IS: Työnhakijan pitää aktiivimalli kakkosessa käydä TE-toimistossa alkuvaiheessa kahden viikon välein.
Hallituksen tavoitteena on saada aktiivimalli kakkosellaan työllisyyspakettiinsa 9 500 lisätyöllistä.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä kieltäytyjille sellainen karenssi etteivät saa edes toimeentulotukea. Ystäväni sadattelee sitä, kun he eivät saa porukkaa siivouspuolelle ja sitten muut tekijät joutuvat loppuunpalamisen partaalla tekemään hommia ilman vapaita. Kukaan ei tienaa siellä alle kahta tonnia kuussa, eli varmasti palkalla tulee toimeen ja vaatimuksetkin on laskettu minimiin. On kumma jos ei 200 000 asukkaan kaupungista, jossa on viisimeroinen määrä työttömiä löydy muka esim viittä kriteerit täyttävää työnhakijaa. Kyllä on työkkärinkin rekrytoimenpiteissä jotain pahasti pielessä.
Ja ihan sama miten paljon tulee alapeukkuja. Puhun pelkkää totta ja en voi mitään, jos se jollekulle tekee kipeää.
Minä terve 40 vuotias korkeasti koulutettu nainen olen hakenut lisätyöksi vaikka mitä töitä, mutta rekrytoijat eivät halua palkata minua. Olen vuosia tehnyt opiskeluiden ohessa siivoamista ja kassahommia ja tekisin nytkin, mutten kelpaa. Miksi ulkomaalainen korkeasti koulutettu kelpaa näihin ja minä en?
Varastotöitäkin olen hakenut.Näin meillä pääkaupunkiseudulla.
Tuolla kieliopin taitamisella et todellakaan ole mikään korkeakoulutettu. Itse kirjoitan paljon paremmin toisen asteen opiskelupohjilla.
Vierailija kirjoitti:
Saitte mitä äänestitte (naisista valtaosa äänestää vihreitä, demareita ja vasemmistoliittoa). Ehkä seuraavalla kerralla äänestätte jotain muuta puoluetta tai laitatte aku ankan siihen äänestyslippuun.
Vasemmisto ei ole työttömän ystävä.
Näköjään mikään puolue ei ole. Maassa on puolimiljoonaa työtöntä ja muutama kymmenentuhatta työpaikkaa. Silti työttömyys on jotenkin työttömien syytä. Sillä että kyykytetään sama millä nimikkeellä ei tuo lisää työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vasemmiston äänestäjä ja inhoan kaikenlaista köyhien kyykytystä ja turhaa nöyryytystä, mutta aina kun luen näitä ketjuja alkaa myöskin ärsyttämään tämä rutina.
Itse olen myös ollut työttömänä ja minusta oli ihan hyödyllistä käydä työkkärissä. Sain aina positiivista palautetta työllistymissuunnitelmastani ja yhdessä mietimme olisiko hyödyllistä suorittaa vaikka jotain lupakortteja tms.
Voi kun kivaa: TE-virkailija sai sisältöä päiväänsä ja sinä hyvän mielen. Löytyikö myös työpaikka tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitte mitä äänestitte (naisista valtaosa äänestää vihreitä, demareita ja vasemmistoliittoa). Ehkä seuraavalla kerralla äänestätte jotain muuta puoluetta tai laitatte aku ankan siihen äänestyslippuun.
Näköjään mikään puolue ei ole. Maassa on puolimiljoonaa työtöntä ja muutama kymmenentuhatta työpaikkaa. Silti työttömyys on jotenkin työttömien syytä. Sillä että kyykytetään sama millä nimikkeellä ei tuo lisää työpaikkoja.
Totta. Se taisi olla Hesarin kommenttiketjussa muutama vuosi sitten, kun joku kehotti äänestämään vasemmistoliittoa ja joku toinen vastasi, että luuletko oikeasti, että vasemmistoliittoakaan kiinnostaa muu kuin oma etu. - Työttömät ovat kaikkien silmissä epäihmisiä tai ainakin jollain tapaa vajaita tai laiskoja, joita pitää paimentaa ja potkia. Perusongelmaa eli työpaikkojen vähyyttä ei osata korjata. Siksikin on helpompaa tehdä näennäistoimenpiteitä. Ja varmaan jotkut saavat kiksejäkin työttömien nöyryyttämisestä.
Maksaako työkkäri matkakulut?
Mitä jos ei ole autoa?
Vierailija kirjoitti:
Hirveä huuto ja raivo siitä että kahden viikon välein pitää käydä työkkärissä :D Voi luoja.
Kummallista, kun aikuiset ihmiset eivät pidä holhouksesta ja jostain aivan turhanpäiväisestä pompottelusta.
