tiedoton tuleva synnyttäjä kyselee
Olen menossa synnyttämään kätilöopistolle, ja aloin pohtimaan muutamaa asiaa... Mihin vauva laitetaan äidin suihkussa käynnin ajaksi? Entä wc:ssä käynnin? Otetaanko sängyn kanssa mukaan, vai jätetäänkö yksin? Ja kuljetetaanko sitä vauvan sänkyä muutenkin sinne minne itse menee?
Kommentit (27)
sairaalassa vein vauvan hoitajien kansliaan suihkun ja wc-käynnin ajaksi, muuten vauva kulki mukana. jos vauvasi on näkäinen ja itkuinen äitien ruoka-aikaan, hoitajat kyllä säilyttävät ruokasi kunnes saat vauvan rauhoittumaan. kotona ei tietysti ole ketään, jolle lapsen voi tyrkätä, joten turvalliseen paikkaan (esim. pinnasänkyyn) siksi aikaa. joskus oli mukanakin suihkun aikana kylpyhuoneessa.
Mä en päässyt edes suihkuun ilman hoitajia. Vauva kärrättiin vauvalaan ja mut suihkuun. Perhehuoneessa oli vessat, joten se ei ollut mulla ongelma.
Hoitajat ei siellä kyllä tarjonneet apua, mutta saahan sitä, jos itse pyytää. Itse otin vauvan mukaan suihkuun ja vessaankin. Vaikka nukkui. Olin näin rauhallisemmalla mielellä kuin jos olisin miettinyt, että mitä, jos nyt huoneessa herää.
Hih, "tiedoton tuleva synnyttäjä", tiedätkö ap mitä tiedoton tarkoittaa?
Kiitos korjauksesta, mutta siis ei tiedoton, vaan tietämätön. ap
Synnytin Tyksissä ja jätin vauvan huoneeseen vessakäynnin ajaksi. Suihkussa kävin silloin kun mies oli vauvan kanssa. Huonekaverini pyysi minua pitämään silmällä omaansa sillä välin kun hän kävi suihkussa. Ei ainakaan siellä kukaan vienyt hoitajille.
Kyllä mun mielestäni vauvan voi aivan hyvin jättää vessassa käynnin ajaksi huoneeseen. Ei se siihen kuole vaikka sillä aikaa heräisi, eihän kukaan vessassa kovin pitkään ole? Ja tuskin kukaan just silloin lähtee vessaan kun vauva itkee tai on nälkäinen.
Kättärillä saa jättää kansliaan ja osaston vessojen edessä on kyllä tilaa, että voi jättää vauvan toiselle puolelle ovea kärryssään. Tai sitten raahata siihen vessaan. Suihkutilat ovat myös tilavat, mutta suosittelisin mielummin viemään kansliaan, kuin raahaamaan suihkuun mukaan. Tietoisku on neljä viikkoa vanha, kun silloin olin kättärillä itse tekemässä esikoista :)
Etteikö vessakäynnin ajaksi voi jättää vauvaa yksin sänkyyn! Pakkohan se on kotonakin jättää, ja onhan se yksin yölläkin kun äiti ja isä nukkuu. Ei kukaan pysty vauvaa vahtimaan vieressä 24/7. Ihan hysteeristä tuollainen.
Mä olen jättänyt molemmat vauvat vessakäynnin ja suihkussa käynnin ajaksi huoneeseen siihen sänkyynsä nukkumaan.
Pitäähän sen vauvan kanssa kotonakin pystyä käymään suihkussa ja vessassa.
Minäkin olen jättänyt vauvan huoneeseen suihkun ja vessan ajaksi. En edes ajattellut että olisi voinut viedä hoitajille..toisekseen ne hoitajatkin voivat joutua just sillä hetkellä kaikki lähtemään jonnekin. Ja ei minulla kotonakaan ole kukaan vahtimassa vessareissujen ajan. Kun oli kuiva vaippa ja vasta syönyt niin saletisti nukkui sen 10 minuuttia mitä minulla meni suihkussa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:27"]
Minäkin olen jättänyt vauvan huoneeseen suihkun ja vessan ajaksi. En edes ajattellut että olisi voinut viedä hoitajille..toisekseen ne hoitajatkin voivat joutua just sillä hetkellä kaikki lähtemään jonnekin. Ja ei minulla kotonakaan ole kukaan vahtimassa vessareissujen ajan. Kun oli kuiva vaippa ja vasta syönyt niin saletisti nukkui sen 10 minuuttia mitä minulla meni suihkussa.
[/quote]
Ja mitä sitten vaikka heräisikin? Kai nyt vauva voi hereilläkin olla yksin sängyssään pari minuuttia? Miten sitä muka kotona pärjää jos meinaa koko ajan istua tuijottamassa lasta, pakkohan se on joskus tehdä ruokaa ja käydä vessassa joskus, ei sitä lasta voi mukana kantaa jatkuvasti.
Minä vein hoitajille. Mutta olenkin jokaisen lapsen synnyttänyt pienessä ja viihtyisässä sairaalassa missä hoitajilla on oikeasti aikaa :)
Sektion jälkeen varsinkin meni kauemmin käydä suihkussa, oli vain hyvä kun pystyi jättämään vauvan hoitajille :) Vessassa käynnin ajaksi jätin huoneeseen.
En minä kotonakaan ole vauvoja yksin jättänyt suihkun ajaksi, käyn silloin kun mies on kotona. Minä kun en ole ainoa vanhempi :)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:33"]
En minä kotonakaan ole vauvoja yksin jättänyt suihkun ajaksi, käyn silloin kun mies on kotona. Minä kun en ole ainoa vanhempi :)
[/quote]
Nukutteko te myös vuoroissa? Niin että toinen on aina hereillä vahtimassa vauvaa? Muuten tuossa ei ole mitään logiikkaa.
LKS:ssa vein ohjeiden mukaan vauvan suihkuni ajaksi hoitajille ja vessaan ja ruokailuun otin mukaan.
Mitenkäs vessassa käynti, pihatsitko siihen asti että mies tuli kotiin?
Minäkään en ole ainoa vanhempi, mutten mikään hysteerikkokaan. Miten ajattelit niiden ainoiden vanhempien hoitavan suihkussa käynnit? Käyvät kerran viikossa/kk?
Minä vein hoitajille. Mutta olenkin jokaisen lapsen synnyttänyt pienessä ja viihtyisässä sairaalassa missä hoitajilla on oikeasti aikaa :)
Sektion jälkeen varsinkin meni kauemmin käydä suihkussa, oli vain hyvä kun pystyi jättämään vauvan hoitajille :) Vessassa käynnin ajaksi jätin huoneeseen.
[/quote]
^ nukun tietenkin vauvan vieressä...
Oon yh. Viimeks kävin suihkussa 2 vuotta sitten. Ennen lapsen syntymää siis. Ummetus on kova kun pääsen kakalle vain töissä. Tosin ehkä tulee potkut kohta. Väittävät että haisen.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:37"]
[/quote]
Nukutteko te myös vuoroissa? Niin että toinen on aina hereillä vahtimassa vauvaa? Muuten tuossa ei ole mitään logiikkaa.
[/quote]
Siis miten tuo suihkussa käyntiin liittyy? Tietenkin nukumme yhtä aikaa ja koska mieheni käy töissä, minä herään öisin. Siis mitä ihmettä :D Siis käyn suihkussa silloin kun mieheni on kotona :) Mitä hysteeristä siinä on?
Ja ei, en pihtaa vessassa käymistä xD Johan kirjoitin, että vauva jäi huoneeseen kun kävin vessassa, kuten kotonakin! Vauva sänkyyn, lattialle tms. ja vessaan.
Eeh, alan oikeasti huomaamaan, ettei jotkut lue kuin sen mitä haluavat lukea :)
Voi ottaa mukaan tai jättää huoneeseen hetkeksi jos nukkuu. Monet jotka ruokailivat päivähuoneessa ottivat vauvan mukaan sinne. Itsellämme oli perhehuone joten isä oli vauvan kanssa kun kävin jossain.