Kuka sika jättää vessanpöntön vetämättä?
Tuo hotellikeskustelu toi esiin nämä tyypit, jotka jättävät vessan vetämättä esimerkiksi siellä hotellissa. Tällaisia samanlaisia tyyppejä kuitenkin myös asuu ainakin kerrostaloissa. Olin kerran yökylässäkin erään sukulaisen luona, joka yritti kieltää vetämästä vessaa yön aikana. En todellakaan noudattanut kieltoa vaan "unohdin" sen sopivasti.
Mikä teitä vessan vetämättä jättäviä oikein vaivaa? Ettekö tajua, että kylppärinne alkaa haista kuselta ja paskalta, kun tuotteet lilluvat vetämättä? Vai oletteko niin lampaita, että alistutte jonkun herkkäunisen naapurikyttääjän mielivaltaan oman viihtyisyytenne kustannuksella?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 19:09"]
No en kyllä tajua, miksi joku jättäisi naapureiden vuoksi vessan vetämättä. Vai onko näillä ihmisillä paperista tehdyt seinät? En minä ainakaan kuule naapureiden vessanvetämistä, vaikka kerrostalossa asunkin. Tuskin he siis kuulevat minunkaan, ainakaan häiriöksi asti.
[/quote]
Ennen vanhaan.. Jossain kerrostalo asunnoissa oli kielletty WC:n vetäminen klo 22 jälkeen, ettei häiritsisi naapureita.
Minäkin olen tällaisissa asunnoissa vieraillut ja yöpynyt 90-luvulla. Ja siellä ei WC:tä vedetty tuon kellon ajan jälkeen, vaikka olisi minkälaiset ripulipaskat vetänyt pönttöön.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 04:39"]
No en kyllä tajua, miksi joku jättäisi naapureiden vuoksi vessan vetämättä. Vai onko näillä ihmisillä paperista tehdyt seinät? En minä ainakaan kuule naapureiden vessanvetämistä, vaikka kerrostalossa asunkin. Tuskin he siis kuulevat minunkaan, ainakaan häiriöksi asti.
[/quote]
Ennen vanhaan.. Jossain kerrostalo asunnoissa oli kielletty WC:n vetäminen klo 22 jälkeen, ettei häiritsisi naapureita.
Minäkin olen tällaisissa asunnoissa vieraillut ja yöpynyt 90-luvulla. Ja siellä ei WC:tä vedetty tuon kellon ajan jälkeen, vaikka olisi minkälaiset ripulipaskat vetänyt pönttöön.
[/quote]
Normaaliin asumiseen kuuluvia ääniä ei ole laillista kieltää. Vaikka suihkussa saa halutessaan käydä keskellä yötä, ja tosiaankin sen vessan vetää.
Joo, kyllä siinä vaiheessa voisi investoida korvatulppiin, jos ei naapureiden vessanvetämiseltä ja vedenlaskemiselta saa nukuttua.
Ja sitten ihmetellään mihin se romantiikka on niistä parisuhteista kadonnut.. Hyi että.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 12:28"]
Ja sitten ihmetellään mihin se romantiikka on niistä parisuhteista kadonnut.. Hyi että.
[/quote]
Niinpä. Ja viihtyisyys kylppäreistä. Ajatelkaa nyt joku sisustuslehtien ohjeilla laitettu kylppäri, jossa saunaosaston, ammeen ja toisiinsa sointuvien pyyhkeiden ja maton lisäksi jököttää aina pytty täynnä vedessä vuorokauden lillunutta paskalietettä...
Joskus olen jättänyt paskat vetämättä pönttöön siivoojalle kiitokseksi hyvästä palvelusta.
Vedenkulutuksesta viis mutta mikäs on sen hauskempaa kuin kakkakepponen! Eli mojovat sonnat pönttöön ja kansi kiinni vetämättä. Vielä parempi kepposesta tulee, jos onnistuu sontimaan laidatkin täyteen paskaa :)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:40"]
Joo, kerätkää vaan pytty täyteen paskaa, ennen kuin vedätte sen. Takuuvarmasti saatte putket tukkoon varsin nopeasti. Kai te sitten säästeliäinä ihmisinä avaatte myös itse sen tukoksen. Ja aromithan ovat huumaavia, ei tartte erikeen ilmanraikastimia tai hajuvesiä. Se notkeampi tuotoskin kannattaa vetäistä, sillä kyllä sekin haisee, niin sille itselleen eli kuselle.