Vierailija kirjoitti:
Aika kohtuutonta vaatia, että työtön matkustaa kymmeniä kilometrejä työkkäriin. Mulla matkaa olisi 80km. Autoa ei ole ja julkiset ei kulje. Ehkäpä valtio kustantaa taksimatkat, nii saadaan silläkin työllistettyä ihmisiä.
Tapaamiset voidaan hoitaa myös etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aina voi jättää ilmoittautumatta työttömäksi työnhakijaksi ja elellä onnellisena vähennetyllä tt-tuella. Rahan menetys on pieni hinta siitä, ettei tarvitse kikkailla työkkärin kanssa. Ja rahaa voi leikkauksesta huolimatta jäädä enemmän käteen kuin jäisi työttömän työkkärissä kruisaillessa.
Eihän tt tukea edes saa jossei ole työkkärissä.
Kyllä saa. Sitä vain alennetaan rangaistuksena siitä, ettei ole hoitanut "työllisyyttä edistävää" toimintaa. Täysin ilman rahaa ei Suomen laki salli ketään jätettävän.
TYÖTTÖMYYS
KORVAUS
Mikä helvetin "ilmainen raha"?
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa paskaa kokkareitten, kepulaisten ja muiden aivovammaisten outojen ja lapsellisten tarpeiden tyydyttämiseksi. Tuo ei lisää maahamme yhtään työpaikkaa. Paitsi tietysti te-suojatyöpaikkoja tarvitaan lisää.
Jessus, ihan kahden viikon välein joudut käymään lähiöpubista työkkärissä, se ihan epistä. Nyt kriisiapua ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika kohtuutonta vaatia, että työtön matkustaa kymmeniä kilometrejä työkkäriin. Mulla matkaa olisi 80km. Autoa ei ole ja julkiset ei kulje. Ehkäpä valtio kustantaa taksimatkat, nii saadaan silläkin työllistettyä ihmisiä.
Itse olet asuinpaikkasi valinnut, älä valita. Vai pitäisikö sinut yksityiskyydillä kotoa hakea? mihin kelloaikaan mahtaisi sopia? olisko kahvi ja pieni eväskin valtion maksettava sinulle kun nälkähän tuossa jo tulee.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako työkkäri matkakulut?
Mitä jos ei ole autoa?
Työmarkkinatuki on sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on kantaväestön vihollinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet asuinpaikkasi valinnut, älä valita. Vai pitäisikö sinut yksityiskyydillä kotoa hakea? mihin kelloaikaan mahtaisi sopia? olisko kahvi ja pieni eväskin valtion maksettava sinulle kun nälkähän tuossa jo tulee.
Sekö on työttömän syy että työkkäreitä ei ole enää joka kunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkään ei tule tuomaan yli viisikymppisille töitä.
Huhujen mukaan TE-toimisto palkkaa uutta väkeä.
Joo, mutta ei 50+ ikäisiä. Ei ainakaan viime haussa keväällä kun palkkasivat 100 uutta virkailijaa.
60 §
Valtioneuvosto
Valtioneuvostoon kuuluu pääministeri ja tarvittava määrä muita ministereitä. Ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia.
Kuinka mahtanee tämäkään perustuslain osa toteutua? Työttömiltä vaaditaan sitä ja tätä mutta ministereinä voi olla rikollisia ja mitään osaamattomia likkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun työtön muuttaa kaupunkiin työkkärin lähettyville sinä huudat työttömän saamasta asumistuesta ja siitä miksi työttömät saa asua kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain nyt töitä neljän vuoden työttömyyden jälkeen ja olen tyytyväinen, etten joudu todistamaan tätä typeryyttä. Te-toimiston järjestelmä on auttamatta tehoton, sillä se perustuu massojen kontrollointiin ja ohjaamiseen. Nyt tätä vain lisätään.
Kansainvälisellä työkokemuksella (15 v), korkeakoulututkinnolla ja neljän kielen hallinnalla sain osoituksen kierrätyskeskukseen (6 kk palkatonta harjoittelua), muutaman vientialan työtarjouksen (palkaton harjoittelu) ja koulutustarjouksen hanttihommiin. Ihana ihminen tuolla kierrätyskeskuksessa sanoi suoraan, ettei heillä ole tarjota mitään työllisyyttä edistävää minulle ja ihmetteli ko. "tarjousta".
Yhtään 3kk:n soittoa en te-toimistolta saanut. Yhteydenotot ovat olleet lähinnä omia tiedustelujani kirjaamon kautta. Niihin ei aina edes vastattu. Kerran ei velvoittavaan tapaamiseen vastuuhenkilö saapunut paikalle (kuulemma järjestelmävirhe).
4 vuotta työttömänä - oikeastiko et itse huomannut, että jossain oli ongelmia?
Kiva käydä juttelers niiden merkonomi tätien kanssa työkkäris, ei siitä kyllä mitään apua ole.
Ei sitä eläkettä työtön saa, vaikka olisi sairauksia. Paperilla sitä työkykyä aina löytyy.