Miten saa tahrat pois lapsen vaatteista?
1v sottaa niin tajuttomasti, että alkaa kaikkien bodyjen kauluksessa olla tahraa. Jotain Pirkan tahranpoistajaa ostin, mutta se on ihan yhtä tyhjän kanssa. Sappisaippuaa on, ei auta.
Suositelkaa jotain pesuainetta ja/tai tahranpoistajaa. Hajuttomia pitäisi olla.
Kommentit (8)
omo color sensitive on meidän luottovalinta pesuaineena. Bio shout tai sappisaippua tahranpoistoon.
konetta ei pidä tunkea liian täyteen ja jos tahra ei lähde niin sitten seuraava kierros 60asteessa. Puuvillavaatteet kedtää sen 60astetta, mutta jos vaatteessa on joku printtikuva niin se ei kestä 60 astetta.
Jos tahra on vaaleassa/ valkoisessa kohdassa vaatetta niin siihen tahrakohtaan voi hieroa valkopesuainetta ja liottaa sillä.
Auringon uv-säteily poistaa ruokatahrat(porkkana, tomaatti jne) hyvin, eli pyykkiä kannattaa kuivattaa ulkona jos vasn se aurinko joskus näkyy.
Ai niin ja marttojen sivuilta löytyy täsmäohjeet erilaisiin tahroihin
Dr Beckmann tahranpoistaja, ihan saa tokmanniltq ym. Maksaa noin 3e, on todella riittoisaa ja hyvää!
En osaa sappisaippuaa parempaa neuvoa. Se on tehokkain. Ja toimi juuri kuten numero 2 neuvoi.
Itse olen samassa veneessä, minulla myös sottainen 1-vuotias, joka lisäksi kieltäytyy ehdottomasti ruokalapuista (repii ne heti pois).
Kaksi ohjenuoraa, jota itse käytän: Älä osta valkoisia vaatteita. Käytä jotain vanhaa (ehkä jo vähän pieneksi käynyttä ja tahraista) vetoketjupaitaa tms. syönnin ajan bodyn päällä, niin alla oleva vaate säästyy.
Paras:
http://www.vanish.fi/tuotteet/vanish-esikaesittelysuihke/vanish-esikaesittelysuihke
Tuolla lähti mustikka-tahra valkoisesta paidasta kokonaan.
minusta sappisaippua on paras. Sellainen kiinteä. Jos mahdollista, niin heti tahran kastelu ja kunnon sappisaippuapalalla hierominen. Voi jättää silleen ja myöhemmin pestä. Lisäksi pesu kirjopyykkiohjelmalla (60 astetta, jos saa) ja joku hyvä pesuaine, jota ohjeen mukaan. Itse luotan Arieliin, mutta kaikilla omat suosikit. Hajusteeton huuhteluaine. Jos pyykinpesuaine tuntuu liian hajustetulta, niin laita ylimääräinen huuhtelu.
Kunnon ruokalappu myös.
Miten olis pesukone, jonne pesuainetta ja sit vänissiä. Sillähän mainosten mukaan tulee niin puhdasta!