Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla ei ole varaa olla avioliitossa :(

Vierailija
08.11.2013 |

Olen siis naimisissa, meillä on kolme kouluikäistä lasta.

Ammatiltani olen sh, minulla on vakituinen työpaikka ja työaikani on kokoaikainen.

Mun rahat ei vaan kertakaikkiaan riitä.

Maksan kaiken: asumisen, ruuat, elämisen.

Mies maksaa oman puhelinlaskun ja yhden oman lehtitilauksensa. Sekä auton tankkauksen plus muut autoon liittyvät kulut (paitsi vakuutuksen, jonka maksan minä)

Mun rahat menee kaikki tähän touhuun, jos mainitsen asiasta niin tulee riita, koska miehen mielestä mä tuhlaan. Niin varmaan juu, rahaa riittääkin tuhlaamiseen.

Meillä on täysin erilliset rahat. Mun rahat on siis periaatteessa yhteisiä ja miehen rahat hänen. Hän on tosi säästäväinen, eli ongelma ei ole se että käyttäisi rahan humputuksiin, ei vaan ettei käytä niitä ollenkaan.

Sattumoisin näin tiliotteen, siellä oli 80 000 €. Mun tilillä on 70 €, tilipäivä 15. pvä. Tasapuolista.

Oikeesti, mulla ei ole varaa tähän. Ihan itkettää, kun ajattelen asiaa.

Jos ja kun otan eron, niin jää ainakin tuo miehen elättäminen pois. En joudu maksamaan autovakuutuksia ja saatan saada myös elatusmaksuja lapsista. Eli mun talos kohenisi huomattavasti.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on molempien nimissä. Lainaa ei ole eikä vastikkeita..

Lapset on myös yhteisiä.

Mä maksan sähköt, muut asumisen kulut, vakuutukset, lahjat, lomat, ruuat jne.

No tää on hankala tilanne. Hänen isäänsä on joskus aikoinaan nainen huijannut rahallisesti. Eli lähtökohta on se että KAIKKI naiset huijaa. On sitten mennyt hiukan yli, ettei vaan tule huijatuksi.

Vierailija
22/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa erotessa sijoittaa asianajajaan. Suomessa laki on sellainen että molempien puolisoiden on kykyjensä mukaan osallistuttava perheen elättämiseen. Pidä kulupäiväkirjaa pari kuukautta ja lyö miehen nokan eteen laskelmat perheen peruskuluista jotka sinä olet maksanut. Vaadi että tilittää sinulle puolet ja että taloutenne raha-asiat järjestetään uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaudu tilanteeseen, mutta entä lapset?! Oletko sinä heille hyvä roolimalli, koska esimerkin voimaa ei pidä vähätellä. Asetu lastesi asemaan, haluatko perityttää heille tahdottaman hyväksi käytettävän olennon roolin.

Vierailija
24/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä sen taas näkee...liian kilttejä ihmisiä vain kusetetaan ja viilataan linssiin tässä elämässä.. Mun temperamenttinen luonteeni kuohahti jo täällä ruudun toisella puolen ja tekisi mieli tulla sanomaan muutama valittu sana miehellesi .. Mielestäni tämnä kuulostaa jo niinkin vakavalta että tarvitsette jotain pRisuhdeterapiaa...tuo miehesi pimeys ei ole millään tavoin normaalia vaan hän tarvii apua.

Vierailija
25/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:39"]

Asunto on molempien nimissä. Lainaa ei ole eikä vastikkeita..

Lapset on myös yhteisiä.

Mä maksan sähköt, muut asumisen kulut, vakuutukset, lahjat, lomat, ruuat jne.

No tää on hankala tilanne. Hänen isäänsä on joskus aikoinaan nainen huijannut rahallisesti. Eli lähtökohta on se että KAIKKI naiset huijaa. On sitten mennyt hiukan yli, ettei vaan tule huijatuksi.

[/quote]

No voi vittu. Ei me voida auttaa jos et itse halua nostaa persettäsi penkistä ja järjestäää elämääsi oikeudenmukaisksi ja kohtuulliseksi. Sun täytyy vaan selvittää asia, todeta yksiselitteisesti ettei näin voi jatkua.

Vierailija
26/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys=piheys...näin kun kännykällä kirjoittelee.

Vierailija
27/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hätä ap:lla on? Jos ero tulee, lasketaan tuo miehen säästämä raha mukaan yhteiseen omaisuuteen, joka sitten jaetaan tasan. Eli ts. mies säästää koko ajan myös ap:n taskuun sitä fyrkkaa.

Vierailija
28/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittolain mukaan molempien puolisoiden tulee osallistua   toistensa elatukseen kykyjensä mukaan. Katso tarkennus. Tuo tilanteenne ei ole oikeudenmukainen. J os toisen palkka kuluuu yhteiseen elämiseen ja toinen kerryttää pankkitiliä, on syytä  pitää kirjanpitoa maitopurkeista ja muusta ruokaan yms. yhteiseen elämään kulutetuista rahoista.  Niin kuin tuolla aiemmin vierailija valisti. Kaikki kulut kirjaukseen. Jos miehellä on suuremmat tulot, hän myös maksaa enemmän. Se on kohtuullista. Noin kiltti ei saa olla. Tsemppiä.

Vierailija
29/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesiksä, että voit vaatia aviomieheltäsi oikeudessa elatusta, jos hän ei osallistu perheen menoihin?

Toinen juttu on sitten se, että avioero tulisi halvemmaksi, ja pankkitilistä puolet sinun....mutta ota ero niin, että otat miehen tiliotteesta kopion, samoin palkkakuitista itsellesi ja käyt maistraatissa päivyyttämässä hakemuksesi. Niin mies ei ehdi nostaa rahoja ja piilottaa niitä.

Olen muuten jättänyt tuollaisen miehen

terv. kolmen yh

Vierailija
30/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomatonta. Sinun on suututtava asiasta nyt niin paljon, että saat siitä kiukusta voimaa pitää puoliasi. Älä luovuta, vaikka mies alkaa korottaa ääntään ja väittää vastaan. Hän korottaa ääntään, koska on oppinut sillä konstilla saamaan sinut hiljenemään. Nyt laitat paperille ylös kuinka paljon maksat kaikkia kuluja kuukaudessa ja rinnalla laitat miehen kulut. Ja tosiaankin ilmoitat että jos ei peli muutu, avioeropaperi on seuraavana vuorossa.

Vierailija
31/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlexistä

46 § (16.4.1987/411)

Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.

Puolisolle suoritettavan elatusavun määrä ja sen suorittamistapa voidaan vahvistaa sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.

Lapsen oikeudesta saada elatusta vanhemmiltaan säädetään lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/75).

47 § (16.4.1987/411)

Jos puoliso laiminlyö elatusvelvollisuutensa tai jos puolisot asuvat erillään, tuomioistuin voi velvoittaa puolison maksamaan elatusapua toiselle puolisolle 46 §:ssä säädettyjen perusteiden mukaisesti.

terv. nro 29

Vierailija
32/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimissä vakuutukset tulee? Entä sähkölasku? 

Tuo tuskin tulee muuttumaan, ota ero. Omaisuutenne jaetaan puoliksi jos teillä ei ole avioehtoa ja jos olette naimisissa.

Vierailija
33/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän parhaat asiat tärkeysjärjestyksessä:

1. rahan hamstraaminen

2. viinan kanssa läträäminen

3. paneminen

4. vittuilu

Vierailija
34/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:27"]

Kaikki yhteiset laskut puoliksi ja molemmat omansa, se on helpoin ja reiluin tie. Kukin sitten tehköön ylimääräisillään ihan mitä haluaa, jos jää.

[/quote]

Se olisikin reilua.

Meillä kävi niin, että vaimo sai aikanaan pienen perinnön jonka turvin lähtiin ekaa asuntoa ostamaan. Silloin omistussuhteet meni maksuosuuden mukaan eli hän omisti valtaosan. Se oli minusta ihan reilua. Sittemmin mun tulot parani ja ostettiin uus asunto. Nyt omistus pitikin laittaa puoliksi, vaikka minä maksan suurimman osan. Taidan olla liian kiltti kun moisen hyväksyn. 

Vierailija
35/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi miehesi kanssa, että toinen maksaa ruuan ja muut juoksevat kulut ja toinen laskut. Ehkei se ihan tasan mene, mutta suurin piirtein kuitenkin.

Vierailija
36/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kaikki taloon liittyvät laskut ap sun nimellä? Jos osa tulee miehen nimellä niin älä helvetissä maksa niitä sen laskuja! Jos kaikki tulee sun nimellä niin siitä vaan irtisanomaan niitä sopimuksia. Siinä alkaa miehenkin rahapussi raottumaan, kun olette jonkin aikaa ilman sähköä tai vettä esim.

Vierailija
37/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa taitaa olla reilu peli..? Itse olisin jo aikoja sitten tehny selväks et kaikki puoliks. No vinkki... kerta ostat ruuat ym. niin älä tee sille äijälle mitään pöperöö, ostakoon omalla rahallaan ruuat ja muut mitä tarvii. Ilmoita vain sille jos joku lapsistanne tarvitsee jotain kampetta et ukko ostaa. Tyhmää tollanen.. Ärsyttävä ukko sulla... En kattelis tollasta vätystä... Sinuna nauraisin sitten sille (jos ero tulee) kun äijä huomaa sillä menee rahaa elämiseen!!!

Vierailija
38/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:39"]

Tuo yksikkö ei ole perhe. Siinä on sinä ja lapset sekä yksi omaisuuttaan kartuttava mies.

[/quote]

Sinulle perhe on taloudellinen järjestely?

Vierailija
39/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaah..aika tylsä provo...

Vierailija
40/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on aivan toisenlainen, haluaa elättää meidät. mulla pienemmät tulot niin maksan vähemmän laskujakin.