Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka toisen puhelimen tutkiminen ihan normaalia parisuhteessa?

Vierailija
10.06.2023 |

Itse en antanut tutkia omaa puhelintani. Toisaalta minulla ei ole edes mitään mielenkiintoa tutkia miehenkään puhelinta. Mies taas alkoi heti kysellä, että mitä salattavaa minulla on puhelimessani jos hän ei voi sitä nähdä.

Puhuin asiasta yhden kaverini kansaa ja hänkin oli sitä mieltä, että kyllä puhelimet pitää antaa nähtäväksi molempien. Minä olen edelleen eri mieltä. Mutta kiinnostaa, että onko tämä joku yleinenkin käytäntö?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, se on rikos

Vierailija
2/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaveri ja toi mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä varoitusmerkki. Juokse!

Vierailija
4/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normikäytäntö ainakaan omassa ystäväpiirissäni. Oma puhelimeni on salasanan takana ja ymmärtääkseni puolison puhelimessa on kasvotunnistus. Ei tulisi mieleenkään pyytää näyttämään laitteita.

Vierailija
5/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tutkita.

Tosin mä ne miehen puhelimen ohjelmat ja päivitykset asennan... En silti ryntää lukemaan hänen viestejään puhelimen piipatessa.

Vierailija
6/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole.

Vierailija
7/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole.

Vierailija
8/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta yhdessä, enkä keksi mitään syytä, miksi minun pitäisi tutkia puolisoni puhelinta, tai hänen minun, koskaan niin ei ole käynyt. Esimerkiksi ystävieni viestit on vain minulle luettavaksi tarkoitettu. Yhteiset lapsemme kyllä tietävät puhelimeni koodin, koska välillä ovat esim pelanneet puhelimellani tai automatkalla kirjoittaneet karttaohjelmaan osoitteen puolestani, mutta en ole varma, tietääkö puolisoni koodin.

Vierailija
9/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että joku ystävistäni antaisi puolisonsa lukea viestittelyämme. En anna itsekään.

Vierailija
10/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo varmasti ihan normaalia niissä parisuhteissa joissa toiseen ei luoteta.

Tosin mikä järki sellaisessa parisuhteessa edes on olla, jossa ei toiseen voi luottaa ja/tai toinen ei luota sinuun? Se luottamus kun on ihan kaiken perusta.

Vierailija
11/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan.

Ei minunkaan puhelimessa mitään salaista tai salattavaa ole, mutta en silti koe tarpeelliseksi antaa sitä mieheni tutkittavaksi. Ja miksi se edes haluaisi tutkia? 

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: se joka parisuhteessa toista syyttää, yleensä syyllistyy itse niihin asioihin.

Vierailija
12/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile yhtään etteikö olisi ihan normaalia ja tavallista esim tuon joensuulais-pariskunnan suhteessa.

Vierailija
13/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seurustelukumppani vaatisi pääsyä puhelimeeni, avaisin sen ja antaisin hänen tutkia. Siellä ei ole mitään salattavaa. Kun hän ojentaisi puhelimen takaisin, lopettaisin suhteen luottamuspulan takia.

Vierailija
14/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mietityttää, mitä mies puhelimestani oikein ajattelee löytävänsä.

Vierailija
15/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan.

Ei minunkaan puhelimessa mitään salaista tai salattavaa ole, mutta en silti koe tarpeelliseksi antaa sitä mieheni tutkittavaksi. Ja miksi se edes haluaisi tutkia? 

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: se joka parisuhteessa toista syyttää, yleensä syyllistyy itse niihin asioihin.

Totta. Lisäksi se toisen mustasukkaisuutta/luottamuspulaa ei korjaa mikään eikä sillä toisaalta ole edes merkitystä, koska sellaisella parisuhteella ei vaan oikeasti tee mitään jossa ei luottamusta (enää) ole.

Vierailija
16/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Ei tulisi mieleenkään toisen puhelinta tai tietokonetta tutkia. Aikamoinen hälytysmerkki kyllä. Olehan varovainen tuollaisen tyypin kanssa.

Vierailija
17/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on selvä merkki siitä, että epäilee sinun pettävän. Kannattaa juosta, seuraavaksi alkaa rajoittamaan menemisiäsi. Viimeisenä jopa työnteko on kiellettyä, koska varmasti nusaiset pomoa siivouskomerossa.

Vierailija
18/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mietityttää, mitä mies puhelimestani oikein ajattelee löytävänsä.

Mitä sen on oikeasti väliä? Oikea ongelma kun on se, että mies ei sinuun luota ja sitä taasen ei ratkaise mikään muu kuin ero.

Vierailija
19/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seurustelukumppani vaatisi pääsyä puhelimeeni, avaisin sen ja antaisin hänen tutkia. Siellä ei ole mitään salattavaa. Kun hän ojentaisi puhelimen takaisin, lopettaisin suhteen luottamuspulan takia.

Minulla on työnantajan kustantama puhelin ja liittymä. Tekisin rikoksen, jos antaisin puolisolle vapaan pääsyn puhelimeeni.  Minulla ei ole salattavaa, mutta työnantajallani on ja firma on antanut puhelimen ja yhteydet minulle, eikä puolisolleni. 

Vierailija
20/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tarvetta selailla toistemme puhelimia mutta ei se kiellettyäkään ole. Joskus kun tulee viesti niin saatan kysyä että viitsitkö katsoa kun olet lähempänä tai toisin päin. Ei siis ole erikseen mietitty että pitäisi estää tai kieltää selailu mutta ei siihen ole mitään syytäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän