Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö sinulle 800e/kk omaa käyttörahaa?

Vierailija
15.09.2020 |

Siis sen jälkeen kun laskut ja ruoat yms. on maksettu?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi hyvinkin, jos kerta tuosta on kaikki pakolliset menot maksettu. Ehkä satasen verran menisi hupeihin ja loput säästöön. Joskus tietysti voisi mennä enemmänkin, jos käy vaikkapa ravintolassa illallisella.

Jos noin paljon pitäisi käyttää kuussa, niin voisi olla jopa isoja haasteita.

Vierailija
22/59 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin tuskin kulutan yli 150e muuhun. Ruokaan menee samanlainen summa (biff o ugnspotatis!) ja asumiseen tuplasti ton. Ravintoloissa ei ole varaa käydä.

600e/kk menee ja 1800e/kk tulee. 1000+/kk meneekin osakkeisiin.

Mitäs ny joku vuosilippu tai välillä hajonnu tietokone yms menoja joko vuosittaisia tai per 6v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai mihin tottuu.. Jos harrastaa golfia ja shoppailua niin kait kaikki menee!

Vierailija
24/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, nyt jää 300 minkä laitan säästöön tai ostan jotain tarpeellista itselleni.

Vierailija
25/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi loistavasti, jos sellaisia rikkauksia saisi.

Vierailija
26/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempikin riittäisi oikein hyvin. Tuosta 800 €:sta voisin laittaa 500 € säästöön tai sijoittaa ja silti olisi tosi hyvin tuhlausrahaa.

Vierailija
27/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kai mihin tottuu.. Jos harrastaa golfia ja shoppailua niin kait kaikki menee!

Ot, mutta miksi golffi olisi tosi kallista? Tai jos sitä hankkii uudet mailat pari kertaa kesässä, niin sitten. Rahaa saa kyllä palamaan, mutta ei se oli mikään pakollinen kuvio.

Vierailija
28/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 100€ menisi julkiseen liikenteeseen. Jos ruokakin maksettu niin loput sitten säästöön joitain pieniä ostoksia lukuun-ottamatta. En käytä paljoa rahaa.

Vierailija
29/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollakin rahalla elelee herroiksi vaikka kävisi sukeltamassa Phuket:issa joka kuukausi.

M. 55

Bangkok

Vierailija
30/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on aina yhtä outoja avauksia, että mikä riittää sen jälkeen kun kaikki on maksettu. 

Mutta jos ajatellaan, että laskut sisältää vain vättämättömimmät vakuutukset, veden, sähkön, netin, puhelimen ja asuminen ja ruoka on maksettu, niin eiköhän tuon jälkeen suurimmalle osasta kansaa 800 euroa euroa ole iso raha. Jos sillä ei elä, niin jossain on vika. 

Vierailija
31/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää vähempikin ja asun Lontoossa. Yleensä budjetoin itselleni noin 200 kuussa omaa käyttörahaa, enempäänkin olisi varaa mutta ei tarvetta ja vähemmälläkin olen pakon edessä pärjännyt.

Olin nuorena sinkkuna hirveä tuhlari, kaikki meni mitä tuli ja enemmänkin, ei huolta huomisesta. Sitten jäin yllättäen työttömäksi ilman säästöjä ja täällä on todella pieni työttömyyskorvaus. Jouduin tekemään hanttihommia minimipalkalla vuoden päivät ka venyttämään luottokortin tappiin ennenkuin löysin oman alani töitä. Silloin päätin että nyt saa riittää, haluan että minulla on velan ja jättikulujen sijaan säästöjä ja kohtuulliset menot.

Nykyään olen perheellinen ja asuntolainaa lukuunottamatta täysin velaton.

Vierailija
32/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun taloudenpito on ilmeisesti täysin päin p**tä sitten. Mihinköhän saan kaiken menemään? -ap

Älä huoli. Mulla jää sama ja eihän toi mihinkään riitä. En tajua miten joka kuussa on aina kaikki loppu ja siihen palaa rahaa tolkuttomat määrät. Missään en käy, en osta palveluja, en matkusta. Samat vanhat tokmannin vaatteet päällä vuodesta toiseen. En pelaa, en juo. Viikko ennen tilipäivää mennään höyryillä. Aina.

Vierailija
33/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 800, kun kaikki muu on maksettu ? En tuhlaa itseeni kyllä sitä viittäkymppiäkään kuussa, joten sanoisin, että menisi säästöön lähes kaikki. Mihin turhuuteen sinä saat kulumaan 800 euroa kuussa ? Shoppailuhimonen vai tuhlaatko baareissa tuon summan ? 

Toki ymmärrän, että menee, jos käy kuukausittain kampaajalla, ripsien ja kynsien laitossa, ostelee joka aamu kahvilasta kahvinsa ja lounaansa ja sen lisäksi shoppailee vaatteita joka päivä, niin saahan tuon menemään äkkiäkin.

Vierailija
34/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun taloudenpito on ilmeisesti täysin päin p**tä sitten. Mihinköhän saan kaiken menemään? -ap

Älä huoli. Mulla jää sama ja eihän toi mihinkään riitä. En tajua miten joka kuussa on aina kaikki loppu ja siihen palaa rahaa tolkuttomat määrät. Missään en käy, en osta palveluja, en matkusta. Samat vanhat tokmannin vaatteet päällä vuodesta toiseen. En pelaa, en juo. Viikko ennen tilipäivää mennään höyryillä. Aina.

Mihin ihmeeseen sinä sitten sen rahan laitat, ellet kerta mitään osta ? Tuo summa oli siis sen jälkeen kun laskut ja ruuat on maksettu mitä jää. Notkutko baareissa joka viikko vai ?

Vierailija
35/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ehkä vuodessa tuon summan omiin menoihin, jos siis puhutaan vaatteista, kosmetiikasta, kengistä, huvituksista ja harrastuksista.

Vierailija
36/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää tuo summa yhdelle aikuiselle ja kahdelle teinille. Ja siitä ostetaan jo ruuatkin.

Vierailija
37/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina yhtä outoja avauksia, että mikä riittää sen jälkeen kun kaikki on maksettu. 

Mutta jos ajatellaan, että laskut sisältää vain vättämättömimmät vakuutukset, veden, sähkön, netin, puhelimen ja asuminen ja ruoka on maksettu, niin eiköhän tuon jälkeen suurimmalle osasta kansaa 800 euroa euroa ole iso raha. Jos sillä ei elä, niin jossain on vika. 

Itse kuulun todennäköisesti korkeimpaan tulokymmenykseen, varmuudella ylimpään viidennekseen, enkä ole varmasti koskaan elämässäni käyttänyt "käyttörahana" 800 euroa itseeni yhden kuukauden aikana. Joten olet oikeassa, keskituloiselle palkansaajalle 800 euroa kuukaudessa (eli liki 10 000 euroa vuodessa) olisi todella iso raha. Pienituloiselle/tukien varassa elävälle summa on jo tähtitieteellinen.

Vierailija
38/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tällä hetkellä kun tulona on peruspäiväraha, niin kokisin olevani rikas jos jäisi 800e käyttörahaa...

Vierailija
39/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsia? Kaikki omat ostokset saa unohtaa silloin, aina on lapsilla joku rahanreikä. Vaatteita, harrastusmaksuja, puhelimia, tietokoneita, lukiolaisen kirjoja....

Vierailija
40/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen sinä sitten sen rahan laitat, ellet kerta mitään osta ? Tuo summa oli siis sen jälkeen kun laskut ja ruuat on maksettu mitä jää. Notkutko baareissa joka viikko vai ?

En ole vuosiin käynyt baarissa. Kävelyllä käyn joka päivä. Nytkin on taas lenkkarit rikki ja pitää ostaa uudet. Kenkiä menee monta vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme