Kumpi on parempi ensitreffeillä: mies kättelee vai halaa?
Jos ette siis tunne entuudestaan ja treffeille on päädytty vaikka Tinderin kautta. Itse olen aika perinteinen ja asiallinen mies, joten kättely ja oman nimen sanominen on minulle luonnollisempaa. Olen kuitenkin lukenut netistä naisten itsensä sanomana, että tällainen voi olla asiallisuutensa takia jopa tunnelman latistaja
Kommentit (63)
Jos mies ensitapaamisen alussa halaisi, niin tapaaminen loppuisi siihen. En pidä, että "tullaan iholle", kun ei vielä oikeasti tunneta. Ärsyttää jotkut kaverien kaverit jotka on halaamassa tavatessa vaikka ei oikeasti edes tunneta toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Oudointa oli kun yksi mies kätteli mua myös treffien päätteeksi. Tuli vähän vaivaannuttava olo. Hän olisi ollut kiinnostunut tapaamaan uudestaankin, minä en. Ihan asiallinen ja fiksu tyyppi, ei vaan ollut niitä kemioita.
Jos mies olisi halannut tai vain sanallisesti tervehtinyt, niin sittenkö olisi ollut "kemiaa"?
Vierailija kirjoitti:
Naiset: mihin on kaikki herrasmiehet kadonneet?
Myös naiset: hyi siis yök kättelevä mies, kyllä se halata pitää
Ei pidä halata, jos ei osaa yhtään lukea toista ihmistä. Minulle olisi kauhistus jos mies, jonka heti tavatessa havaitsisin epämiellyttäväksi, yrittäisi halata. Epäkohteliasta tai ei, väistäisin halauksen. Kättely nyt vaan ei sovi treffeille, kyse ei kuitenkaan ole mistään työhaastattelusta. Nyökkäys ja moikkaus on paljon varmempi valinta.
Minusta miehen on paras jättää valinta naiselle. Jos nainen ojentaa käden, kättele. Jos nainen tulee halaamaan... Jos se on kivaa, halaa takaisin sydämellisesti. Jos ei ole kemiaa, kohtelias jäykkä melkein-halaus vähän etäältä riittää merkiksi, että ei nyt tulla iholle.
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee pyrkiä iholle itsevarmoin ja määrätietoisin ottein.
Naisesta riippuu kuinka aikaisessa vaiheessa tätä kannattaa yrittää, mitä paremmat pelimestaidot ja mitä enemmän pokauskokemusta, sitä paremmin osaa lukea tätä.
Mutta lopulta tuo on aina must. Jos ei pyri iholle tai jos arastelee, on se naiselle turn-off. Silloin on epäonnistunut soidinmenoissa.
Oletko ollut ikinä treffeillä?
Olen muuten useammankin kerran törmännyt sellaiseen, että random äijät ovat tulleet iskemään kadulla tai missä ikinä, ja heti ensi töikseen halunneet kätellä. Eivät ole sanoneet edes mitä asiaa on kun jo ojentavat kättä kohti. Siis mitä hittoa oikeesti. Tuo on selvästi jokin ihan uusi juttu, mitä minä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mieluummin katsekontakti hymyllä ja tervehtiminen kuin kättely. Lopussa voi muuten suudella vaikka kaulalle antaessaan loppuhalin, jos tuntuu että kemiat olisi edes vähän kohdanneet. Se on turvallisempaa kuin suulle suuteleminen ja voi jättää naiselle kaipauksen tavata uudestaan olettaen että se yleinen kemia toimi.
Mun mielestä kaulalle suuteleminen on hyvin eroottista ja vähemmän turvallisempaa kuin suulle suuteleminen... Eläin maailmassakin kaula on heikoin kohta.
Mun kaulaa nuolaisi kerran nainen tapaamisen jälkeen. Oli meidän ensi tapaaminen ja hän tuli luokseni käymään. En tykännyt siitä kaulan nuolaisemisesta. En noin aikaisena tehtynä. Nainen myös vihjaili seksiä ollessani luona. Ohitin nuo vihjailut.
No mun mielestä tuo kaulalle suutelu, joka tapahtui kerran treffien päätteeksi oli kaunis ja hellä ele. Suulle suuteleminen on riskialttiimpaa, jos vastaanottaja ei olekaan innostunut.
Miten niin kättely ei sovi ensitreffeille? Se sopii joka ikiseen tilanteeseen, jossa tavataan uusi ihminen ensimmäistä kertaa (ainakin näin länsimaissa).
Jos on jo tutusteltu ja juteltu netitse, niin tavatessa ojentaa reilusti käden ja toteaa iloisesti että no terve, onpa kiva viimeinkin tavata. Ihme pimittämistä jos ei kättele. :D Vai onko teillä käsi varattu kun siinä on kännykkä koko ajan.
Ainakin mun mieluinen mies tekisi noin. Ja itse teen.
Heilaamalla saat selville myös deittisi puoluekannan.
Silmiin katsominen, hymy ja tervehtiminen riittää hyvin alkuun, mutta myös kättely on hyvä. Jos mies ei osaa kätellä, niin hänen pisteet laskevat heti.
Halaus on mielestäni liioiteltu ensimmäisten treffien alkuun ja minä ainakin väistän, jos mies meinaa alkaa halaamaan. Tykkään kyllä halata sitten kun on sen aika, mutta alussa sen aika ei ole.
Nyt korona-aikaan tervehtiminen riittää ja halausta ei missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee pyrkiä iholle itsevarmoin ja määrätietoisin ottein.
Naisesta riippuu kuinka aikaisessa vaiheessa tätä kannattaa yrittää, mitä paremmat pelimestaidot ja mitä enemmän pokauskokemusta, sitä paremmin osaa lukea tätä.
