Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole varaa olla avioliitossa :(

Vierailija
08.11.2013 |

Olen siis naimisissa, meillä on kolme kouluikäistä lasta.

Ammatiltani olen sh, minulla on vakituinen työpaikka ja työaikani on kokoaikainen.

Mun rahat ei vaan kertakaikkiaan riitä.

Maksan kaiken: asumisen, ruuat, elämisen.

Mies maksaa oman puhelinlaskun ja yhden oman lehtitilauksensa. Sekä auton tankkauksen plus muut autoon liittyvät kulut (paitsi vakuutuksen, jonka maksan minä)

Mun rahat menee kaikki tähän touhuun, jos mainitsen asiasta niin tulee riita, koska miehen mielestä mä tuhlaan. Niin varmaan juu, rahaa riittääkin tuhlaamiseen.

Meillä on täysin erilliset rahat. Mun rahat on siis periaatteessa yhteisiä ja miehen rahat hänen. Hän on tosi säästäväinen, eli ongelma ei ole se että käyttäisi rahan humputuksiin, ei vaan ettei käytä niitä ollenkaan.

Sattumoisin näin tiliotteen, siellä oli 80 000 €. Mun tilillä on 70 €, tilipäivä 15. pvä. Tasapuolista.

Oikeesti, mulla ei ole varaa tähän. Ihan itkettää, kun ajattelen asiaa.

Jos ja kun otan eron, niin jää ainakin tuo miehen elättäminen pois. En joudu maksamaan autovakuutuksia ja saatan saada myös elatusmaksuja lapsista. Eli mun talos kohenisi huomattavasti.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varaa olla avioliitossa, mutta teillä on ihan muita ongelmia parisuhteessa.

Vierailija
2/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen ratkaisun itse sanoit, eroa, jos mies ei tuon enempää osallistu. Oletko yrittänyt puhua asiasta hänen kanssaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko antaa ne laskut suoraan miehelle ja pyytä häntä maksamaan ja sanoa, että jos näitä ei makseta niin menee asunto alta... eli se ei ole tuhlaamista

Vierailija
4/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä tästä on puhuttu. Aikoinaan sovittiin tietyistä asioista. Tilanne on vaan todella paljon muuttunut sn jälkeen.. Silloin olikin aika tasan, mutta nyt ei enää.

Vierailija
5/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISTÄ TE NOITA KUSIPÄITÄ OIKEIN ONNISTUTTE NAARAAMAAN JA VIELÄ MENETTE NIIDEN KANSSA VAPAAEHTOISESTI PARISUHTEESEEN JA TEETTE LAPSIAKIN???!!!

Kukaan tällä palstalla ei ole vielä pystynyt vastaamaan tähän kysymykseen.

Vierailija
6/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta Mamma saa ja hänen pitää säästää itselleen rahaa ja miehen pitää maksaa kaikki ja vaimon ja miehen tulee pitää rahat erillään. Mutta herranjumala jos mies tekee niin, niin jo alkaa valitus.

Vierailija
7/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa tyhmyyttä toi vaan on..

Vierailija
8/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhteiset laskut puoliksi ja molemmat omansa, se on helpoin ja reiluin tie. Kukin sitten tehköön ylimääräisillään ihan mitä haluaa, jos jää.

Vierailija
9/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin palkasta samassa suhteessa siirto taloustilille josta maksetaan ruoka, asumiskulut, vakuutukset, vaatteet, auton kulut sun muut perheen yhteiset kulut.

Loppu jää kummankin omalle tilille.

Vierailija
10/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta..miten kukaan alentuu tällaiseen? Ota nyt jumalauta niskastasi kiinni ja laita se äijäsi ruotuun..tuo ei todellakaan ole normaalia... Tuntuu et miehelläsi on myös jotain ongelmia jos ei tajua että pitää osallistua perheen kustannuksiin???

Vierailija
11/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiko olet?! Miksi typistät itsesi lapsen asemaan kuvaamalla itsesi viattomaksi uhriksi. Sinä olet aikuinen joka tekee omia arvioita, valintoja ja päätöksiä omasta elämästä.

