Kumpi on parempi ensitreffeillä: mies kättelee vai halaa?
Jos ette siis tunne entuudestaan ja treffeille on päädytty vaikka Tinderin kautta. Itse olen aika perinteinen ja asiallinen mies, joten kättely ja oman nimen sanominen on minulle luonnollisempaa. Olen kuitenkin lukenut netistä naisten itsensä sanomana, että tällainen voi olla asiallisuutensa takia jopa tunnelman latistaja
Kommentit (63)
No se riippuu ihan siitä miten treffit menee, daa. Eli ensin ku nähdään, ei tarvi kosketella, mutta jos treffit menee hyvin (molempien mielestä), niin kyllä mä silloin odotan, että äijä halaa, (ja jos oikein hyvin meni, niin suuteleekin). Eikös sen nyt niitten treffien aikana huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mieluummin katsekontakti hymyllä ja tervehtiminen kuin kättely. Lopussa voi muuten suudella vaikka kaulalle antaessaan loppuhalin, jos tuntuu että kemiat olisi edes vähän kohdanneet. Se on turvallisempaa kuin suulle suuteleminen ja voi jättää naiselle kaipauksen tavata uudestaan olettaen että se yleinen kemia toimi.
Mun mielestä kaulalle suuteleminen on hyvin eroottista ja vähemmän turvallisempaa kuin suulle suuteleminen... Eläin maailmassakin kaula on heikoin kohta.
Mun kaulaa nuolaisi kerran nainen tapaamisen jälkeen. Oli meidän ensi tapaaminen ja hän tuli luokseni käymään. En tykännyt siitä kaulan nuolaisemisesta. En noin aikaisena tehtynä. Nainen myös vihjaili seksiä ollessani luona. Ohitin nuo vihjailut.
No mun mielestä tuo kaulalle suutelu, joka tapahtui kerran treffien päätteeksi oli kaunis ja hellä ele. Suulle suuteleminen on riskialttiimpaa, jos vastaanottaja ei olekaan innostunut.
No okei, kaulalle suutelusta pitänyt nainen kommentoi vielä. Tää mies oli mua 7 vuotta nuorempi ammattiurheilija, vaihdossa ulkomailta mun kotikaupungissa. Kyllä mä olin tuosta kaulasuudelmasta halauksen yhteydessä ihan märkänä. Varsinkin kun mies sanoi samalla, että haluaa nähdä mut uudelleenkin. Ehkä en ihan jokaisen miehen kanssa oisi siitä innostunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kätellä eikä halata, sanallinen tervehtiminen riittää.
Ja sen jälkeen pikapuoliin panemaan.
Näin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
No se riippuu ihan siitä miten treffit menee, daa. Eli ensin ku nähdään, ei tarvi kosketella, mutta jos treffit menee hyvin (molempien mielestä), niin kyllä mä silloin odotan, että äijä halaa, (ja jos oikein hyvin meni, niin suuteleekin). Eikös sen nyt niitten treffien aikana huomaa?
Toki, mutta älä nyt mene perse edellä puuhun, sillä muut puhuvat siitä ensimmäisestä kohtaamisesta.
Olen vähän halailijatyyppiä oleva nainen. Viimeisimmälle nettitreffille tullessa olin tykännyt miehen jutuista jo valmiiksi, ja kun näin hänet, hän oli ihan syötävän näköinen. Joten ensi töikseni hymyilin ja halasin häntä. Jos hän ei olisi yhtään halannut takaisin, niin olisi kyllä lässähtänyt heti siihen paikkaan. Olisin ajatellut, ettei hän ajatellut minusta samoin.
No mutta hyvin kävi, hänkin oli halailijatyyppiä, ja tykkäsi myös näkemästään, ja halasi ihanasti takaisin. Treffit lähtivät kyllä oikein hyvin liikkeelle!
Vierailija kirjoitti:
Mie en ujona uskaltaisi halata naista ensimmäisillä tai edes toisilla treffeillä. :o Ja sit ku tämä nykyaika o mitä se o… M25
Paras on kun yrittää heti antaa kielaria. Näkee ainakin, että on kiinnostunut
Kuka nykyisinä aikoina enää kättelee, ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee pyrkiä iholle itsevarmoin ja määrätietoisin ottein.
Naisesta riippuu kuinka aikaisessa vaiheessa tätä kannattaa yrittää, mitä paremmat pelimestaidot ja mitä enemmän pokauskokemusta, sitä paremmin osaa lukea tätä.
Mutta lopulta tuo on aina must. Jos ei pyri iholle tai jos arastelee, on se naiselle turn-off. Silloin on epäonnistunut soidinmenoissa.
Tämä.
Minä en todellakaan halua haleja ensimmäisillä treffeillä, kun vasta tavataan ja aloitetaan tutustuminen melko nollasta. Kättelykin läheisissä/ tulevissa läheisissä suhteissa olisi melko vaivaannuttavaa, liian virallista.
Mieluiten siis ihan sanallinen tervehdys hymyillen ja voi vaikka vilkuttaa tms, jos käsiään haluaa liikutella.
Itse en ainakaan halua halata ventovierasta.
Kättely on aika muodollista, ok mutta mulle riittäisi aluksi pelkkä tervehdys ilman mitään kosketteluja. N
Halaaminen on parempi, mutta kättely ei sentään sellainen niin kutsuttu turn off ole, että paikalta voisi samantien poistua. Olen käynyt aika monilla tinder-treffeillä (joista harvasta on kehkeytynyt kävelyä tai kahvittelua vakavampaa, julkisella paikalla aina tavattu enkä ole kutsunut epäilyttäviä miehiä kotiini kahville). Tähän mennessä yksi mies on kätellyt, yksi ei kätellyt eikä halannut ja kaikki muut ovat halanneet (h o r o j a, tiedän sen). Halaaminen on siinä mielessä vähän riski, että jos jo kaukaa näen, että eiiiii... Tuommonenko se on? (Asiallinen mies onkin 10 v vanhempi, 10 kiloa rasvaisempi ja ilme jotenkin...) Silloin se halaaminen tuntuu kyllä kamalalta ja treffit on varmasti tuskaiset. Jos ei halaisi niin ei tulisi niin vaivaantunut olo, enemmänkin että molemmille on selvä ja ok, että ei meistä tule paria. Sitten taas parin kohdalla se halaaminen on ollut iso plussa kun olen miettinyt, että ei jumpe, onpa ihana mies, jännittää... Niin siitä halauksesta on tullut itsevarmempi olo ja suhde on siitä alkanutkin. Ei ole kestänyt kun miehet ja minä oltiin tinderistä.
Ei tarvii kumpaakaan, halaaminen tuntuu tosi teennäiseltä ja kättely tuo taas sellaisen jäykän ilmapiirin niinkuin oltais jossain työhaastattelussa.
"Kättely on liian virallinen"
Miten te sitten ylipäätään tervehditte uusia ihmisiä? Kyllä minä ainakin illanistujaisissa sun muissa riennoissa kättelen ihmisiä jos en heitä tunne entuudestaan. Ei tule mieleenkään mikään työhaastattelu.
Tää on just sitä mistä tein jokin aikaa sitten ketjun, että miten naisia kuuluu tervehtiä.
Ei ole ihan helppo ja yksiselitteinen juttu.
Silloin minulle suututtiin, mutta eivät naiset kuitenkaan oikein itsekään osanneet sanoa oikeaa tapaa toimia.
Kun periaatteessa nainen on korkea-arvoisempi ja ns. virallisen etiketin mukaan korkea-arvoisempi tekee aloitteen tervehtimiseen, kuten kättelyyn. Mutta hyvin, hyvin harvat naiset näin tekevät. Lähinnä erittäin kokeneet bisnesnaiset.
Kättely toisaalta tuntuu aika jäykältä toimintatavalta naisia kohtaan - muutoin kuin virallisissa liiketapaamisissa tai vastaavissa.
Mua ahdisti kun ekoilla treffeillä tervehtiessä mies halusi halata. Hän oli aivan hikinen ja se aiheutti mussa kyllä inhotusreaktion, eikä tutustumisesta tullut mitään.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie en ujona uskaltaisi halata naista ensimmäisillä tai edes toisilla treffeillä. :o Ja sit ku tämä nykyaika o mitä se o… M25
<3
Sydän siulleki. :)
Vierailija kirjoitti:
"Kättely on liian virallinen"
Miten te sitten ylipäätään tervehditte uusia ihmisiä? Kyllä minä ainakin illanistujaisissa sun muissa riennoissa kättelen ihmisiä jos en heitä tunne entuudestaan. Ei tule mieleenkään mikään työhaastattelu.
Tapaat illanistujaisissa ihmisiä, joiden kanssa olet sinne sopinut tapaamisen, koska olet heistä romanttisesti/seksuaalisesti/parisuhdemielessä kiinnostunut?
Onhan nuo nyt kaksi ihan eri asiaa, olla treffeillä tai tavata ihmisiä muuten vaan.
Minun kanssani ei olisi ikinä tullut toista tapaamista ellei mies olisi osannut sen vertaa lukea kehonkieltäni ettei olisi halannut silloin, kun selvästi häntä pidin puoleensavetävänä.
vieläkö joku mies lähtee treffeille tällaisena metoo aikana?