Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tiedoton tuleva synnyttäjä kyselee

Vierailija
07.11.2013 |

Olen menossa synnyttämään kätilöopistolle, ja aloin pohtimaan muutamaa asiaa... Mihin vauva laitetaan äidin suihkussa käynnin ajaksi? Entä wc:ssä käynnin? Otetaanko sängyn kanssa mukaan, vai jätetäänkö yksin? Ja kuljetetaanko sitä vauvan sänkyä muutenkin sinne minne itse menee?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei kyllä voi kävellä tuntemattomia ihmisiä noin vain huoneeseeni, joten onhan se nyt eri asia mennä kotona vessaan, kuin sairaalassa!!!

Vierailija
22/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 tiivisti minunkin ajatukseni. kotona toki käyn vessassa ym ilman vauvaa, mutta sairaalassa oli se ehkä järjenvastainenkin pelko, että kuka tahansa pääsee lapseeni käsiksi. siksi vein vauvan hoitajien kansliaan, ainakin oli valvovien silmien ja kuulevien korvien läheisyydessä eikä yksin perähuoneessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kärrännyt molemmat (Kättärillä) mukana vessaan. Syy: ei huvittanut ilmoitella kansliaan minne olin menossa, mutta tunsin oloni levottomaksi, jos vauva jäi yksin huoneeseen siksi aikaa nukkumaan. Tuntui, että piti kiirehtiä. Kotona ei ole ollut enää samanlailla levoton olo.

Ruoat söin huoneessa tai vauva kärryssään mukana osastolla. Suihkussa kävin miehen ollessa paikalla tai sitten itsekseni. Vauvan yksin nukkumaan jättämisestä suihkun ajaksi ei tullut samanlainen levoton olo, aika epäloogista :)

Mutta siis tee niinkuin parhaalta tuntuu oman olotilan mukaan.

Vierailija
24/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun pääset vauvan kanssa kotiin ja mies lähtee töihin, niin sun on kuitenkin ehkä käytävä vessassa. Vai pidätätkö sen 10 h kun mies poissa? Kyllä se vauva sanoo aika lujaa sitten, kun on nälkä tai kaipaa muuten jotain :)

Vierailija
25/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 14:52"]

Sitten kun pääset vauvan kanssa kotiin ja mies lähtee töihin, niin sun on kuitenkin ehkä käytävä vessassa. Vai pidätätkö sen 10 h kun mies poissa? Kyllä se vauva sanoo aika lujaa sitten, kun on nälkä tai kaipaa muuten jotain :)

[/quote]

Taisi olla kyse sairaalassa olosta ;)

Ja onhan se oma koti ihan eriasia kuin sairaala :)

Vierailija
26/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä että kotona on vauva jätettävä.Kyselinkin miten sairaalassa toimitaan, kun siellä on kuitenkin muitakin kuin minä. ap

Vierailija
27/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen äiti, että en kestä yksin olevan vauvan itkua (siis kestän sen itkun jos näkö- ja keskusteluyhteyden päässä, mieluiten sylissä). Ja minulla kaikki kolme lasta ollut huonounisia ja erittäin huomiontarpeisia, virkeitä vauvoja jo heti ensihetkistä lähtien. Joten otin vauvan vessaankin mukaan sitterissä tai vastaavassa. Varsinkin kun ummetus on vaivannut joka kerta synnytyksien jälkeen. Suihkussa käyminen samalla tavalla, ja usein vauvan pesu siinä samalla.

Ja ihan itsenäisiä ja itsekseen viihtyviä nuoria noista on tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän