Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokaluokkalaisen tytön "paras" kaveri hylkäsi yllättäen

Vierailija
16.09.2020 |

Eli meidän tyttö on kaveerannut epäsäännöllisen säännöllisesti luokkalaisensa tytön kanssa jo päiväkodista asti. Tämä kaveri yleensä tosi mukava mutta sitten se toinen puoli.. Valehtelee aika paljon tai äitinsä ainakin sanonut näin. Sitten hänellä tosi inhottava tyyli aina suosia tiettyä kaveria jonkin aikaa, sitten kääntää täysin selkänsä tälle aivan yhtäkkiä ilman syytä. Näin siis tehnyt tytölleni jo pienempänä mutta luulin että olisi jo oppinut empatiakykyä ja harkintaa tähän ikään mennessä . Tytöt olivat yhdessä tosi tiiviisti koko kesän, tämä kaveri välillä lähestulkoon asui meillä, tuli aina ruokapöytään, veimme uimaan, oli monta kertaa yötä jne. Sitten aivan yhtäkkiä ilmoitti tytölleni että on nyt toisen paras kaveri ja kohtelee tyttöäni kuin ilmaa eikä kuulemna mahdu porukkaan kolmanneksi. Äitiään nämä lasten asiat ei tunnu paljon kiinnostavan. Onko tämmöinen kuinka tavallista ja miten itse suhtautuu sitte? Itse ajattelisin jos oma lapseni toimisi näin että pitäisin kyllä suht pitkän luennon siitä miten niitä kavereita ja muita ihmisiä kohdellaan kauniisti.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on tosi hauskaa kun ihmiset ajattelee lasten olevan viattomia. Mun tunteman ekaluokkalaisen on tyttö, huippuluokan psykopaatin alku. Koko ajan valehtelee ihan kaikesta, valikoi itselleen viikon bestistä, opelle on niin enkelimäinen ja halaa joka päivä yms. On hurmaava enkeli hetken ja pelottava monsteri seuraava. manipuloi toisia lapsia riitelemään ja muutenkin yrittää aiheuttaa draamaa kaikkialla. Äiti on ihan sokea tälle kaikelle uskoo vaan lapsen sanaa kun ethän sä äidin pikku mussukka tekis sellasta? 

Vierailija
82/83 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni nuo olivat tyttöjen kesken aika tavallisia kuvioita tuossa iässä, valitettavasti. Mulle yksi tyttö teki noin ekan luokan lopussa. Päätin että hankin muita kavereita enkä ota häntä mukaan. Vuosia myöhemmin nähtiin ja pyydettiin molemmin puolin anteeksi, mutta huvittavaa oli että hänen äitinsä muisti tarinasta kuulemma vain toisen puolen. Eli sen, että hänen tytärtään ei otettu mukaan pihaleikkeihin koska minä en halunnut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta se on tosi hauskaa kun ihmiset ajattelee lasten olevan viattomia. Mun tunteman ekaluokkalaisen on tyttö, huippuluokan psykopaatin alku. Koko ajan valehtelee ihan kaikesta, valikoi itselleen viikon bestistä, opelle on niin enkelimäinen ja halaa joka päivä yms. On hurmaava enkeli hetken ja pelottava monsteri seuraava. manipuloi toisia lapsia riitelemään ja muutenkin yrittää aiheuttaa draamaa kaikkialla. Äiti on ihan sokea tälle kaikelle uskoo vaan lapsen sanaa kun ethän sä äidin pikku mussukka tekis sellasta? 

Lapset ne vasta julmia ovatkin. Mun elämäni hirveintä aikaa oli peruskoulu, varsinkin alakoulu. Jotenkin ne karseimmat tyypit jatkoivat eri polkuja, eikä heidän roolinsa ole ollut sen jälkeen niin suuri minun elämässäni koska heidän kanssa ei ole pakko olla niin tiiviisti tekemisissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi