Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää kiltit ostako viinaa Joululahjaksi!

Vierailija
11.11.2013 |

Kohta tulee taas firman Joulupullot,toverien konjakkipullot lahjapakkauksessa ja vaimolle likööri,perheelle punaviini. Viekää vaikka herkkukori tai perheelle peli,älkää kannustako viinan juomiseen. Tämäkin Joulu on monelle lapselle ikävistä ikävin kun vanhemmat näitä lahjaviinojaan nauttivat.

Se ei tarkoita että he olisivat kuivin suin jos ette osta,mutta kun viette perheelliselle lahjaksi alkoholia te osoitatte että hyväksytte sen juomisen ja se sosiaalinen hyväksyntä on Suomessa suuri tekijä juomiselle. Kun tupakoinnista tuli paheksuttua tupakointi väheni merkittävästi. Paheksukaa myös alkoholia,osoittakaa esimerkillänne että arvostatte toisianne enemmän kuin konjakkipullon verran! Minun miehen firma ostaa joka Joulu Joulukorin missä on koko perheelle evästä,juotavaksi glögiä. Arvostan mieheni firmaa suuresti ja säälin esimiehiä jotka sortuvat ostamaan työntekijöilleen alkoholia. Se on suora viesti työnantajalta työntekijälle,eikä sitä sovi vähätellä. 

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:32"]

Mietitäänpä... Suurin osa suomalaisista ei mene turvakotiin eikä juo itseään tolkuttomaan humalaan, varmaan sinäkin tunnet muutaman sellaisen suomalaisen, eikö totta? Osa suomalaisista ja osa ulkomaalaisista taas joutuu turvakotiin koska läheinen juo ja silloinhan ongelma on niissä alkoholin suurkuluttajissa(suomalaisissa tai ulkomaalaisissa) eikä niissä jotka eivät juo lainkaan tai juovat vähän.

[/quote]Taitaa olla aika monelle turvakotiin "pakenijalle" vain tapa järjestää joulu lapsille. Miehen kännääminen ei eroa normiviikonlopusta mitenkään, mutta jouluna turvakodissa on järjestetty jouluateria ja jouluohjelmaa, joten miksipä sitä ei käyttäisi hyödykseen. Osa jopa suunnittelee joulunsa sinten että pari yötä turvakodissa järjestyy kivasti.

Vierailija
82/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki absolutistit ovat niin ilkeitä ja yksinkertaisia, kuin tästä keskustelusta voisi päätellä, olen iloinen siitä, että meidän perheessä lasillinen hyvää viiniä kuuluu jouluaterialle. Ja saatetaan ottaa kahvin kanssa myös konjakkiakin, kamalaa! Alkoholi on ongelma monessa perheessä, mutta ei pidä yksinkertaistaa asioita väittämällä, että kaikki, jotka joskus alkoholia nauttivat, ovat ongelmakäyttäjiä. Niinkuin ei oikeasti usko, että kaikki absolutistit olisivat vittumaisia ja yksinkertaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin nyt näiltä jotka manaavat alkoholin nauttimisen menevän kännäykseksi aina ja kaikilla että syövätkö he itse suklaata? Jos syövät niin miten muka voi ottaa jouluaterian päälle pari kolme suklaakonvehtia? Eikö se väkisinkin mene siihen että pitää tunkea kerralla koko konvehtirasia naamaan? Jos ei niin miten se viini muka eroaisi suklaasta?

Vierailija
84/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:37"]

Tässä nyt on taas useampi kuin vaan se yksi puoli. Tottahan on se että monessa perheessä alkoholi aiheuttaa ihan oikeasti ongelmia, ja tapahtuu niin että mies ajaa muijan ja mukulat hankeen aattoillan päätteeksi (tai miksei muija aja miestäkin). Mutta näissä tapauksissa on ihan sama tuleeko firmalta tai asiakkaalta pullo tai kaks, siellä juodaan kuitenkin, ja ihan turha kenenkään tulla neuvomaan että "voi juoda lasillisen silloin, toisen tuolloin".

Toisaalta taas jos ongelmaa alkoholin suhteen ei ole, se on ihan hyvä lahja, toisaalta kuitenkin kannattaa ehkä antaa viini- ym. lahjoja vain niille joiden TIETÄÄ osaavan sitä käyttää - yleensä varmaan pomo tai asiakas ei sitä voi tietää ja saattaa tahtomattaan aiheuttaa ties millaisen perhetragedian.

[/quote]

Väärässä olet,oletko edes tutkinut tätä asiaa? Minäpä olen ja akan hankeen ajo on ääripää. Pahimmat tuhot pitkällä aikavälillä tulee niissä perheissä missä alkoholi on osa arkea ja se malli siirretään lapsille. Ne hankeen ajetut vaimot ovat usein raittiita ja pääsevät joko hengestään tai eroon juoposta miehestä,ja juopon lapsi kääntyy isäänsä/äitiään vastaan ja "kapinoi" useammin raittiudella kuin alkoholisoitumalla jos edes toinen vanhempi on raitis. Pahiten kärsivät lapset joiden molemmat vanhemmat ottavat alkoholia päivittäin ilman että siitä seuraa hankeen ajo,sillä kukaan ei auta näitä lapsia.

Heidät on tuomittu elämään vanhempiensa elämä: Käyttämään alkoholia joka vknloppu/häissä/juhlissa/juhlapyhinä. Koska omatkin vanhemmat niin tekee ja silti ovat "normaaleja" niin miksipä en minäkin! :) Ettekö oikeasti näe mitä te teette? Olen onnellinen että sain kotoa mallin missä alkoholi ei näyttelee mitään roolia elämässäni,ja JOULUPÖYDÄSSÄ on juomana anopin omatekoinen mehu ja maito. Lasten kanssa juodaan kaikki samaa ja ruuan päätteeksi mennään koko perhe treenaamaan. Luuletteko että lapsemme ottavat mallia kaverin porukoista jossa alkoholia otetaan joka perjantai? He eivät ymmärrä sitä,eikä treenit ja alkoholi sovi yhteen. Me lasketaan ja luetaan lasten kanssa,askarrellaan ja urheillaan,alkoholi estäisi tekemästä niitä asioita joista nautitaan.

Kas kummaa kun teinikapinaan ei kuulukaan alkoholi automaattisesti,kapinoida voi muutenkin. Lapseni parhaat ystävät ovat raittiista perheestä harrastusten parista,kavereita on muitakin mutta heillä eivät halua kyläillä koska siellä on kuulema ilmapiiri huono. Nuoret ymmärtävät että on siistimpää olla raitis. Kukaan kunnon poika ei huoli tyttöä joka juo ja päinvastoin.

Raittiina eläminen on vaan niin paljon antoisampaa,Suomessa ei vaan tätä vielä ymmärretä koska juuremme ovat niin lähellä meitä. Ehkä sadan vuoden päästä tilanne on parempi,mutta av palstan perusteella jos pitää sanoa niin IT alalla on sitten pahimmat juopot,kun lapset näkee että päivät täytyy istua tietokoneella ja alkoholi kuuluu elämään!

[/quote]

Onpas taas ihmeellisen sekava vuodatus, pakko silti kommentoida. Isolle osalle alkoholi ei ole ongelma ja esim. viini on ruokajuoma siinä kuin jollekin maito tai mehu, tosin itse en ymmärrä miksi joku haluaa "pilata" ruokanautinnon juomalla maitoa tai mehua, ajattelen näiden ihmisten olevan pääosin niitä, jotka syövät nakkeja, eineksiä ja sikanautaa.

Tulee mieleen tästä ja muutaman muun kirjoituksesta, että nämä ko. henkilöt eivät itse uskalla ottaa edes sitä lasillistakaan jottei vaan lähde homma lapasesta. Ja tämän varjolla sitten tuomitaan kaikkien muidenkin alkoholinkäyttö vaikka itse ei osata.

Vierailija
85/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:27"]

Te olette uskomattoman ilkeitä. Onneksi en ole teidän lapsenne. Meillä ei ole alkoholiongelmaa koska ei käytetä,eikä olla edes uskovaisia.:) Me vaan nautitaan ja rentoudutaan ilman viinaa ja kyllähän tämän ketjun vastaukset jo osoittaa sen että tälle aloitukselle oli aihetta.:)

T: ap

[/quote]

Voi ap. ei se ole ilkeyttä, jos tuollainen jeesustelu ja holhoaminen alkaa ärsyttämään.

Mä en oikeasti usko, että niissä perheissä, joissa viina on ongelma, se meininki muuttuu suuntaan tai toiseen jonkun firman lahjapullon takia.

Oma työnantajani ei lahjo työntekijöitään mitenkään, miehen kyllä fiksummin kuin viinalla. Eli en itsekään pidä viinalahjoja kovin järkevinä, mutta ei ne oikeasti tätä ongelmaa suuntaan tai toiseen sysää.

Vierailija
86/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole missään tavannut näin voimakasta alkoholivastaisuutta kuin AV:lla, joka juhlapyhän alla alkaa tämä kamala vänkääminen ja ilkeily. Ilmeisesti johtuu lestadiolaisten / muiden uskovaisten suuresta määrästä? Ei kyllä uskoisi, että tuollainen pilkkaaminen kuuluu uskovaisen ihmisen elämänarvoihin. Ei täällä absolutisteja tylytetä ollenkaan samalla tavalla.

Itse asiaan, mielestäni alkoholi on periaatteessa ihan ok lahja, vaikken sitä itse kellekään ostakaan, jos en ole varma millainen ihminen on kyseessä, koska en tosiaan halua ruokkia ongelmakäyttäjää ja toisaalta absolutistilla lahjani menisi täysin hukkaan.

Esimerkiksi yrityslahjoina hienommat viinit, konjakit ja muut pullot sen sijaan ovat mielestäni täysin sopivia. Kyseessähän on lahja työntekijälle eli aikuiselle, ei perheelle. Tottakai alkoholi aiheuttaa joillakin myös ongelmia, mutta en itse usko että lahjapullojen puuttuminen muuttaisi radikaalisti näiden perheiden tapoja, viinaa saa Alkosta ihan yhtä lailla. Toisille (esim itselleni) paljon pahempi lahja on vaikkapa suklaa, koska en pysty säästelemään sitä (toisin kuin alkoholia) ja jouluna tulee muutenkin syötyä niin paljon että en tarvitsisi yhtään enempää houkutuksia. 

Mitä tulee näihin älyvapaisiin juttuihin siitä miten kaikki alkoholi on pahasta, niin en jaksa edes kommentoida muuta kuin että alkoholi on juoma muiden joukossa, suurina määrinä ei kovin terveellistä kuten ei vaikkapa se suklaakaan tai moni muukaan asia. Ihmisiä ja nautinnoista pitäviä kun olemme, näitä asioita kuitenkin mielihyvällä nautimme. Kännääminen lasten nähden ei ole sopivaa mutta viinilasin tai konjakkihömpsyn voi kyllä ottaa ilman sen kummempaa juopumista ja eiköhän niitä tilanteita itse kullekin tule jolloin lapset ovat vaikkapa hoidossa ja silloin voi nautiskella enemmänkin. Ja, niin kummallista kuin se voi olla, on myös meitä lapsettomia jotka saatamme joskus vetää isommatkin humalat ihan hyvällä omatunnolla, kenenkään siitä kärsimättä. Höllätkää ja live and let live, hyvät naiset. 

Vierailija
87/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:43"]

Mä en itse henkkoht ymmärrä miten se alkoholi on niin erikoinen ja hieno asia. Hienosti syömiseen tuntuu kuuluvan alkoholi, muuten ei olla syöty tarpeeksi hienosti. Ja aikuiset ovat ihan täpinöissään viineistä ja konjakki/liköörihömpsyistä. Itse en pidä alkoholin mausta, joten kun sitä vierailulla tuputetaan, niin voin lasillisen ottaa, mutta olen helpottunut kun voin vaihtaan veteen tai parempaan alkoholittomaan juomaan.

[/quote]

Samaa mieltä. Meilläkin on kokeiltu miten viini ja mm. jouluruoka kuuluu yhteen... ne ei kuulu yhteen ja ruoka maistuu melko paskalle moisen paskajuoman kanssa.

Siksi vain maitoa, kotikaljaa ja lapsille limsaa jos haluavat. Ja jouluruoka pääsee näillä juomilla kunnolla oikeuksiinsa.

[/quote]

Sanoisitko suoraan esimerkiksi viininviljelijäperheelle että heidän sen vuoden satonsa ja viininsä ovat "paskajuomaa"? Arvostaisit heidän työtään ja osaamistaan sillä tavalla?

[/quote]

Kyllä voin sanoa, koska en pidä viineistä alkuunkaan. Miksi sitä ei voisi sanoa?

Vierailija
88/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:55"]

Mä en itse henkkoht ymmärrä miten se alkoholi on niin erikoinen ja hieno asia. Hienosti syömiseen tuntuu kuuluvan alkoholi, muuten ei olla syöty tarpeeksi hienosti. Ja aikuiset ovat ihan täpinöissään viineistä ja konjakki/liköörihömpsyistä. Itse en pidä alkoholin mausta, joten kun sitä vierailulla tuputetaan, niin voin lasillisen ottaa, mutta olen helpottunut kun voin vaihtaan veteen tai parempaan alkoholittomaan juomaan.

[/quote]

Samaa mieltä. Meilläkin on kokeiltu miten viini ja mm. jouluruoka kuuluu yhteen... ne ei kuulu yhteen ja ruoka maistuu melko paskalle moisen paskajuoman kanssa.

Siksi vain maitoa, kotikaljaa ja lapsille limsaa jos haluavat. Ja jouluruoka pääsee näillä juomilla kunnolla oikeuksiinsa.

[/quote]

Sanoisitko suoraan esimerkiksi viininviljelijäperheelle että heidän sen vuoden satonsa ja viininsä ovat "paskajuomaa"? Arvostaisit heidän työtään ja osaamistaan sillä tavalla?

[/quote]

Kyllä voin sanoa, koska en pidä viineistä alkuunkaan. Miksi sitä ei voisi sanoa?

[/quote]

Eli viininviljelijät ovat mielestäsi paskaporukkaa? Samoin voisi kai sitten keliaakikko haukkua vehnänviljelijän työtä paskaruoaksi tai laktoosi-intolerantti voisi haukkua maitotilallisen tuotteet paskajuomaksi, niinkö? Tiedoksesi vain, kaikki työ on arvokasta ja maanviljely on raskasta työnä tuotteesta riippumatta enkä itse muutenkaan haukkuisi mitään elintarviketta paskaksi. Mistä tuollainen käytös oikein kumpuaa?

Vierailija
89/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:19"]

[/quote]

[/quote]

Olet siis varma että kaikissa perheissä syödään sitä samaa jouluruokaa kuin teilläkin? Meillä ei esim. harrasteta jouluna silliä, silakkaa, kinkkua, lipeäkalaa tai herneitä mutta meillä on (mm.) savulohta, raputerriiniä, graavilohta, kalkkunaa, marinoituja vihanneksia, bataattilaatikkoa, poronpaistia ja juustotarjotin. Miksi viini ei näiden kanssa sopisi?

[/quote]

Nuo eivät kyllä ole perinteisiä jouluruokia, mutta jokainenhan taaplaa tyylillään. Miksi noiden kanssa ei sopisi maito tmv. alkoholiton?

Meilläkin syödään erilaisia kaloja perinteisten jouluruokien lisäksi, mutta ei niiden alas saamiseksi viiniä tarvitse. Onko alunperin lohen kanssa lappalaiset ym. nauttineet aikoinaan viiniä? Tuskin. Viini ei ole suomalainen juoma ja harvoin sopii täällä minkään ruuan kanssa.

Vierailija
90/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä, miten ruuan voisi pilata juomalla maitoa tai mehua, kuten joku yllä kirjoittaa, puhumattakan vedestä. Taitaa olla silloin surkeasti kokattu ruoka, jos sen juomalla voi pilata.

Itse en kertakaikkiaan pidä viineistä. Alkoholijuomista maistuu vain olut mutta ruuan kanssa juon mieluiten vettä.

Vierailija
91/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:50"]

Tulee mieleen tästä ja muutaman muun kirjoituksesta, että nämä ko. henkilöt eivät itse uskalla ottaa edes sitä lasillistakaan jottei vaan lähde homma lapasesta. Ja tämän varjolla sitten tuomitaan kaikkien muidenkin alkoholinkäyttö vaikka itse ei osata.

[/quote]

Tämä mullekin tulee ensimmäisenä mieleen. Esimerkkinä aiempi keskustelija, joka spekuloi, että yhden konjakkilasillisen (6cl) jälkeen alettaisiin heti miettimään jatkopaikkaa ja kaipaamaan lisää alkoholia. Ehkä joissain piireissä joo, mutta ei kaikissa. Moni osaa juoda ruuan kanssa sen lasillisen ilman, että tuntee tarvetta tyhjentää koko viinikaappi.

Vierailija
92/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli viininviljelijät ovat mielestäsi paskaporukkaa? Samoin voisi kai sitten keliaakikko haukkua vehnänviljelijän työtä paskaruoaksi tai laktoosi-intolerantti voisi haukkua maitotilallisen tuotteet paskajuomaksi, niinkö? Tiedoksesi vain, kaikki työ on arvokasta ja maanviljely on raskasta työnä tuotteesta riippumatta enkä itse muutenkaan haukkuisi mitään elintarviketta paskaksi. Mistä tuollainen käytös oikein kumpuaa?

[/quote] No, paska on hieman voimakas sana, oikeasti en käyttäisi sitä itsekään. Viini on kuitenkin mielestäni todella surkea juoma ja onneksi Suomessa ei niitä kasvakaan. Marjaviinejä kyllä tehdään, mutta edelleenkin minulta ne jäävät hyllyyn.

Vierailija
93/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] No, paska on hieman voimakas sana, oikeasti en käyttäisi sitä itsekään. Viini on kuitenkin mielestäni todella surkea juoma ja onneksi Suomessa ei niitä kasvakaan. Marjaviinejä kyllä tehdään, mutta edelleenkin minulta ne jäävät hyllyyn.

[/quote]

Siis, rypäleitä ei kasva :)

Vierailija
94/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 12:00"]

Minä en kyllä ymmärrä, miten ruuan voisi pilata juomalla maitoa tai mehua, kuten joku yllä kirjoittaa, puhumattakan vedestä. Taitaa olla silloin surkeasti kokattu ruoka, jos sen juomalla voi pilata.

Itse en kertakaikkiaan pidä viineistä. Alkoholijuomista maistuu vain olut mutta ruuan kanssa juon mieluiten vettä.

[/quote]

Itse en kertakaikkiaan pidä maidosta enkä oluesta(enkä lonkerosta enkä kirkkaista...) juon vettä tai joskus viiniä. Miksi sinun makusi olisi se ainut oikea ja minun makuni on väärä?

Vierailija
95/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:48"]

"Miten muuten kaikki ranskalaiset lapset? Ovatko hekin traumatisoituneita kun näkevät vanhempiensa juovan alkoholia joulupöydässä?"

Ranskassa viiniä ei edes lasketa alkoholiksi. Sitä saa ruokakaupasta eikä sen juominen tai juomattomuus aiheuta kenessäkään ihmetystä.

[/quote]

Ranskassa ei kännätäkään, kuten Suomessa. Ero on juuri siinä.

[/quote]

En minä kännää Suomessakaan joten..? Mieheni ei kännää, vanhempani eivät kännää, veljeni perhe ei kännää, isovanhempani eivät kännää ja muita meillä ei jouluna olekaan paikalla mikä on ongelma?

[/quote]

No ketähän ne mammat lapsineen on sitten, jotka jouluna menee turvakotiin.

Varmaan jotain ulkomaalaisia, kun suomalaiset ei ryyppää.......

[/quote]

Mietitäänpä... Suurin osa suomalaisista ei mene turvakotiin eikä juo itseään tolkuttomaan humalaan, varmaan sinäkin tunnet muutaman sellaisen suomalaisen, eikö totta? Osa suomalaisista ja osa ulkomaalaisista taas joutuu turvakotiin koska läheinen juo ja silloinhan ongelma on niissä alkoholin suurkuluttajissa(suomalaisissa tai ulkomaalaisissa) eikä niissä jotka eivät juo lainkaan tai juovat vähän.

[/quote]

Turvakotiinhan just yleensä MENNÄÄN. Toiset rouvat menee jouluna kylpylään, toiset menee turvakotiin. Ohase kiva, että on joulunviettopaikka jo katottuna. <3

Vierailija
96/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 87/88 viinirypälevastaisuus on todella omituista... 

Vierailija
97/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, meille kyllä käy viini/konjakkipullo lahjaksi, tykkään kun kaapissa on jotain aina varalla jos joskus tulee mieli ottaa lasillinen. Ymmärrättekö? Lasillinen. Vaikkapa kun katsoo jotain elokuvaa tai lukee kirjaa. Tai nauttii muuten vaan olostaan. Mieliteko tulee noin 2-3 kertaa kuukaudessa, ehkä tämä on jonkunlainen keskiarvo. Silloin otan lasillisen ja that's it. Saatan jopa ottaa sen keskellä päivää lasten nähden :)

Vierailija
98/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 12:00"]

[/quote]

Kyllä. Vai, että maidolla tmv. vastaavalla pilataan ruuan maku :D. Onhan se hienoa kuvitella olevansa joku kulinaristi tai nautiskelija, kun oikein viiniä laitetaan kurkusta alas puoliväkisin, kun se on niin hienoa ja trendikästä.

Olut minunkin mielestä sopii paremmin ja joku joulu olenkin sitä juonut jouluruuan painikkeeksi.

Vierailija
99/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 12:11"]

Tämä 87/88 viinirypälevastaisuus on todella omituista... 

[/quote]

Miksi? Jos ei pidä alkuunkaan viineistä?

Vierailija
100/163 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon jos huvittaa ja ihan niin paljon kuin huvittaa. Paskat minä nakkaan siitä, että näkeekö lapset vai ei. Ei vain kiinosta. Koskaan en ole kännissä riehunut tai tehnyt mitään tyhmää. Sitä ollaan sitten vain kännissä. En vain yksinkertaisesti välitä mikä on tuomittavaa tai kamalaa juomista.