Mutta lopulta tuo on aina must. Jos ei pyri iholle tai jos arastelee, on se naiselle turn-off. Silloin on epäonnistunut soidinmenoissa.
Oletko ollut ikinä treffeillä?
Naisena kommentoin, että mikäli kemiaa on ja mies pyrkii myös fyysiseen läheisyyteen (halaaminen, kädestä pitäminen, suutelu) se on ok. Seksin tavoittelu sen sijaan vesittää koko homman. Ja jos sitä kemiaa ei ole, kaikenlainen viatonkin iholle pyrkiminen on turn off. Tässä on miehellä riskinä yliarvioida kemia ja naisen kiinnostus, mikäli on itse kiinnostunut naisesta. Tästä on tehty jopa tieteellisiä tutkimuksia. Itseäni on suudeltu ensitreffeillä kahdesti täysin yllättäen. Tämä ei ole auttanut yhtään tunnelman kehittymisessä, kun en ollut riittävän kiinnostunut muuten.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ensitapaamisen alussa halaisi, niin tapaaminen loppuisi siihen. En pidä, että "tullaan iholle", kun ei vielä oikeasti tunneta. Ärsyttää jotkut kaverien kaverit jotka on halaamassa tavatessa vaikka ei oikeasti edes tunneta toisiamme.
Minä (n) kysyin puolisoltani ensitapaamisella saako halata ja sai. Olisin pitänyt outona vain nyökätä ja vielä oudompana kätellä ihmistä, josta olin heti kiinnostunut. Ja kyllähän sen toisen ihmisen ruumiinkielestä näkee onko hän pettynyt vai (ki)innostunut tapaamisesta. Jos ei minkäänlaista merkkiä kiinnostuksesta näy (hymy, silmät "loistaa") niin yleensä kiinnostusta ei myöhemminkään herää.
Ensitapaamisellamme (kävely luontopolulla) molemmat keksivät syitä hakeutua kontaktiin tarjoamalla "apua/tukea hankalassa rinteessä", koskemalla toista olkapäähän "kiinnittääkseen huomion" osoittaessa jotain nähtävää jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten useammankin kerran törmännyt sellaiseen, että random äijät ovat tulleet iskemään kadulla tai missä ikinä, ja heti ensi töikseen halunneet kätellä. Eivät ole sanoneet edes mitä asiaa on kun jo ojentavat kättä kohti. Siis mitä hittoa oikeesti. Tuo on selvästi jokin ihan uusi juttu, mitä minä en ymmärrä.
Alapeukuttajille: kuvittele itsesi tuohon tilanteeseen. Kuinka mielelläsi kättelisit jotain ihmistä, jota et koskaan ennen ole vilaukseltakaan nähnyt, tietämättä millä asialla hän on?
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehen on paras jättää valinta naiselle. Jos nainen ojentaa käden, kättele. Jos nainen tulee halaamaan... Jos se on kivaa, halaa takaisin sydämellisesti. Jos ei ole kemiaa, kohtelias jäykkä melkein-halaus vähän etäältä riittää merkiksi, että ei nyt tulla iholle.
Mutta sitten mies saa miinuspisteitä aloitekyvyttömyydestä. Ja sehän se vasta turn off on naisille
Asunut jonkin aikaa ulkomailla ja kyllä mulle olis halaaminen todennäköisesti luontevampaa kuin kättely.. poskipusut myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudointa oli kun yksi mies kätteli mua myös treffien päätteeksi. Tuli vähän vaivaannuttava olo. Hän olisi ollut kiinnostunut tapaamaan uudestaankin, minä en. Ihan asiallinen ja fiksu tyyppi, ei vaan ollut niitä kemioita.
Jos mies olisi halannut tai vain sanallisesti tervehtinyt, niin sittenkö olisi ollut "kemiaa"?
Ei sitä varmaan olisi siitä tullut. Kättely lopuksi tuntui vain jotenkin liian asialliselta. Oli talvi ja se vaati käden ottamisen pois hanskasta. Että ehkä se kokonaistilanne oli vain outo. En tarkoita että mies olisi ollut outo. Mulle läheisyys on tärkeää ja mittailen treffeillä sitä, onko miehelle luontevaa halata ja olla lähellä. Yleensä olen itse aloitteellinen, mutta tärkeää, että mieskin uskaltaa.
Aikido liike. On alottavinaan kättelyn mutta muuttaakin sen viimehetkellä haliksi heittäen vielä posket vastakkain. Ei huulikosketusta siis
Mä tykkään halata, kun menen ensitreffeille. Käyn tosin harvoin treffeillä valikoitujen miesten kanssa. Olen siis oikeasti kiinnostunut, kun menen miestä tapaamaan. Sillä ensivaikutelmalla on minulle todella iso merkitys, miten juttu etenee.
Kerran treffi oli kuin ei olisi tuntenut ja katsoi jotenkin arvioiden, kun näimme. Ei kättelyä, halauksia tai hymyjä. Kylmenin saman tien ja oli sitten sellaiset kaverikaljat terassilla. Joko mies piti mua oikeasti vastenmielisenä tai hänen kehonkieli vain oli tökeröä. Myöhemmin näin miehen valittavan profiilissaan, että miten tavallinen mies voi löytää tinderistä naisen, kun kilpailu on niin kovaa (tosi juttu!).
Voi että mielensäpahoittaja-rassukkaa. Oliko hailausvitsini liian rankka? 😂😂😂😂😂😂😂
👌🏿
Kättely ehdottomasti, en halua halailla vieraita. (Enkä hirveesti tuttujakaan.) T. Nainen