Kuka sika jättää vessanpöntön vetämättä?
Tuo hotellikeskustelu toi esiin nämä tyypit, jotka jättävät vessan vetämättä esimerkiksi siellä hotellissa. Tällaisia samanlaisia tyyppejä kuitenkin myös asuu ainakin kerrostaloissa. Olin kerran yökylässäkin erään sukulaisen luona, joka yritti kieltää vetämästä vessaa yön aikana. En todellakaan noudattanut kieltoa vaan "unohdin" sen sopivasti.
Mikä teitä vessan vetämättä jättäviä oikein vaivaa? Ettekö tajua, että kylppärinne alkaa haista kuselta ja paskalta, kun tuotteet lilluvat vetämättä? Vai oletteko niin lampaita, että alistutte jonkun herkkäunisen naapurikyttääjän mielivaltaan oman viihtyisyytenne kustannuksella?
Kommentit (33)
Meillä asuu pari tuommoista, joo, ottaa todella hermoon (ja nenään).
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 18:32"]
Tiesitkö moukka, että wc-pöntön vetäminen kuluttaa jopa 10 litraa juomakelpoista vettä??! Meidän perheessä säästetään vettä harventamalla pöntön vetämistä. Usein vedetään vasta, kun pytty on "täynnä tavaraa".
Eikä hajut leviä, kun laittaa vessan oven kiinni. Sun vessassasi ei taida olla ovea ollenkaan?
[/quote]
Jos sulla on tuollainen ongelma, niin hanki ihmeessä jokin muu kuin vesivessa asuntoosi. Vaihtoehtoja kyllä on muitakin kuin se, että ulosteet siellä lilluvat vedessä, vessanpönttösi värjäytyy kusenkeltaiseksi ja paskanruskeaksi ja hajut leijailee. Pahimmassa tapauksessa seuraava vessan käyttäjä (vaikka se teille tullut vieras) saa teidän kusiroiskeet omille kintuilleen.
Meillä jätetään useinkin pissat vetämättä tai käydään ainakin molemmat pissalla peräkkäin niin, ettei vessaa vedetä välillä. Ekologisista syistä. Pissa haisee kyllä useinkin kyläpaikoissa, joissa joku lirutteleee renkaan alle tai lattialle. Meillä mielestämme ei, ja pytty ei kyllä värjäänny yhtään minkään väriseksi. Siellä on se harjakin puhdistamista varten.
En voi ymmärtää näitä tyyppejä. Ei voi sanoa siaksi, koska siat ovat siistejä. Plisoåa kiva jos sellaiset paljastettaisiin naamallaan lehtijutussa :)
On totta, että vettä kuluu, kun vetää pöntön, mutta... Minulle ainakin tulee huono olo, jos siellä pöntössä killuu kakat, saati jos pönttö olisi vaikka yli puolillaan.
Asunnossa, jossa vessan kanssa samassa tilassa on suihku, ei kyllä olisi kovin mielekästä jättää sitä pönttöä auki... Suihkussa olisi sitten erittäin miellyttävää käydä, eritteiden hajussa. Myös hampaiden peseminen ällöttäisi, jos vieressä killuisi pöntön täydeltä kaikkea mukavaa.
Kuivakäymälät ovat sitten tietenkin eri asia, kun ne tarpeet eivät kellu vedessä. Nehän nyt oikeasti olisivat hyvä ratkaisu sen veden säästämisen kannalta. Myös ne säästövesipöntöt vähentävät vedenkulutusta huomattavasti.
3, millonka se pönttö on sitten "täynnä tavaraa"? Kun siellä on viidet kuset ja kolmet paskat? Hyi helvetti... Jos tulisin teille kylään niin vetäisin pöntön kyllä ennen JA jälkeen omien tarpeideni... Enkä joisi teillä vettä, teetä tai kahvia, ties vaikka se vesi olisi otettu sieltä pöntöstä vetämisen yhteysessä kun "sieltähän tulee sitä vettä ihan liikaa". YÖK!
Minä ajattelen sitä järkyttävää bakteerikasvustoa. Jo pöntön vetäminen kansi auki levittää kaikenlaisia ripulia, oksennustautia ym. aiheuttavia pöpöjä ympäriinsä. Ajatelkaa, miten bakteerit lisääntyy sellaisessa usean ihmisen pissa-kakkakeitoksessa, joka muhii yön yli... Tai entäs jos onkin seuraavalla kävijällä yllättäen kakkahätä ja sieltä täydestä pöntöstä roiskuu edellisen kävijän kusia kintuille. Yök!
No en kyllä tajua, miksi joku jättäisi naapureiden vuoksi vessan vetämättä. Vai onko näillä ihmisillä paperista tehdyt seinät? En minä ainakaan kuule naapureiden vessanvetämistä, vaikka kerrostalossa asunkin. Tuskin he siis kuulevat minunkaan, ainakaan häiriöksi asti.
Appivanhempani eivät vedä pissojaan omakotitalossaan. Olen melko varma, että kyse on piheydestä. Heillä on inhottava käydä vessassa, kun pöntössä lilluu vanhat, haisevat kuset. Eivät varmastikaan itse haista sitä, mutta ulkopuolisena se haju käy pistävänä nenään.
Kun kotona ollaan vaan perheen kesken, saattaa ne kuset sieltä jäädä vetämättä juurikin tuon turhan veden kulutuksen takia.
Meidän perheen kotiporsaat jättävät vessan vetämättä usein ihan silkkaa hajamielisyyttään. Eivät vain muista, koska miehet eivät voi ajatella montaa asiaa samaan aikaan. Jos ajattelevat vaikka käsienpesua, niin onhan se ymmärrettävää, ettei aivoissa riitä enää kaistaleveyttä ajattelemaan vessan vetämistä.
Joo, kerätkää vaan pytty täyteen paskaa, ennen kuin vedätte sen. Takuuvarmasti saatte putket tukkoon varsin nopeasti. Kai te sitten säästeliäinä ihmisinä avaatte myös itse sen tukoksen. Ja aromithan ovat huumaavia, ei tartte erikeen ilmanraikastimia tai hajuvesiä. Se notkeampi tuotoskin kannattaa vetäistä, sillä kyllä sekin haisee, niin sille itselleen eli kuselle.
Tiesitkö moukka, että wc-pöntön vetäminen kuluttaa jopa 10 litraa juomakelpoista vettä??! Meidän perheessä säästetään vettä harventamalla pöntön vetämistä. Usein vedetään vasta, kun pytty on "täynnä tavaraa".
Eikä hajut leviä, kun laittaa vessan oven kiinni. Sun vessassasi ei taida olla ovea ollenkaan?