Kuinka paljon painosi nousi raskaudessa?
Ja mitä söitte, ts. tuntuiko painonnousu "oikeutetulta"? Olitteko normaalipainossa, kun raskaus alkoi?
Kommentit (46)
Minulla tuo 20 kg tuli niin että raskauden puoliväliin mennessä oli tullut n. 4kg ja sen jälkeen alkoi tulla painoa erittäin rivakkaa tahtia, oli useita viikkoja kun paino nousi yli kilon viikossa. Ja söin koko ajan ihan normaalisti, samoja tuotteita ja määriä kuin aina. Ihan viimeisillä viikoilla painonnousu hidastui.
Kirjoitusvirhe eli vkolle 20 mennessä oli tullut 8kg painoa ja vkolle 39 tuli sitten 12kg
Olin 47/160 mitoissa kun tulin ensimmäisen kerran raskaaksi. Vauva syntyi ennen laskettua aikaa, muttei keskosena, painoin n. 57 äitiysnla-kortin mukaan silloin. Tosin nuo mitattiin aamuisin ja varsinkin iltaisin olo oli tosi turvonnut, jalat varsinkin turposi iltaisin, joten saattoi olla pari kiloa enemmänkin. En uskaltanut punnita heti synnytyksen jälkeen, tissit oli isot, mutta omat vaatteet mahtui heti. Jälkitarkastuksessa 45
Toisen ja kolmannen raskauden alussa paino 48, raskauksien lopuissa ja synnyttämään mennessä 58-60. Heti kotona 62-64?! Ei mahtunut omat farkut... Tosi turvonnut olo... Sitten viikossa-kahsessa oli jotain päälle 50 ja jälkitarkastuksessa jo alle 48.
Tuo vaan tosiaan
^yllätti miten paljon turposi vielä raskauden jälkeen
Mulla nousi ekassa 7 kg, kolmessa seuraavassa 8 kg ja viidennessä 6 kg. Painoin aina 61 kg raskauden alkaessa (BMI 21). Ihan normaalisti söin odotusaikoina, myös herkkuja, ja varsinkin ekaa odottaessa liikunta jäi hyvin vähiin häpyliitoksen repeämän takia. Laihduin imetysaikoina n. 55-kiloiseksi, mutta kilot hilautuivat aina vähitellen takaisin, kun imetys loppui.
Mulla vähän toisinpäin. Lähtöpaino 57, loppupaino sama. Synnytyksen jälkeen n. 47.
Ei ollut kovin kivaa.