat vielä vastenmielisempiä kuin rahalla hemmotellut. Eli jotkut ovat vain tottuneet jonkinlaiseen "hoviin" ympärillään. Oma lapsi tässä toipuu leikkauksesta ja jos me jotain sukulaisia haluttaisiin nähdä niin bussilla körötettäisiin katsomaan. Kenelekkään hemmotellulle ei tule mieleen tulla katsomaan lasta meille ( on tärkeämpää tekemistä).

Vierailija
98/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään ymmärrä, miksi monien vastaajien mielestä on niin kamalaa, jos ap perheineen jää tällä kertaa kotiin joulun viettoon. Hehän ovat olleet anopin luona monena jouluna. Noin pitkän matkan ajaminen talvikeleillä on rankkaa. Eikä anoppi ole vanha mummo, joka joutuisi olemaan ihan yksin, hänellähän on perhe ympärillään. Sympatiat ap:lle.

Vierailija
99/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävät tuollaiset ap:n tapaiset ihmiset, joille vain oma itse on tarpeeksi hyvä ajatella. Toivon koko sydämestäni, että sinulla on sitten myöhemmin anopiksi tultuasi samanlainen miniä. Voi että me sitten kuuntelemme miniäsi kertomuksia sinusta! Kyllä metsä vasta mitä sinne huutaa.

Vierailija
100/105 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan odottanut vain kommenttia siitä, miten 800 km ei ole matka eikä mikään ja sen nyt ajaa päiväseltäänkin edestakaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi