Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää kiltit ostako viinaa Joululahjaksi!

Vierailija
11.11.2013 |

Kohta tulee taas firman Joulupullot,toverien konjakkipullot lahjapakkauksessa ja vaimolle likööri,perheelle punaviini. Viekää vaikka herkkukori tai perheelle peli,älkää kannustako viinan juomiseen. Tämäkin Joulu on monelle lapselle ikävistä ikävin kun vanhemmat näitä lahjaviinojaan nauttivat.

Se ei tarkoita että he olisivat kuivin suin jos ette osta,mutta kun viette perheelliselle lahjaksi alkoholia te osoitatte että hyväksytte sen juomisen ja se sosiaalinen hyväksyntä on Suomessa suuri tekijä juomiselle. Kun tupakoinnista tuli paheksuttua tupakointi väheni merkittävästi. Paheksukaa myös alkoholia,osoittakaa esimerkillänne että arvostatte toisianne enemmän kuin konjakkipullon verran! Minun miehen firma ostaa joka Joulu Joulukorin missä on koko perheelle evästä,juotavaksi glögiä. Arvostan mieheni firmaa suuresti ja säälin esimiehiä jotka sortuvat ostamaan työntekijöilleen alkoholia. Se on suora viesti työnantajalta työntekijälle,eikä sitä sovi vähätellä. 

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 14:57"]

Outoa tässä keskustelussa on monen muun asian lisäksi se, miksi alkoholia kohtuudella nauttivat puolustavat ja selittelevät juomisiaan niskakarvat pystyssä?

Ei minulla ainakaan ole tarve selitellä juomiani, niiden määriä tai mahdollista juomattomuuttakaan palstalla tai oikeassakaan elämässä sen kummemmin kuin päivittäisiä espressoannoksiani.

[/quote]

Tässä on vain nyt yritetty rautalangasta vääntää ettei kaikki ole mustavalkoista, kohtuukäyttäjä ei kännää eikä ole alkoholisti.

Vierailija
142/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se useimmiten ole niin päin, että absolutisteilta tivataan syytä juomattomuuteen, jos ei ole lopettanut juomista alkoholiongelman vuoksi. Se on minusta käsittämätöntä. Näkeehän se palstallakin monesti, kun joku pyytää sopivia tekosyitä olla juomatta, kun esim. on raskaus alkuvaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tässä keskustelussa on monen muun asian lisäksi se, miksi alkoholia kohtuudella nauttivat puolustavat ja selittelevät juomisiaan niskakarvat pystyssä?

Ei minulla ainakaan ole tarve selitellä juomiani, niiden määriä tai mahdollista juomattomuuttakaan palstalla tai oikeassakaan elämässä sen kummemmin kuin päivittäisiä espressoannoksiani.

[/quote]

Näin juuri. Yhtä outoa on se, että kun seurueessa suurin osa juo alkoholia, siltä, joka ei juo, odotetaan perusteluja juomattomuudelleen. Siis miksi täällä pitää ylipäätään jatkuvasti olla perustelemassa sitä, miksi juo tai ei juo? Älytöntä!

Vierailija
144/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta taitaa löytyä syy sille, miksi absolutisteja pidetään usein tiukkapipoisina tuomitsijoina.

Vierailija
145/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 15:27"]

Eiköhän se useimmiten ole niin päin, että absolutisteilta tivataan syytä juomattomuuteen, jos ei ole lopettanut juomista alkoholiongelman vuoksi. Se on minusta käsittämätöntä. Näkeehän se palstallakin monesti, kun joku pyytää sopivia tekosyitä olla juomatta, kun esim. on raskaus alkuvaiheessa.

[/quote]

Tämä kyllä valitettavasti pitää paikkansa. Tai eihän sitä tarvitse olla absolutistikaan, mutta aina, jos ei halua ottaa alkoholia, joku on kysymässä miksi. Aiemmin, kun itse join enemmän, en kyllä muista koskaan joutuneeni selittämään kenellekään, miksi otan alkoholia.

Enkä kyllä muista tunteneeni tarvetta puolustellakaan juomistani niille, jotka eivät juoneet, niin kuin täällä moni näyttää tuntevan.

Vierailija
146/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä saa olla, jos vie viinaksia perheelle, joka ei osaa alkoholia käyttää. Kohtuu juojilla eri asia.

Vierailija
147/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 15:27"]

[/quote]

Tämä kyllä valitettavasti pitää paikkansa. Tai eihän sitä tarvitse olla absolutistikaan, mutta aina, jos ei halua ottaa alkoholia, joku on kysymässä miksi. Aiemmin, kun itse join enemmän, en kyllä muista koskaan joutuneeni selittämään kenellekään, miksi otan alkoholia.

Enkä kyllä muista tunteneeni tarvetta puolustellakaan juomistani niille, jotka eivät juoneet, niin kuin täällä moni näyttää tuntevan.

[/quote]

Minulta ei ole koskaan kysytty miksi kieltäydyn alkoholista enkä ole itsekään kysynyt keneltäkään. En ole myöskään sivustaseuraajana koskaan törmännyt moiseen ilmiöön. Millaisia kavereita teillä on jos tälläinen kysymys tulee esiin? En tajua... Ihan kuin alkaisi tivaamaan miksi joku juo nyt kokista eikä vettä, maitoa tai vaikka fantaa.

Vierailija
148/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas meinasin, että riipaisin jouluna oikein kunnon kännin. Ihan vaan sen takia, koska muihin juhlapyhiin pitää aina väkisin se alkoholi ja humalanhakuinen juominen liittää, mutta joulu on ainut pyhä jolloin suomalaiset yrittävät epätoivoisesti ottaa fiksusti. En siis kuitenkaan toteuttaisi tätä suunnitelmaa kuin kahdestaan mieheni kanssa. Muutenkaan kun en alkoholia juuri käytä, niin ei olisi muilla kivaa katseltavaa.

Vierailija
149/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:31"]

Vain köyhäperse-Suomessa ostetaan alkoholia joululahjaksi, koska se on niin kallista ja konjakin tai viskin juonnista saa vähän niinkuin arvostusta.

Ihmeellinen lahja vielä tuntien suomalaisen kännihakuisuuden.

t. ulkosuomalainen

[/quote]

Väärin! Myös Keski- ja Etelä-Euroopassa yleinen lahja, jopa yleisempi. (vrt. Saksa ja Italia). Että heippa vaan wannabe-ulko-maalainen...eiku...

Vierailija
150/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiltit ostako hajukynttilöitä Joululahjaksi!

Kohta tulee taas firman Joulukynttilät, toverien hajukynttilät lahjapakkauksessa ja vaimolle vaniljainen, perheelle kanelintuoksuinen. Viekää vaikka herkkukori tai perheelle peli, älkää kannustako kynttilöisen polttoon. Tämäkin Joulu on monelle lapselle ikävistä ikävin kun kynttilät aiheuttavat hengitysvaikeusia.

Se ei tarkoita että he olisivat kynttilättä jos ette osta,mutta kun viette perheelliselle lahjaksi kynttilöitä te osoitatte että hyväksytte sen polttamisen ja se sosiaalinen hyväksyntä on Suomessa suuri tekijä pienhiukkasesiintymille. Kun tupakoinnista tuli paheksuttua tupakointi väheni merkittävästi. Paheksukaa myös hajukynttilöitä, osoittakaa esimerkillänne että arvostatte toisianne enemmän kuin kynttilän verran! Minun miehen firma ostaa joka Joulu Joulukorin missä on koko perheelle evästä,juotavaksi glögiä. Arvostan mieheni firmaa suuresti ja säälin esimiehiä jotka sortuvat ostamaan työntekijöilleen hajukynttilöitä. Se on suora viesti työnantajalta työntekijälle,eikä sitä sovi vähätellä. 

Vierailija
151/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speyside-viskejä, calvadosta ja pinot noiria, kiitos!

Vierailija
152/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:10"]

Minulta ei ole koskaan kysytty miksi kieltäydyn alkoholista enkä ole itsekään kysynyt keneltäkään. En ole myöskään sivustaseuraajana koskaan törmännyt moiseen ilmiöön. Millaisia kavereita teillä on jos tälläinen kysymys tulee esiin? En tajua... Ihan kuin alkaisi tivaamaan miksi joku juo nyt kokista eikä vettä, maitoa tai vaikka fantaa.

[/quote]

Miten olet onnistunut moiselta ilmiöltä välttymään? Eiväthän ne omat kaverit mitään kysele. Ne on ne työkaverit, puolitutut ja täysin vieraat, joiden mielestä minun pitää perustella heille, miksi lasissani on alkoholitonta juomaa. Vähän nuorempana, kun useimmiten join, mutta jos edessä oli aikainen aamuvuoro, en ottanut alkoholia, vakka tykkäsin silloinkin lähteä baariin. Silloin yhden jos toisenkin juttelemaan tulleen miehen juomat meni väärään kurkkuun, kun heille selvisi, että minä juon pelkkää vichyä tai limpparia.

Vierailija
153/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:10"]

[/quote]

Miten olet onnistunut moiselta ilmiöltä välttymään? Eiväthän ne omat kaverit mitään kysele. Ne on ne työkaverit, puolitutut ja täysin vieraat, joiden mielestä minun pitää perustella heille, miksi lasissani on alkoholitonta juomaa. Vähän nuorempana, kun useimmiten join, mutta jos edessä oli aikainen aamuvuoro, en ottanut alkoholia, vakka tykkäsin silloinkin lähteä baariin. Silloin yhden jos toisenkin juttelemaan tulleen miehen juomat meni väärään kurkkuun, kun heille selvisi, että minä juon pelkkää vichyä tai limpparia.

[/quote]

Kyllä mun työkaveritkin joskus ottavat punkkua, joskus oluen ja joskus taas tuoremehun tai veden, kukaan puolituttu ei varmaan edes kehtaisi moista kysyä saati sitten vieraat. Ihan rehellisesti, KUKAAN ei ole koskaan kysynyt miksi otan vaikka limsan enkä lonkeroa. 

Vierailija
154/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahhaaa, kyllä on viina suomalaiselle naiselle ongelma. Aamulla olen heittänyt provosoivan viestin tänne ja näköjään olette jaksaneet melkein koko työpäivän puolustella oikeuttanne juoda viinaa :DDDD

Vai ei suomalaiset ole juoppoja :DDDDD

Vierailija
155/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri siksi, kun se on heille ongelma :D

Olen jo monena vuotena heittänyt tänne joulun alkoholiavauksen ja joka vuosi mammat aivan raivopäinä puolustavat oikeuttaan juoda viinaa :DDD

Ja näin tulee olemaan tulevinakin vuosina. Mammat vetää herneen nenään, aivan kuin joku veisi näiden reppanoiden punkkupullon.

Vähänkö on säälittävää :DDD

Vierailija
156/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:53"]

Ahahhaaa, kyllä on viina suomalaiselle naiselle ongelma. Aamulla olen heittänyt provosoivan viestin tänne ja näköjään olette jaksaneet melkein koko työpäivän puolustella oikeuttanne juoda viinaa :DDDD

[/quote]

No jos vähän jaksat tarkemmin lukea tämän keskustelun sisältöä, niin huomaat ettei se viina itseasiassa ole mikään ongelma suomalaisille... Mistä tuo nainen tuli? Onhan täällä miehiäkin.

Vierailija
157/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:53"]

[/quote]

No jos vähän jaksat tarkemmin lukea tämän keskustelun sisältöä, niin huomaat ettei se viina itseasiassa ole mikään ongelma suomalaisille... Mistä tuo nainen tuli? Onhan täällä miehiäkin.

[/quote]

harva asia suomalaisella mammalla herättää näin suuria tuntoja, että jaksaa päivän jauhaa oikeudestaan tissuttaa punkkua jouluaattona :D

Ja joka joulu sama homma :D

Sen takia sanon, että suomalaiset on todella juntteja juomatapoineen. En voi uskoa, että minkään muunmaalaiset jaksaa jauhaa vuodesta toiseen oikeudestaan juoda jouluaattona ja vannoa, että parin lasin viiniä, sidukkojen, konjakin, glögin  jälkeen en taatusti ole humalassa ja perkele nyt olkaa juoppojen lapset hiljaa, kun ette ymmärrä, että meillä ainakaan ei juoda :DDD

Vierailija
158/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viina ei olisi suomalaisille ongelma, sitä varmaan myytäisiin ruokakaupoissa ja paljon halvemmalla. Nykyinen viinisiepposukupolvi vaan on keksinyt uuden tavan perustella ryyppäämistään: viini kruunaa hyvän ruoan! Niinpä niin..:D

Vierailija
159/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, se mielenterveyspotilas ehti jo tähänkin ketjuun!

Vierailija
160/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 17:03"]

harva asia suomalaisella mammalla herättää näin suuria tuntoja, että jaksaa päivän jauhaa oikeudestaan tissuttaa punkkua jouluaattona :D

Ja joka joulu sama homma :D

Sen takia sanon, että suomalaiset on todella juntteja juomatapoineen. En voi uskoa, että minkään muunmaalaiset jaksaa jauhaa vuodesta toiseen oikeudestaan juoda jouluaattona ja vannoa, että parin lasin viiniä, sidukkojen, konjakin, glögin  jälkeen en taatusti ole humalassa ja perkele nyt olkaa juoppojen lapset hiljaa, kun ette ymmärrä, että meillä ainakaan ei juoda :DDD

[/quote]

Oletko ikinä edes jutellut näiden "muunmaalaisten" kanssa heidän juomistavoistaan? minä olen vuosien aikana istunut iltaa jos jonkinlaisessa pöytäseurueessa ja ihmisten kotona. Hämmästyttävän useasti esimerkiksi avattusta ruokaviinistä aletaan selittämään, että "otetaan nyt tämän kerran kun on kerran ihan arkivieraita. Ei me nyt yleensä arkena juoda..." Itse olen aina ollut, että ihan fine, kukin tyylillään, mutta monesti kuulee jotain selittelyjä alkoholipullon avaamiselle. Tämä on tosin vain minun kokemukseni.