[/quote]
Yksi mun sukulainen vetää kyllä muuten vessan, mutta ei silloin, kun laittaa sinne johonkin muuhun hommaan käyttämäänsä paperia. Tuloksena se, että ne paperit siellä kerää vettä itseensä ja sitten kun vessan vetää, on vessa tukossa. Tosi mieltä ylentävää käydä sen luona vierailulla, kun joskus joutuu taloyhtiön yhteissaunan vessaan kellarikerrokseen.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 14:59"]
Vedenkulutuksesta viis mutta mikäs on sen hauskempaa kuin kakkakepponen! Eli mojovat sonnat pönttöön ja kansi kiinni vetämättä. Vielä parempi kepposesta tulee, jos onnistuu sontimaan laidatkin täyteen paskaa :)
[/quote]
Kesyä. Sellaisiakin "kepposia" on yleisissä tiloissa nähty, että joku on paskannut siihen pytyn eteen lattialle sievän pienen keon. No eipä kulu vesi vessan vetämiseen, ei...
Kaikki vesivessat pitäisi muuttaa kuivakäymälöiksi. Ja vieläpä nopeassa tahdissa.
Kuinka moni vetää vessan kaksikertaa peräkkäin varmuudenvuoksi?
[/quote]
En itsekään tajua, mutta kerran kaverin luona käydessä tällainen aivovammainen naapuri kävi kaverille just vessaäänistä höyryämässä... Jepjep!
Asumme omakotitalossa. Yöllä ei vedetä vessaa pissojen jälkeen. Meillä on niin herkkäunista porukkaa (varsinin aamuyöstä) että siihen heräisi vähintään muutama täällä. Tokihan se pissa siellä pöntössä haisee, mutta aamulla aina pesen sitten pöntön. Ja pävällä tietysti vedetään normaalisti. Olen myös tyytyväinen siitä, että hieman säästämme maapallon vesivaroja samalla.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:14"]
Asumme omakotitalossa. Yöllä ei vedetä vessaa pissojen jälkeen. Meillä on niin herkkäunista porukkaa (varsinin aamuyöstä) että siihen heräisi vähintään muutama täällä. Tokihan se pissa siellä pöntössä haisee, mutta aamulla aina pesen sitten pöntön. Ja pävällä tietysti vedetään normaalisti. Olen myös tyytyväinen siitä, että hieman säästämme maapallon vesivaroja samalla.
[/quote]
Niin, siis peset sen pöntön aamulla? Taitaa kulua vettä siihenkin vai heilutatko vaan sitä harjaa siellä virtsassa?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:10"]
Kuinka moni vetää vessan kaksikertaa peräkkäin varmuudenvuoksi?
[/quote]
Vieraassa paikassa mä katson ekan vetämisen jälkeen kannen alle ja jos ei ole kaikki hävinnyt pöntöstä, niin vedän uudelleen. Joissakin vessoissa kaikki ei lähde kerralla.
onko siellä harjakin,miten olet raskinnu sen ostaa
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 04:10"]Eihän se oma kusi niin haisekaan, mutta vieraan nenään haisee!
[/quote]Oma paska on puhdasta;)
Meillä sivistyneessä Keski-Euroopassa pöntöt on varustettu kahdella eri huuhtelulla, pientä ja suurempaa hätää varten. Jos siis vedensäästäminen kiinnostaa. Mutta ikinä en täällä ole kuullutkaan, että joku jättäisi vetämättä säästö- tai muista syistä. Oksettavaa mutta ei toisaalta yllätys, kun metsäläis-suomalaisista on kyse.
Omakotitaloissa asuu vedensäästäjäsankareita...
Eihän se oma kusi niin haisekaan, mutta vieraan nenään haisee!