Jippii. Anoppi suuttui kun ei ajellakkaan sinne jouluna..
Matkaa on siis 800 kilometriä, yleensä olemme jouluksi ajaneet sinne ja heti Tapanin päivänä takaisin kotiin. Ilmoitin tänään miehelle, että minä ja lapset emme ainakaan lähde ajamaan yhtikäs mihinkään tänä jouluna, haluamme viettää joulumme kerrankin kotona, eikä autossa matkustaen. No mies vaan totesi, että ok, mennään sitten loppiaisena ja soitti äidilleen. Tämä puolestaan veti herneet nenäänsä, ja totesi, että on se kumma, kun ei saa lapsenlapsiaan nähdä jouluna. Mies oli sanonut, että ei vain jakseta lähteä 3 päivän takia ajamaan 800 kilometriä, varsinkaan kun on joulu, niin halutaan olla kotona, käydä hakemassa kuusi, koristella se, tehdä joulupipareita, jouluruokaa sun muuta.
Ja nyt se anoppi tosiaan mököttää, ja syyttää minua tästä. Olen manipuloinut kuulemma mieheni ja lapseni häntä vastaan. Lapset itse pyysivät olla kotona ja olin heidän kannallaan, miehellä sen sijaan ei ollut väliä lähdetäänkö vai ei.
Alkaa taas vituttamaan koko touhu, joka joulu pitäisi olla ravaamassa joka suuntaan. 7 vuoden ajan ollaan tätä tehty ja jos nyt halutaan viettää omassa kodissa joulu niin se on katastrofi!
Anopilla on omakin perhe, 3 lasta ja mies, joten ei hän yksin joudu joulua viettämään! Hän on nuori anoppi, (47) jokainen lapsista on teini-ikäinen.
Mies vaan totesi, että anna anopin kiukutella, kyllä se siitä leppyy.. Ai ANOPPI LEPPYY? Mua saa syytellä minkä kerkee, ja anopin pitää tässä leppyä. Joo sori, tää menee nyt oikein motkotuksen puolelle.
Anteeksi vielä kerran, kun purkasin, jonnekkin tämä vitutus on saatava purettua..
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 19:03"]
Ai helvetti että mua oksettaa ap:n kaltaiset itsekeskeiset omaa napaa kaivavat perseilevät idiootit!!! :( :( Meillä oli anoppilaan matkaa yli 1100km ja aina mentiin iloisina sinne, autolla. Meiltä anopin vei äkillinen sairaus liian nuoressa iässä, viimeiset viikot ajettiin yht 2200km joka viikonloppu, lähdettiin pe klo 14.30 (kun ehdin töistä kotiin) ja tultiin takaisin ma aamuna 05.30, (eli mies vei minut suoraan töihin) lapset nukkuivat autossa matkalla, mies piti palkattoman vapaan, että lapset sai sitten toipumispäivän... Jos minulla olisi edelleen anoppi, en miettisi hetkeäkään että matkustanko sinne 100, 200, 500, vai 1000km jouluks..
[/quote]Sua taitaa harmittaa kun olit niin tyhmä ettet itse tajunnu ettei sinne ole mikään pakko mennä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 19:11"]
Juna ei taas ole hyvä vaihtoehto. Mikäli anopin tunnen hyvin, häneltä tulee lapsille lahjoja ihan älytön määrä. Joten niitä lahjoja on aika vaikea raahata junassa. Autoonkin niitten pakkaaminen tekee jo tiukkaa, koska koira tarvitsee kuitenkin oman tilansa takalaatikosta.
ap
[/quote]
Sen autonkin saa siihen junaan mukaan.. Turusta Rovaniemelle auto + 2 aikuista on 141€. Tuskin saatte bensoja paljon halvemmalla. Ja lapset kai pääsevät maksutta kun ovat alle 6. Eli silloin maanantai-illalla hyppäätte yöjunaan ja aamulla olette auton kanssa perillä.
[/quote]Kokeilin huvikseni vr:n nettikaupasta neljällä matkustajalla, maksoi 336€, mutta joulunaluspäivät oli monet jo loppuun myyty. Koira tuo omat haasteensa junamatkaan, ei saa joka hyttiin viedä. Junassa kulkevaan autoon ei sitten passaa jättää mitään jäätyvää matkan ajaksi jne.
Oletan, että vanhempasi ovat onnellisia, kun eivät joudu näkemään sinua jouluna.
quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:37"]
Siinä vaiheessa, kun oma muksumme on niin iso, että hänellä on oma perhe ja haluavat viettää joulunsa kotona, niin viettäkööt kaikessa rauhassa, en aio vaatia heiltä, että heidän pitää tulla käymään luonamme! Emme ole menossa edes omien vanhempieni luokse jouluna vaikka asuvat 30 kilometrin päässä. Vanhempani ymmärsivät tämän kun sanoin, että vietämme joulun kotona. Ei tarvinnut vääntää asiasta sen kummemmin!
Anoppi oli miehen saadessaan 21-vuotias. Mies on 26-vuotias. Joten en nyt sanoisi, että on mistään teini raskaudestakaan kyse.. Voi tietenkin olla, että moni luokittelee parikymppisen vielä teiniksi..
ap
[/quote]
Ap:lle toivotan pitkää ikää ja ilkeitä miniöitä ja vävyjä ja välinpitämättömiä lapsia ja lapsenlapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:41"]
Anopilla on omakin perhe, 3 lasta ja mies, joten ei hän yksin joudu joulua viettämään! Hän on nuori anoppi, (47) jokainen lapsista on teini-ikäinen.
[/quote]
Laskukaavoissa ei nyt jokin ihan täsmää, jos anopin kaikki lapset ovat teini-iässä. Joo ja en viitsi lukea kaikkia sataa viestiä tällä välillä siltä varalta että asia olisi kunnon provon malliin perusteltu ja toiseksi selitetty tällä välin.
Mikäli juttu sattuisi olemaan oikeasta elämästä niin paras olla vain itse suuttumatta ja antaa mumman 47 vee möksöttää. Ei se kauan jaksa ja jos jaksaakin, niin omaa jalkaansa kaluaa, ei teidän.
[/quote]
AP:han selitti, että yhteensä anopilla on 5 lasta, joista 2 asuu jo omillaan. 3 on teinejä, kai siis tästä uudesta perheestä.
Ja itse asiaan, ei minua ainakaan itseäni lapsena harmittanut vaikka ei joka joulu mummoloissa oltukaan. Matkaa ei ollut edes noin paljon, vain 350 km, mutta muistan, että useita jouluja vietettiin ihan oman perheen kesken. Ja välillä sitten vietettiin mummolajoulua, mikä oli sitten toisaalta kivaa, mutta rankkaa sen matkustamisen takia. Tässä tapauksessa matkaa on tuplaten, tosi hauskaa noiden kahden alle 5-vuotiaan kanssa varmaan matkata 11 tuntia mennen tullen, jos siis pääsee hyvällä kelillä ajamaan. Siihen lisänä joku lumipyry ja pyhien takia alennettu auraustiheys, niin matkaan alkaakin mennä sitten jo vaikka kuinka paljon aikaa...
[/quote]Oikeesti, sehän on vähän tyhmää lähteä joululiikenteeseen liukastelemaan ja riskeeraamaan perhettään tuonne liikenteeseen. Joulu on fiksua viettää kotona ja huika joulutervehdys netin kautta.