työttömien pakko hakea töitä
Mitenhän työnantajat etsivät jatkossa duunareita kun sähköpostit täyttyvät turhista hakemuksista. Eli kohta ei kukaan enää löydä työpaikkaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo mitenkään pakollista ole. Sen kun elelee vaikka säästöillään.
Tai toimeentulotuella, sehän tuon lopun maksaa jos työkkäri laittaa karenssin, eli mikään ei muutu paitsi tukimuoto.
onko matti todellakin tyhmä? miksi menee kapelli mestariksi apina orkesteriin johon myös saarikkokin pyrki pikku rumpua lyömään. teitä todella inhotaan. keskaria tulee jos kohdataan
Nyt täytyy kysyä, kuinka sinä olet onnistunut pysyttelemään noin kaukana työttömien todellisuudesta? Et kai ihan vakavissasi kuvittele, että työttömien ei ole ennen tarvinnut töitä hakea vaan niitä on ihan tarjottu?
Ei se niin mene, vaikka on minullekin pari kertaa tarjottu työtä ihan ilman omaa hakemusta. Ensimmäisen kerran vuonna 1977 ja toisen kerran joskus 1980-luvun alkupuolella. Sen jälkeen on ihan itse pitänyt hakea, vaikka työkkärin kirjeen otsikko olisi ollut "työtarjous".
Työnantajat eivät enää nykyään pääse lukemaan cv-nettiä, koska sinne pitää olla jotkut tunnukset. Ne taas ovat monessa työpaikassa palkanlaskijalla, ehkä tilitoimistossa, jolla ei ole mitään tekemistä rekrytoinnin kanssa.
Kyllä on taas ihan kyykyttämistä, jos vaaditaan hakemaan töitä! Siis mitä vi7tu@!! Oon täällä jo monta vuotta vinkunut, miten ei löydy töitä, mutta nyt sitten tajusin, että en edes ole niitä hakenut. Vi7tu eikö ne voi tarjota mulle huippuduunia suoraan kotiin? Tai maksaa mieluummin tuplarahaa tekemättä mitään, vielä parempi. Kyllä on pask@ yhteiskunta. Työssäkäyvätkin valittavat turhasta, hyvin voisivat maksaa vaikka 60% veroja!
Ei kaikkia työpaikkoja todellakaan laiteta mihinkään työkkäriin avoimeksi. Eihän siitä mitään tulisi.