Vierailija
12/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja vaadit oikeudessa ukon tilin tasaseksi. Sanot, että olet maksanut kaiken. Kai asunto sentään sun nimissä jos omistus ...?? Noitakin miehiä riittää. Mun isä ollut elämänsä samanlainen.

Vierailija
13/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista erotessa vaatia puolet varallisuudesta kuten tuon tilin sisällöstä. Jos tulee keskustelua sanot vain että voit toimittaa kuitit perheen elättämiseen menneistä rahoista ja alat latoa tiliotteita tiskiin.

Vierailija
14/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oma vikahan tää toki on. Myönnän.

Perusta on, että mä oon ihan liian kiltti enkä tykkää riidellä.Vastapuoli taas on hyvin päättäväinen ja pitää sovituista asioista kiinni. Ei asia, joka sovittiin kauan sitten, ennen lapsia, pitää. Sen jälkeen on tullut lapsia, asuntolaina loppu ja muutama muu asia myös muuttunut.

Raha-asioita ei vaan ole mahdollista muuttaa. Ei, koska niistä on sovittu. Piste.

Vierailija
15/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no naisethan on tehnyt tota miehille iät ja ajat. Mies maksaa ja nainen ostelee vain rättejä

Vierailija
16/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen asunto ja mitä siitä maksetaan, siis vastike + laina, vai pelkkä vastike?

Millä perusteella mies ei maksa mitään? Onko ne lapset sen, vai ei?

Kuka maksaa sähköt, vakuutukset ne? Lomat, lahjat?

Vierailija
17/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:22"]

Voi kyllä tästä on puhuttu. Aikoinaan sovittiin tietyistä asioista. Tilanne on vaan todella paljon muuttunut sn jälkeen.. Silloin olikin aika tasan, mutta nyt ei enää.

[/quote]

Tähän minunkin entinen vetosi. Että mehän sovittiin alussa, miten tämä rahanjako menee. Ja silloin se menikin ihan tasan. Nämä pitäisi ottaa ohjelmaan joka vuosi, että oikeasti katsotaan miten perheen talous makaa.

Kun tuloni nousivat, alkoi vihjailut siitä että kaapissa voisi olla vähän parempaa ruokaa ja voisin maksaa sitä ja tätä... Ja minähän maksoin, ajattelin että tottakai, kun kerran minunkin tulotaso on noussut.

Terveisin samasta veneestä pudonnut. Olen nyt lasten kanssa keskenäni, rahaa ei ole sen enempää kuin parisuhteessa ollessa, mutta eipähän tarvitse tapella asiasta.

Vierailija
18/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh..nyt loppuu tuo sun kynnysmattona olo... heti tänä iltana isket äijälle faktat pöytään että tästä lähin maksetaan kaikki puoliksi ellei äijä maksa enemmänkin koska sen verran on enempi varallisuutta ja jos ei onnistu niin sano että avioerolappu tulee postissa ja katsot että ukon tilistä tulee puolet sulle!!!!!! En voi käsittää minkälainen mies voi olla noin munaton että säästää kauheat määrät rahaa tililleen ja nainen maksaa kaiken. ..hautaanko se niitä säästää ??!

Vierailija
19/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih, anteeksi ap, mutta en ärsytykseltäni voi sanoa mitään rakentavaa. Enkä tiedä mikä ärsyttää eniten - sun itsekäs ukkosi vai saamaton ressukka sinä, joka suostut tuohon. Hitto 80 000 euroa äijällä tilillä ja sinä vaan väniset, kuinka KILTTI olet. Varmaan oletkin ja se on ihan mukava piirre, mutta siinä on sitten se riski, että joutuu juuri tuollaisiin tilanteisiin, kun ei "kehtaa" sanoa vastaankaan. Ei kai se mies nyt vapaaehtoisesti eduistaan luovu, hätäkös hänellä, saldo senkus kasvaa ja vaimo kustantaa kaiken. Kyynelsilmin, mutta kustantaa kuitenkin, eikä vaadi yhtään mitään muuta.

Vierailija
20/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksikkö ei ole perhe. Siinä on sinä ja lapset sekä yksi omaisuuttaan kartuttava mies.

Vänkääjä, joka pitää kiinni asiasta joka ei ole enää ajankohtainen.

Jos uhkaat erolla ellei asiat muutu niin pidä huoli että pidät lupauksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän