Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon deittailit ennen kuin löysit ”sen oikean”?

Vierailija
15.09.2020 |

Tai kuinka paljon olet deittaillut, ja vielä odotat?

Mietin, että onko Suomessa laisinkaan samanlaista treffikulttuuria kuin amerikkalaisissa elokuvissa. Elääkö joku tai onko elänyt sellaista todellisuutta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerosta meni 7vuotta ennenkuin olin taas kunnon parisuhteessa. Siinä välissä deittailin ja kerran seurustelin hieman pidempään. Ihan kamalaa aikaa, Yyh.

Vierailija
2/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut deittailumeininkiä omakseni enkä liittyisi esim tinderiin. Lähden ekoille deiteille vasta kun koen löytäneeni sen Oikean ja näin on käynyt kaksi kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt ja en tule koskaan löytämään. Tämän takia tule lähiaikoina tappamaan itseni.

Vierailija
4/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut useita naisia, mutta en ole koskaan ollut treffeillä tai löytänyt vielä sopivaa puolisoa. Ikää minulla on 29 vuotta ja päällisin puolin minussa ei mitään vikaa. Tästä johtuen amerikkalainen treffailukulttuuri vaikuttaa minusta täysin oudolta ja epämiellyttävältä.

Vierailija
5/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli tarkoitus tavata yksi mies, mutta hän perui. Sitten tapasin sen, josta olin ollut eniten kiinnostunut. Nyt on oltu yhdessä 12 vuotta. Eli voi sanoa, että deittailin nolla kertaa ennen kuin löysin sen oikean. 

Vierailija
6/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt ja en tule koskaan löytämään. Tämän takia tule lähiaikoina tappamaan itseni.

Monet sinkut on onnellisempia kuin varatut.

Vierailija
7/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailin eron jälkeen 3 vuotta Tinderin avulla. En lopulta löytänyt sitä oikeaa, mutta pari kivaa satunnaista FBW:tä jäi käteen.

Vierailija
8/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen se oikea tuli vastaan jo lapsena, ihastuimme alakoululaisena ja rakastuimme yläasteella. On niitä melko oikeita tullut sitten pari-kolme vastaan, ihastuksia useampi, aika yllättäen pari oikeahkoa juuri tinderistä. Olin mielestäni aika haka etsimään sopivaa miestä kun ei tullut montaa hutia vaikka todellisesta maailmasta ja elämästä ei tuona aikana tullut ketään vastaan. No nuo oli melko oikeita vain ja avioeron jälkeen meni aivan maaniseksi vaikka siis eipä siitä harmia kellekään ollut. Silloin deittailin ihan sarjana ihan vain huvikseni ja ajatuksella että jos joku rakkaus löytyisi. No ei löytynyt, yhteen ihastuin suuresti ja sydänsuruja vain sain.

Vierailija
9/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin amerikkalaisissa leffoissahan on usein joku hirvittävä kolmenkympin kriisi ja etsitään sarjadeittaillen tuleva puolisoa koska on kiire kiire kiire mennä naimisiin, saada lapsia ja elää hyvää elämää. En tiedä kokeeko kuinka moni tuollaista paniikkia sitten, sehän koskee juuri ydinperheestä haaveilevia 30+ sinkkuja, joilla ei ole sitä high school sweetheart ja pitkää parisuhdetta ja joku pitäis löytää ja yksinäistäkin on ja unelmat kohta mennyttä. Sellainen paniikki ainakin minusta niihin liittyy. Itse olen kyllä sarjadeittaillut, mutta ihan hyvillä fiiliksin. Lapset kun oli tehty nuorena ja ihan hyvän miehen kanssa.

Vierailija
10/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron jälkeen kävin kolmilla treffeillä, ja se kolmas oli oikea.

Edellisen kohtasin parikymppisenä deittailematta, kun asuttiin samassa opiskelija-asuntolassa.

Vierailija
11/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy treffeillä. Tutustun ihmisiin harrastuksissa, tuttujen kautta jne. Sitä kautta myös kumppanit ovat löytyneet. Poikkeuksena tähän työpaikka. Työkavereiden kanssa en ala parisuhde- tai muihinkaan puuhiin. 

Vierailija
12/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1970- ja 1980-luvulla puhuttu deittailusta, ensimmäisen kerran deittailin nettisivuston kautta 1996. Siihen saakka kaikki "deittailu" oli sitä, että oli tavattu jossain mielenkiintoinen ihminen ja hänen kanssaan sovittiin uusia tapaamisia ja siitä kehkeytyi seurustelu.

Mahdotonta muutenkin laskea, paljonko on tullut "deittailtua". Ennen nykyisen puolisoni löytämistä olin sinkkuna reilut seitsemän vuotta, mutta aika vähän niiden vuosien aikana tuli tavattua uusia tuttavuuksia. Sitten taas avioeroni (1993) ja sitä seuraavan yli kahden vuoden seurustelusuhteen välillä oli 9-10 vuotta ja niiden vuosien aikana kävin treffeillä, tapailin, sekstailin jne kymmeniä ihmisiä.

Vierailija
13/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. En ymmärrä deittailusta yhtään mitään, mutta olen ollut pitkään parisuhteessa.

Vierailija
14/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain yhden miehen kanssa treffeillä. Kysyin puolitutulta mieheltä haluaisiko hän tavata minua.

Vierailija
15/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen edelleen parisuhteessa, nyt menossa 21. vuosi.

Vierailija kirjoitti:

En kertaakaan. En ymmärrä deittailusta yhtään mitään, mutta olen ollut pitkään parisuhteessa.

Vierailija
16/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta sen verran aikaa, että alkaa olla ajankohtainen aihe. Ennen exää kävin yksillä treffeillä, jotka ei mennyt kovin hyvin. Sattui sen treffikumppanin exä tulemaan juttusille. :D Ei selvästi ollut vielä päässyt yli kun meni hiljaiseksi kohtaamisen jälkeen.

Vierailija
17/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 kertaa jo käynyt treffeillä enkä ole ollut lähelläkään löytää sitä oikeaa..

t. m34

Vierailija
18/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä suhteesta erottuani parantelin itseäni ensin puolisen vuotta. Sitten deittailin 1,5 vuotta kunnes kolahti. Siitä tuli kahden vuoden suhde, mutta se päättyi pettymykseen. En osannut kuvitellakaan, että osa miehistä valehtelee silmät suut täyteen ja esittää jotain aivan muuta kuin oikeasti on, vain päästäkseen suhteeseen. 

Nyt pohdin, minkälaisella systeemillä pystyn tunnistamaan tuollaiset tapaukset sitten, kun uskallan taas aloittaa deittailun. Veikkaan, että tällä kertaa menee paljon pidempään kuin tuo 1,5 vuotta, koska olen nyt todella paljon kriittisempi. Ja hyvin kriittinen tietyissä asioissa olin jo muutenkin! 

Vierailija
19/19 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan poikaystävän jälkeen kävin kolmesti treffeillä ja kolmas treffikumppani on nykyään aviomieheni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi