YLIAIKAISTEN PINO
Hei!
Heinämasujen juttuja olen lueskellut mutten koskaan saanut aikaan pinoutua vaikka mieli teki. Tämä massu alkaa olemaan aika kypsähtänyt. Viikkoja tänään tasan 41. Olisi mukava pinoutua muiden pitkän kaavan kautta kulkevien kanssa :) Paljonko teillä on viikkoja? Mulla siis 41. miten odotus sujuu eli kestääkö fysiikka ja polla? Itselläni ei merkkiäkään siitä että tämä lapsi joskus syntyisi ja hermot on riekaleina... ei siis suppareita ym. Ja sitten olis ihan hirvittävän kiva kun kuulisi milloin olette vihdoin päässeet synnyttämään ja miten kaikki tapahtui. Eli siis vieläkö joku synnyttää näillä viikoilla nopeasti??? itse olen jo ihan vakuuttunut että käynnistämään joudutaan. Kertokaa ihmeessä kuulumisia ja fiiliksiä. Ainakin mun päätäni helpottaisi tietää että en ole tälläkään hetkellä yksin tässä tilanteessa!
Kommentit (46)
kävin tänään yliaikaiskontrollissa 41+2 ja lääkärin tutkimuksen jälkeen alkoi supistella kipeesti. Nyt on tullut 5-10 min. välein et jospa nyt :)
sweet77, toivottavasti lähti synnytys käyntiin =)
Siivous ja sauna koettu tänään... Ei näytä auttavan. Eilen kotiutui sairaalasta tuttuni jolla lalskettu aika tänään. Täytyy sanoa että onnittelin pikkaisen vaisusti... Siis toki oli iloinen, mutta oli pakko sanoa että omia hermoja raastaa nyt sen verta että olin vähän kade.
Viideltä aamulla heräsin siihen että lorahti ihan vesimäistä, kirkasta vuotoa puolisen desiä. Herättelin miehen että nyt taisi olla lapsivettä. Sen jälkeen tuli jonkin verrran veristä vuotoa. Soitin synnytysosastolle, mistä käskettiin tulla katsottavaksi. Siellä sitten otettiin sydänkäyrää ja testailtiin kaikkea. Lapsivettä ei enää valunut ja kätilön tekemä pumpulitikkutesti näytti ettei olisi lapsivettä! Olin ihan ihmeissäni että voiko valkovuoto tosiaan olla sellaista... No, meidät ohjattiin vielä lääkäriin, joka teki yliaikaiskontrollin, joka mulla olisi muuten ollut maanantaina. Hän totesti, että lapsen pää on niin hirmuisen alhaalla, että se voi blokata lapsiveden tihkumisen! Ja hän oli sitä mieltä että kuvaukseni perusteella kyse on ollut kuitenkin lapsivedestä, joka on makuuasennossa päässyt lapsen pään ohi. Kumma juttu. (ja neuvolastahan on aina sanottu että jos tulee lapsivettä niin side kastuu jatkuvasti... ei sitten välttämättä pidäkään paikkansa.) Kohdunkaula oli mulla vain hiukan pehmentynyt, mutta ei sen enempää edistynyt.
Koska lääkäri ja kätilö eivät olleet ihan varmoja lapsivedestä, eikä mitään tulehdusta ollut ja vauvalla oli kaikki hienosti, pääsin vielä kotiin. Huomenaamulla pitää mennä sydänkäyrään tarkistettavaksi. Ja tietysti pitää mennä jo aiemmin jos tulee vielä " lorahduksia" .
Jouduimme odottelemaan lääkäriä melkein kolme tuntia, kun niillä oli juuri vuoronvaihto ym. joten iltapäivä onkin nyt mennyt nukkuessa.
Olen tosi toiveikas, että synnytys voisi kunnolla alkaa huomisaamuun mennessä, kun tuli jo veristä vuotoa ja luultavasti lapsivettä. Lisäksi lääkärin tekemä tutkimus voisi vauhdittaa. Ja edelleen on etova olo.
t. Toiveikas Hatti 41+4
Toivottavasti olette jo vauvanne saaneet. Oma synnytykseni käynnistettiin lauantaina ja tuloksena maailmaan syntyi aivan ihana tyttövauva!
eipä edelleen mitään tuntemuksia vaikka eilen tuli taas pitkällä lenkillä käytyä sekä tänään. Minäkin taidan kokeilla tänään jonkinlaista ässä päivää kun olis saunailta ja siivottavakin olisi...
Piispa, paljon onnea pikku-miehestä =))
Uskon että on rasittavaa kun on supistuksia jotka tihenee ja sit loppuukin, olisipa itselläni edes niitä mutta kun ei ole, eikä muitakaan oireita joita toisilla on. Hassua kun välillä tulee aateltua että onko tässä raskaana ollenkaan ;)
Ajoittain tunnen masennusta kun vain odottaa ja odottaa, mutta sitten taas yritän ajatella että nautin nyt vielä miehen kanssa kahdenhetkisestä ajasta kun vielä voi nauttia, pian se on mennyttä aikaa. Ihana asia on myös se että ilmat ovat viilentyneet, jaksaa paremmin!
Mutta nyt siivoamaan!
Katia 41+1