Miten varaudutte tulevaan MYRSKYYN?
Kaikki niksit jakoon, ainakin vara-akku pitää ladata.
Kommentit (55)
Olen perunakuopassa kypärä päässä speedot jalassa.
Puuta valmiiksi sisään. Kynttilät valmiiksi, öljylampun täyttö ja vettä ämäreihin keittiöön. Näin meillä toimitaan aina, koska meiltä menee AINA sähköt. Viime jouluaattoon avattiin lahjat kynttilän valossa.
Menee jo rutiinilla. Viimeksi oli vajaa vuorokauden sähköt pois, kun kesällä oli myrsky.
Menen hamstraamaan vessapaperia, tonnikalaa ja tomaattimurskaa.
Vessapaperia ostettu koronavaran päälle lisää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaljaa?
Asta myrskyn jälkeen oppi vähän varautumaan, kun oli 3viikkoa sähköt pois.
Jos tramppa ja grilli olisivat tuulen puolella, ne kannattaisi varmaan kiinnittää etteivät rikkoisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaljaa?
No herran jestas eihän täällä ilman kaljaa pärjää. Kegi on tässä vieressä.
Kävin tänään mökillä katsomassa, että vene on hyvin kiinni ja keräsin ulkokalusteet suojaan. Samoin
kynttilälyhdyt ja tarkistin, että puuvarastoni on hyvin pressun alla.
Kai se myrsky on todelinen, kun moni siitä puhuu. On niin todellinen, että mieheni raahasi rakkaimpansa sisälle, eli kaasugrillin. Kysyin muistitko nyt grillaa ennen myrksyä, niin vastas kohta ruoka valmis. Pokka ei vaan pidä enää tohon äijään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaljaa?
No herran jestas eihän täällä ilman kaljaa pärjää. Kegi on tässä vieressä.
Kegi?
Todellisuudessa sieltä tulee joku säälittävä pikku puhuri niin kuin yleensä.
Polttopuita sisälle siltä varalta, että joutuu valmistamaan ruokaa puuliedellä.
Lämmityksen takia tulisijoja käytin viimeksi toukokuun alussa. Jos kylmenee, niin puuvaja on 10 metrin päässä. Vesi tuskin katkeaa, mutta jos katkeaa, pihassa on käsivoimin toimiva pumppukaivo.
Samsungin retkipuhelin on täyteen ladattu ja akku kestää 2 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vibraattori ladattu valmiiksi.
Meneekö kädet ja värkit epäkuntoon myrskyn sattuessa?
Lataan tabletin ja puhelimen akut täyteen ja tarkistin jo että taskulampuissa on patterit kunnossa. Kerrostaloasujana ei oikein muuten voi varautua. Jos sähköt menee koko alueelta, on oikeasti pimeää. Kokemusta on.
Pitää hakea vielä suklaata, että voin kaivautua peiton alle suklaan ja teemukin kanssa.
Mihin myrskyyn? Onko sinne Helsinkiin tulossa joku myrsky josta on taas uutioistu että "MYRSKY SUOMESSA"?
En mitenkään. Tai no, varauduin viitisen vuotta sitten muuttamalla vıttuun maaseudulta kaupungin keskustaan.