Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö sinulle 800e/kk omaa käyttörahaa?

Vierailija
15.09.2020 |

Siis sen jälkeen kun laskut ja ruoat yms. on maksettu?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ja saisin laitettua rahaa säästöön.

Vierailija
42/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun taloudenpito on ilmeisesti täysin päin p**tä sitten. Mihinköhän saan kaiken menemään? -ap

Nyt otat jokaisen kuitin talteen ja laitat exceliin tai vastaavaan summat selityksineen. Sitten tiedät mihin rahat menevät. Sen jälkeen on helpompi miettiä mistä olet valmis luopumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun taloudenpito on ilmeisesti täysin päin p**tä sitten. Mihinköhän saan kaiken menemään? -ap

Älä huoli. Mulla jää sama ja eihän toi mihinkään riitä. En tajua miten joka kuussa on aina kaikki loppu ja siihen palaa rahaa tolkuttomat määrät. Missään en käy, en osta palveluja, en matkusta. Samat vanhat tokmannin vaatteet päällä vuodesta toiseen. En pelaa, en juo. Viikko ennen tilipäivää mennään höyryillä. Aina.

Mihin ihmeeseen sinä sitten sen rahan laitat, ellet kerta mitään osta ? Tuo summa oli siis sen jälkeen kun laskut ja ruuat on maksettu mitä jää. Notkutko baareissa joka viikko vai ?

En ole vuosiin käynyt baarissa. Kävelyllä käyn joka päivä. Nytkin on taas lenkkarit rikki ja pitää ostaa uudet. Kenkiä menee monta vuodessa.

Jos sinullakin kerran jää se sama 800 kuussa käyttöön sen jälkeen kun laskut ja ruuat on maksettu, niin johonkinhan sinä sen rahan tuhlaat ? Et käy baareissa, et osta vaatteita, niin mihin sinä sen tuhlaat ? Ei se sieltä tililtä itsekseen katoa. -ohis-

Vierailija
44/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulot tuota luokkaa kk ja silti rahat riittää.

Laskin, että päivää kohti tuo on 26€ eli jos käy päivittäin kahvilla tai baarissa viikonloppuisin ja ostaa muutaman vaatteen sekä kenkiä usein, niin niihin äkkiä kuluu tuo summa.

Vierailija
45/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi törsätä kaikki ylimääräinen tai miksi pitäisi edes jäädä jotain törsäysrahaa? Mitä, jos senkin vaikka säästäisi pahan päivän varalle?

T: Minä, jolla 5000-8000 e kuukausitulot, mutta joka ostaa vaan tarpeeseen.

Siinä on aina homma käydä kaappeja läpi ja hävittää lasten vanhoja vaatteita ja omia ”pakkoshoppailutuotteita”. Olen ollut joskus aikamoinen shoppilija - just silloin, kun mun tulot olivat pienimmät mahdolliset eli vuositulot oli n. 9000 - 10000 e, niin just silloin teki hirveästi mieli ostaa ja kuluttaa. Nyt, kun ois mahdollisuus ostaa vaikka ja mitä, niin ei enää tee mieli haalia materiaa. Less is more ja helpompi kaiken kannalta.

Vierailija
46/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti ihmisillä ole alkeellisintakaan tajua taloudenpidosta, jos on varaa ihmetellä, kun 800 euroa kuussa katoaa taivaantuuliin ? ja väite, että en osta mitään ja silti se summa kuluu on täyttä hölynpölyä. Raha ei katoa itsestään, vaan kyllä te sen kulutatte ihan itse ja mitä ilmeisemmin kaikkeen täysin tarpeettomaan, jos kerran ei edes itse tiedä mihin se summa menee. 

Vierailija
47/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti ihmisillä ole alkeellisintakaan tajua taloudenpidosta, jos on varaa ihmetellä, kun 800 euroa kuussa katoaa taivaantuuliin ? ja väite, että en osta mitään ja silti se summa kuluu on täyttä hölynpölyä. Raha ei katoa itsestään, vaan kyllä te sen kulutatte ihan itse ja mitä ilmeisemmin kaikkeen täysin tarpeettomaan, jos kerran ei edes itse tiedä mihin se summa menee. 

Tätä mietin myös minä.

Tuli mieleen joku peliriippuvuus ja äkkiähän sitä ärrällä pelaa tuon summan ja välillä ostaa kahvia omaan koneeseen.

Vierailija
48/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain liksaa kouraan 2400. Maksoin juoksevat laskut (mies maksoi puolet)

Jää rapiat 1750

tulossa koiran hampaiden hoito n. 400-500

Ruokaan, bensaan ym. menee n. 700-800 (nelihenkinen perhe) ja loput jää sitten käyttörahaksi. Säästöön laitan suurimman osan, jos ei tarvitse ostaa jotain vaatetta tms..

800 käyttörahaa on mulle jo todella hyvin!

Vierailija
49/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tuo 800e/kk laskujen ja ruuan jälkeen. Olen 2 teinin yh, okt ja 2 autoa.

Vierailija
50/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Mulla menee n.1300€ kuukaudessa ja siitä n. 800€ on asumista ja ruokaa yms. Auto vielä siihen päälle pari sataa. Eli muihin sitten se n. 300€.

Vierailija
51/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmetyttää mihin rahat kuluu, niin suosittelen lämpimästi pitämään kirjaa kaikista menoista edes kuukauden, mielellään muutaman ajalta. Sieltä niitä ylläreitä sitten alkaa paljastua.

Vierailija
52/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 800e on aika vähän.

Esim omat viimeiaikaiset ostokset bensa 100e, autopesu 20e, kampaaja 100e, hieroja 30e, yo-lahja 50e, syyskukkia ruukkuihin 50e, vaate 50e, 10-kortti jumppaan 80e, vitamiineja apteekista 50e, elokuvaliput+herkut kahdelle 40e, polttopuita 3m3 140e, jne

Mulla tosin jää säästöön n 500e/kk, joten en koe tarvetta pihistellä, mutta toisaalta en koe ostavani mitään turhaa.

Vierailija
53/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän rahaa on helppo käyttää. Minulla menee kuukaudessa rahaa yli 2000 euroa, usein reippaasti yli. Asuntoon menee 700 e ja sinkun kalliit ruuat tekee mitä tekee ja muuhun kulutukseen loput. Koira tosin kuoli juuri, siihen meni vähintään pari sataa kuussa eli sen verran säästyy nyt.

Vierailija
54/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 800e on aika vähän.

Esim omat viimeiaikaiset ostokset bensa 100e, autopesu 20e, kampaaja 100e, hieroja 30e, yo-lahja 50e, syyskukkia ruukkuihin 50e, vaate 50e, 10-kortti jumppaan 80e, vitamiineja apteekista 50e, elokuvaliput+herkut kahdelle 40e, polttopuita 3m3 140e, jne

Mulla tosin jää säästöön n 500e/kk, joten en koe tarvetta pihistellä, mutta toisaalta en koe ostavani mitään turhaa.

Silloin kun sitä rahaa on, voi sitä käyttää ihan mihin lystää. Kun sitä ei ole, niin silloin jätetään kampaajat, hierojat, syyskukat , herkut ja vitamiinit ja muu sälä pois. Sillä säästää jo satasia. Jos sitä rahaa on, niin senkun vaan käy vaikka joka päivä ulkona syömässä ja niinpäinpois. Mutta jos kerran ihmettelee mihin se raha menee, niin ainoa tapa selvittää se on pitää kirjaa menoistaan. 

Eli vielä kerran ap kysyi riittääkö 800 euroa ITSELLE käyttörahaa kuussa. 

Vierailija
55/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 800e on aika vähän.

Silloin kun sitä rahaa on, voi sitä käyttää ihan mihin lystää. Kun sitä ei ole, niin silloin jätetään kampaajat, hierojat, syyskukat , herkut ja vitamiinit ja muu sälä pois. Sillä säästää jo satasia. Jos sitä rahaa on, niin senkun vaan käy vaikka joka päivä ulkona syömässä ja niinpäinpois. Mutta jos kerran ihmettelee mihin se raha menee, niin ainoa tapa selvittää se on pitää kirjaa menoistaan. 

Eli vielä kerran ap kysyi riittääkö 800 euroa ITSELLE käyttörahaa kuussa. 

Luepas ap:n otsikko uudestaan

Vierailija
56/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monelle tuon pitäisi riittää? kyllä minulla itselleni riittäisi, mutta jos samalla summalla pitäisi maksaa myös 3 teinin kulut, niin aika tiukkaa tekisi.

Nordean wallet -palvelusta kun katsoin, niin minulla kuluu 1000 - 2000 euroa kuussa, keskimäärin 1700 eur. Tässä on mukana oma osuuteni 5-henkisen perheen ruokakuluista ja kolmen lapsen harrastusmaksut, vaatteet ym.

Vierailija
57/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut ja ruuat maksettu?

800 huvitteluun ja vaatteisiin?

Olisin kuningas.

Vierailija
58/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riittää helposti 200 euroa niin mitäs luulet :D Toki saisin tuonkin kulumaan, jos haluaisin.

Vierailija
59/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä saa noin paljon tuhlattua normaalielämässä. Tässä kuussa en ole ostanut itselleni mitään, mutta varmaankin ostan talvitakin ja käyn kampaajalla, muuta en tarvitse. Sitten varmaan menee ensi vuoteen, ennen kuin ostan mitään vaatteita. Meikkejä ostan noin satasella vuodessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä