Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotona vauvaa hoitavan äidin lapsi pitää olla pk.ssa 8h/pv

Vierailija
16.09.2020 |

Sitten äiti valittaa että lapsi ei haluaisi lähteä päiväkotiin. Eikö nyt riittäisi joku 4-6h päivässä.

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä virikehoitoa. Kyllä on tullut monta kertaa töissä mieleen että miksi niitä lapsia tehdään jos ei jakseta itse myös hoitaa?

Vierailija
2/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua syyllistettiin kun vein nelivuotiasta kolmeksi tunniksi kerhoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä virikehoitoa. Kyllä on tullut monta kertaa töissä mieleen että miksi niitä lapsia tehdään jos ei jakseta itse myös hoitaa?

Niin, voisihan kaikki äidit jäädä kotiin töistä sillä hetkellä kun lapsia saa. Sinulla ei tietenkään ole lapsia (eikä olisi muuten töitäkään!) kun kerran töissä käyt, etkä hoida lapsiasi.

Vierailija
4/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on totaalisen loppu? Monet lapset (varsinkin isommat) viihtyvät kyllä ihan hyvin päiväkodissa, jopa sen 8 tuntia. Ymmärrän hyvin, että on vaikea keksiä koko päiväksi mielekästä puuhaa isommalle jos haluaisi vain nukkua tms. Jäähän vielä illat, viikonloput ja muut vapaat yhteistä aikaa. Sairastelujen takia varmaan käytännössä paljon kotona kuitenkin.

Vierailija
5/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minua syyllistettiin kun vein nelivuotiasta kolmeksi tunniksi kerhoon...

Kyllä lapsetkin tykkäävät toisten lasten seurasta. Varhaiskasvatuksesta en osaa sanoa mitään, kun en ole sitä itse saanut. Äiti oli perhepäivähoitaja ja me omat lapset kasvettiin kotona, mutta kyllä mekin kerhoissa käytiin.

Vierailija
6/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voisihan kaikki äidit jäädä kotiin töistä sillä hetkellä kun lapsia saa. Sinulla ei tietenkään ole lapsia (eikä olisi muuten töitäkään!) kun kerran töissä käyt, etkä hoida lapsiasi.

Tässähän äiti on kotona. Ei töissä. Ja lapsi silti kokopäivähoidossa.

Vierailija
7/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsella pitää olla ikäistään seuraa.

Kotona hän on vain vanhempiansa kanssa ja seuraa äidin vauvanhoitoa.

Lapsi ei kasva sosiaalisuuteen ollenkaan.

Ei opi leikkimään ja olemaan muiden lapsien kanssa ja saattaa jopa alkaa pelätä muita lapsia.

Ei myöskään tutustu niin paljon ympäröivään maailmaan.  Päiväkodit käyvät lastenteattereissa, kirjastossa, metsäretkillä, museoissa.

Juuri siksi, että lapsi saa virikkeitä ja monipuolisia kokemuksia.

Vierailija
8/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsella pitää olla ikäistään seuraa.

Kotona hän on vain vanhempiansa kanssa ja seuraa äidin vauvanhoitoa.

Lapsi ei kasva sosiaalisuuteen ollenkaan.

Ei opi leikkimään ja olemaan muiden lapsien kanssa ja saattaa jopa alkaa pelätä muita lapsia.

Ei myöskään tutustu niin paljon ympäröivään maailmaan.  Päiväkodit käyvät lastenteattereissa, kirjastossa, metsäretkillä, museoissa.

Juuri siksi, että lapsi saa virikkeitä ja monipuolisia kokemuksia.

Ei siellä tqrvitse koko päivää olla!

Vierailija
9/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut lapset viihtyisivät paremmin kotona, mutta ainakin yli 3-vuotiaista suurin osa kaipaa sen verran tekemistä ja saman ikäistä seuraa, että kotona samalla vauvaa hoitava äiti ei kykene sitä välttämättä antamaan.

Vierailija
10/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Ei työssäkäyvä äitikään itse hoida lastaan.

Vierailija
11/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempi on kotona niin kyllä silloin pitäisi hoitaa.

Vierailija
12/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ikinä tietää toisen tilannetta, joten parempi pitää mölyt mahassa. Et voi tietää, vaikka äiti olisi niin väsynyt/masentunut että tukkapölly isommalle olisi jatkuvasti lähellä. Silloin pitää etsiä heti helpotusta sinne missä mahdollista, hiljalleen elpyä ja katsoa uudestaan niitä päiväkotitunteja kun on paremmassa voinnissa. Päinvastoin kuin moni luulee, niin sen sijaan että ennustaisi etukäteen miten itse reagoi vauvan kanssa valvominen ja isomman uhma -yhdistelmään, niin vastuullisinta vanhemmuutta on tunnistaa omat rajat sillä hetkellä kuin ne paukkuvat, ja tehdä asialle jotain.

Vierailija
13/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ikinä tietää toisen tilannetta, joten parempi pitää mölyt mahassa. Et voi tietää, vaikka äiti olisi niin väsynyt/masentunut että tukkapölly isommalle olisi jatkuvasti lähellä. Silloin pitää etsiä heti helpotusta sinne missä mahdollista, hiljalleen elpyä ja katsoa uudestaan niitä päiväkotitunteja kun on paremmassa voinnissa. Päinvastoin kuin moni luulee, niin sen sijaan että ennustaisi etukäteen miten itse reagoi vauvan kanssa valvominen ja isomman uhma -yhdistelmään, niin vastuullisinta vanhemmuutta on tunnistaa omat rajat sillä hetkellä kuin ne paukkuvat, ja tehdä asialle jotain.

Ei sitä paikkaa noin saa...

Vierailija
14/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lapsi ei voi sun mielestä käydä päiväkodissa leikkimässä muiden lasten kanssa koska äiti on kotona hoitamassa vauvaa? Perhe maksaa siitä hoidosta kuitenkin joten ota sinä iisisti ja hoida omat asiasi äläkä kyttää muiden elämää.

Vierailija
15/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, ok, amen.

Vierailija
16/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaamassani viestissä sanottiin ”miksi tehdä lapsia, jos ei jaksa itse hoitaa.” Niin. Sitä voi myös työssäkäyvät kysyä itseltään, mikseivät hoida itse omia lapsiaan.

Vierailija
17/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on totaalisen loppu? Monet lapset (varsinkin isommat) viihtyvät kyllä ihan hyvin päiväkodissa, jopa sen 8 tuntia. Ymmärrän hyvin, että on vaikea keksiä koko päiväksi mielekästä puuhaa isommalle jos haluaisi vain nukkua tms. Jäähän vielä illat, viikonloput ja muut vapaat yhteistä aikaa. Sairastelujen takia varmaan käytännössä paljon kotona kuitenkin.

Tarvitseeko sillon tehdä lisää lapsia jos on niin väsynyt ettei entisiäkään jaksa hoitaa?

Vierailija
18/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vauva nukkuu yönsä ei päivällä tarvitse päiväunia vauvan kanssa. Osa vauvoista heräilee useaan kertaan öisin ja päivällä nukutaan päiväunia.

Äidinkin on nukuttava joskus.

Vierailija
19/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala... taas 😂

Vierailija
20/192 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaa lapsesta tjsp.. perheen käsitys on tommosilla hieman eri kuin itsellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi