Asunnon pitäminen tyhjillään.
Muutin iäkkään sukulaiseni luokse Vantaalta maaseudulle, koronan vuoksi, huolehtimaan hänestä. Yksiöni ( oma), on ollut 6kk tyhjillään. Todennäköisesti asun hänen luonaan niin kauan, kun korona on selätetty. Käyn n. kerran kuukaudessa hakemassa postit/ tarkistamassa tilanteen. Vuokraisitteko asunnon? Yksiöni on todella siisti, remontoitu, kaikki uutta.
Kommentit (35)
Millainen sijainti siinä on? Kai siitä joku olisi kiinnostunut.
Mummoni on pitänyt Kampissa kaksiota tyhjillään 20 vuotta. Arvo kuulema nousee eikä kulu. Itse asuu muualla.
Joku opiskelija voisi vuokratakin, mutta kun yliopisotkin ovat etänä, nyt ei oikein ole kysyntää asunnoille ole.
Jopa opiskeluasunnoissa on asukaspulaa.
Mutta luulisi Helsingissä olevan. Laita tarjolle nettiin, mutta tarkkanahan tuossa täytyy olla, kun omat henkilökohtaiset tavarasi ovat asunnossa edelleen, että kenet uskaltaa hyväksyä vuokralaiseksi.
Useimmat eivät vuokraa. Olen kysynyt samaa kaveriltani, jolla on upea rivitalokolmio. Hän on Espanjassa 8 kk vuodesta ja tulee Suomeen vain kesäksi. Ei kuulemma kannata vuokrata.
En vuokraisi. Antaisin olla tyhjänä. Vuokralaisista ei koskaan voi tietää. Tyhjänä saat hyväkuntoisen, siistin asunnon takaisin, kun taas vuokratessa et voi koskaan tietää, missä kunnossa asuntosi on, saadessasi sen takaisin. Itse pitäisin tyhjänä.
Mitä sitä kotiinsa ketään päästämään.
Liian iso riski. Vuokrasin pari vuotta sitten asuntoni 4 kk ajaksi yksityishenkilölle, joka teki siitä (vuokrasopimuksen vastaisesti) airbnb-asunnon. Kalusteet ja kodinkoneet olivat minun, sen 4 kk jälkeen esim. pesukone on hajalla, verhot riekaleina jne. ja vuokralainen piti tätä kaikkea normaalina kulumisena.
Vuokraisin vain tutulle henkilölle.
En vuokraisi. Meillä omakotitalo tyhjillään kohta 10 vuotta.
En uskalla vuokrata, etenkin kun lukee juttuja näistä kauhu vuokralaisista.
Leila Koo kirjoitti:
Useimmat eivät vuokraa. Olen kysynyt samaa kaveriltani, jolla on upea rivitalokolmio. Hän on Espanjassa 8 kk vuodesta ja tulee Suomeen vain kesäksi. Ei kuulemma kannata vuokrata.
Millä tavalla ei kannata? Rivarikolmion omistajan mielestä kulut vai haitat ylittäisivät vuokratuoton?
Erikoista, että yhteiskunta ei puutu siihen, että joku pitää kämppää 20 vuotta tyhjillään pääkaupungin keskustassa.
Mitä se yksityisten omistaminen ja käyttäminen yhteiskunnalle kuuluu?
Ei mitään järkeä vuokrata pieneksi pätkäksi ja saada asuntoa palasina takaisin.
Zinc
Korkeat riskit, pieni tuotto, ellet siihen jotain luotettavaa tuttua saa ..
Vierailija kirjoitti:
Siten se kuuluu, että asuntokeinottelu voidaan estää.
Voit esim. omistaa yhden asunnon ja toisesta maksat vaikka vuosien jälkeen veroa. Vaikea tehdä teitty laki, kun on asuntojen vaihtajiakin, jotka ei tee sitä bisnesmielessä.
Lakeihinhan yhteiskunta kuitenkin perustuu. Kaikki voidaan kieltää / verottaa
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta joutuu rakentamaan lisää kauemmaksi keskustasta kaikkine palveluineen, keskustat autioituu kuten on jo Hesassa nähtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta joutuu rakentamaan lisää kauemmaksi keskustasta kaikkine palveluineen, keskustat autioituu kuten on jo Hesassa nähtävissä.
Sen takia, että joku näkee asunnon sijoituksena, missä kuitenkin joku perhe voisi ASUA.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että yhteiskunta ei puutu siihen, että joku pitää kämppää 20 vuotta tyhjillään pääkaupungin keskustassa.
mitä se yhteiskunnalle kuuluu mitä kukin tekee omaisuudellaan? ihan yhtä idiootti kuin sanoisi: "Erikoista, että yhteiskunta ei puutu siihen, että joku pitää autoa parkissa valtaosan ajasta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä se yhteiskunnalle kuuluu mitä kukin tekee omaisuudellaan? ihan yhtä idiootti kuin sanoisi: "Erikoista, että yhteiskunta ei puutu siihen, että joku pitää autoa parkissa valtaosan ajasta."
Ja jos siellä mummonkin kaksiossa yöpyy mummo vaikka parikin yötä vuodessa oopperamatkallaan, niin eikös se ole asumista. Ja oikeassa mummo siinä on, että Kampissa sen kämpän arvo nousee paremmin tyhjänä kuin jonkun puliveivarin asumana.
Minä vuokrasin kaksioni kalustettuna ja onneksi ei tullut mitään ongelmia. Asunto oli jopa paremmassa kunnossa kuin vuokrattaessa. Nuori mies oli kätevä käsistään ja halusi tehdä pieniä juttuja, ja minä tietysti maksoin tarvikkeet.
en